Esc og motor til Anderson M5 Cross {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået fat i en Anderson M5 Cross uden motor og esc, jeg forelskede mig i dem efter en tur i sommer huset hvor en kammerat havde en med. Det var en pro udgaven er med en type 540 bl. 3800 kv motor med 75 amp. esc fra Anderson.
Jeg fik hurtig styr på den og syntes godt den kunne være noget vildere både i optræk og på toppen.
Men jeg er meget i tvivl om hva for en esc og motor jeg skal ha i, skal motoren være med høj kv og lav gearing eller omvendt.
For at gøre det rigtig forivrende virker det som om at offroad/cross modellerne kører med høj kv og onroad med høj T værdi, kan det være rigtigt?
I så fald må det ha noget at gøre med momentet, men hvorfor så et laver moment på offroad og ikke omvendt?
Kan det være koblingen til gyro´en ikke kan klare det hårde træk fra motorer med høj T værdi?
Hva ville I forslå, der er jo en tung gyro i baghjulet, måske den har en begrænsning.
jan 2009
Følger: 42 Følgere: 48 RC-enheder: 14 Emner: 133 Svar: 1.618
http://www.youtube.com/watch?v=W_LDpGKHUiw&feature=related
maj 2011
Følger: 3 RC-enheder: 3 Emner: 2 Svar: 31
Virker lidt vildt, den taget næsten dobbelt så mange omd. som standart motoren.
maj 2011
Følger: 3 RC-enheder: 3 Emner: 2 Svar: 31
maj 2011
Følger: 3 RC-enheder: 3 Emner: 2 Svar: 31
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.761
maj 2011
Følger: 3 RC-enheder: 3 Emner: 2 Svar: 31
Lyder fornuftigt.
maj 2011
Følger: 3 RC-enheder: 3 Emner: 2 Svar: 31
Nogle der kender noget til Mtroniks kvalitet?
Esc og motor til Anderson M5 Cross