{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Valg af 1:8 buggy {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står og vil købe en 1:8 buggy brushless men ved ikke rigtig hvad jeg skal vælge. Den må godt koste lidt penge. jeg har kigget lidt på følgende modeller.

HPI Forza flux
Hot bodie Ve8
Team Losi 8ight

Det skal være en bil der ligger stabilt i luften og som kan holde til noget. Den skal også kunne køre med 6 cell lipo batt.

Er der nogen der har gode råd til valg af bil og evt. hvad man gør klogt i at opgradere.

Jeg er ikke nybegynder, men køre primært 1:5 benzin og lidt 1:10 buggy brushless og nu vil jeg gerne have en ny bil til samlingen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af 1:8 buggy
  • #1   14. okt 2011 Vil da først lige nævne at folk normalt køre 4 cellet lipo i 1/8 offroad

Jeg og en del andre køre selv med Team Losi bilen.
    Den køre super godt og er rigtig stabil og nem at køre.
    Og så holder den super godt. Den kan virkelig tage en masse tæsk.
    Og så er den billig i både indkøb og reservedele.
    Og der er ikke noget man behøver at opgrader.

• #2   14. okt 2011 Det er alle gode biler du nævner.

HPI Vorza Flux, har min stemme.

• #3   14. okt 2011 hpi. villle jeg KLART vælge fra.

hot bodie. det er en fed bil i nitro. og ved at det ikke helt nemt at få dele til den i dk i nitro udgaven. ved sedf. ikke med el

team losi. klart den. nem at finde dele til i dk.

• #4   14. okt 2011 Det lyder super godt og gode svar jeg har fået. Er der nogen modeller jeg har overset i min søgen efter 1:8 brushless buggy?

Vil selvfølgelig gerne have endnu flere input, hvad folk vil anbefale det er jo den eneste måde man bliver klogere på.

Til Kim. Grunden til at jeg tænkte på 6 cellet lipo var, at det må være nemmere at styre bilen i luften når den har lidt ekstra kræfter, men hvis 4 cellet er rigeligt, så er det da bare det man køre med. smiley

• #5   14. okt 2011 Jeg troede ikke Losi lavede en El-udgave? Tager du bare Nitroudgaven og sætter El i? Er det ikke en dyr måde at gøre det på?

Men Losi er også det valg jeg ville tage, har hørt rigtig meget godt om deres buggy.

• #6   14. okt 2011 Jo, Losi har lavet en el udgave men om den bare er bygget på deres nitro ved jeg ikke.

• #7   14. okt 2011 Der er også en Carson Specter 6S. som navnet siger kører den med 6S lipo. Jeg har en 4S som jeg er meget godt tilfreds med. Mener også LRP laver el buggyer men jeg kender dem ikke

• #8   14. okt 2011 Det er den. Men det er stadig den bedste af dem.

Patrik: Sjovt du så klart ville fravælge HPI når du så anbefaler HotBodies. Det er næsten samme bil. HB er HPI's "race" afdeling.

Hvis du skal køre bane er 4 celler rigeligt. Vil man køre med flere celler skal man have en motor med færre kv. Alt andet vil være tosset.

De fleste banebiler kører med 4 celler og en motor mellem 1800-2100kv.

• #9   14. okt 2011 Jeg ville helt klart kigge mere på en Mugen MBX Eco.

Kan se du bor i sønderjylland ellers var du velkommen til at prøve min.

• #10   14. okt 2011 Ja jeg holder til hos Rc Royal i Kolding.

Jeg har også hørt at HotBodies er bygget på Hpi platform. HotBodies har bare kulfiberbund, der er bare ikke mange der forhandler dem og dermed er det også svært at få reservedele til dem. Som Patrick B også skriver. Hpi kan man få alle steder. Kan jeg købe Losi el bil herhjemme syntes kun at jeg kan finde den i England?

• #11   14. okt 2011 Jeg er den glade ejer af en Ve8.

Jeg valgte den fordi den var klart billigere end Losi's, og fordi jeg allerede kørte med HB i TC som jeg var enormt tilfreds med. Jeg købte min for 1700 kr, ny på Ebay.co.uk. Har ikke ødelagt noget endnu, men har heller ikke kørt mere end ca 4 timer på bane (Søllerød og SOS).

Den kører suverænt, men har jo ingen alu, og virker måske derfor lidt mere plastik-agtig.

Den kan helt sikkert ikke køre med 6s pga den opstilling der er med batteriet, men 4s går fint.

Reservedele kan enten købes i England (Wheelspin har masser), eller Ebay mv. Kender ikke nogen stabil leverandør i DK.

Tjek evt. min profil, hvis du vil se hvordan min bil ser ud.

Hilsner
    Peter

• #12   14. okt 2011 losi 8ight har aldrig ødelagt noget på min smiley Den er foresten også til salg?

• #13   14. okt 2011 Den bedste forhandler til losi i Danmark er HolteModelhobby så tjek dem ud smiley

• #14   14. okt 2011 Er du sikker Marcus? Synes ellers du skruede rigeligt i den til SOS hyggeløbet smiley

• #15   14. okt 2011 Med 4 celler lipo har du stadig langt mere power end man behøver.
    Flere celler betyder bare en tunger bil der skal slæbe på mere.

Team Losi kan man købe en del steder her hjemme blandt andet www.holtehobby.dk
    Losi har lavet en el bil, hvor det sådan set bare er et el kit der sidder i bilen, frem for nitro tingene.

• #16   14. okt 2011 Kim jeg kan se at du også har eller har haft en Traxxas e-revo hvordan er den i forhold til Losi, hvis bilen også skal bruges til andre ting end bane?

• #17   14. okt 2011 Du kan slet ikke sammenligne en Losi 8ight og en Revo. Revo er en for sjov halvbasher bil - som dog også kan bruges en smule på bane, hvor Losi er ren banebil.

• #18   14. okt 2011 Du har fuldstændig ret det er lige som at samligne en cleon/elcon 1:5 med en fg truck eller noget i den stil. smiley

Vil i kun vælge Losi pga. at i får mere for pengene end en Hpi Vorza eller er der andre argumenter?
    Jeg kan godt lide støddæmpertårnene på Hpi de ser stærkere ud, hvor på Losi ser det ud som om det bare er en plade der er standset ud.

• #22   14. okt 2011 Den har jeg faktisk også kigget lidt på, syntes også at den ser ret fed ud. Jeg har selv en sender, Spektrum dx3r som jeg bruger til alle mine biler. Jeg vil lige tjekke lidt youtube videoer på den. smiley

• #23   14. okt 2011 Losi kan se lidt spinkel ud. Men den er sej som en økse og næsten ikke til at slå ihjel.
    At samling Losi med de 2 andre biler er næsten ikke fair for de to andre biler, da Losi er så meget bedre.
    Ikke fordi jeg selv køre med Losi. Men i den klub jeg køre i. Der har de i over et år prøvet at dræbe Losi. Men det er ikke lykkes dem endnu.
    Ydeligere så køre den overlegen bedre end mange af de andre biler.

• #24   14. okt 2011 de biler du nævner + kyoshoén er alle rigtig gode biler og egentlig meget ens. uanset hvad for en du vælger bliver du glad for den :O)

• #25   14. okt 2011 Jeg vil nu ikke mene at Losi er "ens" med de andre.
    Hverken i holdbarhed, køre egenskaber m.m.
    Der for man en hel del mere i Losi smiley

• #27   15. okt 2011 He he ja jeg var næsten klar over at der ville komme delte meninger. Vi har jo også forskellig kørestil, så det der passer til en, passer ikke til en anden. Det er nu godt at høre jeres erfaringer med de forskellige modeller, og jeg får også dannet mig et godt indtryk. Det er sku svært at vælge, men det kan jo altid sælges igen. smiley

• #28   15. okt 2011 Pris og kvalitet hænger sammen, derfor ville jeg også vælge en Mugen mbx6 eco. Du kan købe den hos www.mini-bizz.dk

Den er både stærkere og nemmere kørt end Losien.

• #29   15. okt 2011 "sælge igen" det er en rigtig dårlig vane herinde at man sælger for at prøve noget nyt, hellere både og end enten eller ;O))

den eneste måde at finde ud af hvad for en af modellerne du bedst kan lide er at købe en af hver.... smiley

• #31   15. okt 2011 Ha ha Brian du har da fuldstændig ret, men min kone bliver så sur hver gang jeg køber nyt legetøj, og når det begynder at fylde for meget, så er det nemmere hvis jeg siger at jeg har solgt en, for at købe en ny. Jeg er garanteret ikke den eneste med det problem. smiley

Om 15 år når den ældste af børnene er flyttet hjemme fra, så kan jeg få mit eget hobbyværelse og det ser jeg frem til, der er desværre bare et godt stykke tid til. smiley og mit værksted er fyldt op med klapvogne og barnevogne to sæt vinterdæk, cykler, osv. Kort sagt jeg mangler plads.

• #32   16. okt 2011 med alt det børnegrej i garagen står vandscooter og motorcykler så i indkørslen hele året ?? ;O))

Kommentér på:
Valg af 1:8 buggy

Annonce