{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange producenter findes der?
  • #1   18. okt 2011 Hvorfor vil du gerne vide det? smiley

  • #2   18. okt 2011 fordi henrik godt kunne tænke sig mindst én bil fra hvert mærke.... sår'n bare for hyggens skyld...

  • #3   18. okt 2011 Det tvivler jeg på at du kan finde ud af.
    Og en del af producenterne er kun et klistermærke som kun eksistere i et par lande så længe der er salg i det mærke, så skifter producenten navn.
    Så antallet skifter hele tiden


  • #4   18. okt 2011 haha ja det er sgu ikke løgn.

    Men jeg vil vide det fordi jeg er pissetræt af aldrig at kunne finde alle relevante informationer når jeg har brug for det.


  • #5   18. okt 2011 Jeg leder efter dem der producerer selve bilen ikke dem der køber en licens under eget navn.

    Tag for eksempelvis GV Models de har jo Rex X men den bil er der jo flere der har. Hvem er producenten? Producerer GV selv bilen eller er den købt færdigproduceret med navn og det hele.

    Det er en jungle derude. :o)

    Jeg vil have et link med alle producenter så jeg ikke skal bruge 80 timer på nettet om ugen. Og det findes pt. ikke.




  • #6   18. okt 2011 Ja se der er noget vi alle leder efter.
    Men det er tit med vilje producenterne gør det, for så er du nemlig ude af stand til at sammenligne priser og kvalitet smiley


  • #7   18. okt 2011 Sauron Jeg er med på at antallet skifter. Min tanke går mere på at det ville være cool med en rød tråd igennem R/C verden. :o)

    Specielt i forbindelse med reservedele og og elektronik til alle de biler der findes idag

    Jeg har allerede www.freecell.dk men det er ikke nok og derfor spørgsmålet.
    Der findes ikke uløselige problemer, kun uoverskulige udfordringer. hehe


  • #8   18. okt 2011 Producenten er dem hvis navn står på produktet, fabrikanten er straks noget helt andet.
    Og det er muligt at der er flere fabrikanter på samme produkt smiley


  • #9   18. okt 2011 Sjovt nok er R/C verden det eneste sted hvor der ikke er en sammenhæng! Jeg tror den kan sammenfattes et sted med lidt hjælp fra alle

  • #10   18. okt 2011 Henrik P
    Det passe ikke, det gælder for alle produkter.
    Jeg har selv i sin tid prøvet at finde ud af hvem der har fabrikeret min 25 år gammel airbrush pistol, da den hele tiden dukkede op under andre navne igennem tiden.
    Fuldstændig umuligt smiley
    Og jeg ved det er meget mere udbredt inden for elektronik smiley


  • #11   18. okt 2011 Jeg er fuldstændigt enig med dig Sauron, men derfor behøver jeg vel ikke lægge mig på ryggen og opgive mit lille projekt. Tænk nu hvis jeg en dag fik samlet alle relevante oplysninger :o)

    Jeg kalder det jo selv en uoverskuelig udfordring og mit indlæg var bestemt ikke ment som starten på en større filosofisk diskution om hvorvidt noget er muligt eller ej.


  • #12   18. okt 2011 Ok smiley
    Så kan jeg lægge lidt ud.
    Tamiya og Nico er to producenter, men samme fabrik.
    Graubner, Robbe og Hobby King er rigtig glade for klistermærker og skuffe producenter, hvor mange det drejer sig om er jeg ikke klar over.
    Men jeg har selv haft en del ting fra dem som helt sikkert er lavet af andre, som f.eks Traxxas, Anderson, Ansmann og Hobby Wing med flere smiley
    Og så er der producenter som modelsport.uk der låner fra f,eks Mtroniks
    Hæ Hæ der er meget at gå efter smiley
    Bare prøv at finde ud af hvor meget morfars har under mærket ”Suspekt” for ikke at tænke hvad Tower Hobby har at ting smiley
    Selv om jeg tror at det er Hobby King er kongerne inden for denne klistermærke dans smiley


  • #13   18. okt 2011 Superinfo. Jeg mener også at Hobby King er ren klister ingen reel produktion, men for pokker de markedsfører sig som storproducent. Ingen steder kan de findes som værende producenter kun købere.
    Jeg ved at LRP, CARSON, ANSMANN får produceret af den samme kinesiske producent. Sjovt nok står de opført som producenter i Europa. :O)


  • #14   18. okt 2011 Ja og Carson har også så meget med Tamiya at gøre at det nogen gange kan være svært at se hvad der er hvad.
    Og så er der Year Racing som helt klart er Hobby Wing smiley


  • #15   18. okt 2011 Hey det her jo sjovt...


  • #16   19. okt 2011 interessant....
    Hvad med thunder tiger? Ved ihvertfald, at de selv udviklede SB-5, men laver de den også selv? -og laver de selv de andre modeller? Manden der stod bag SB-5 blev rigtig træt af tingene hos thunder tiger, sagde op og fik job hos team associated (mener faktisk han var hos asso før han kom til TT), men.... team associated hører jo under thunder tiger! -men er det asso der selv producerer, eller er det t-t der producerer asso's ting..... eller er der et helt andet firma blandet ind...??? det er noget roderi smiley


  • #17   19. okt 2011 Jeg kender ikke meget til Thunder Tiger da de mest har med nitro at gøre.
    Men jeg har en af deres første el biler ”The Tiger 4x4x4” som først kom som ”Royal Ripper 4x4x4”.
    Royal har også leveret biler til Associated og Graubner smiley
    Så jeg gir dig helt ret, det er noget være rod smiley


  • #18   19. okt 2011 Umuligt at sige, da nogle ikke er så "Globale" som fx HPI, AE, Tamiya osv.

  • #19   20. okt 2011 Jeg har i en kort periode haft en hjemmeside registreret som hobbybutik.

    I den forbindelse har jeg fået tilbud tilsendt fra omkring 20 forskellige RC producenter med egen fabrik i Kina.
    Derudover er der kommet tilbud fra 40-50 forskellige distributører/mellemhandlere i Kina, der sælger under eget navn.
    Og herudover en pæn håndfuld batteriproducenter.

    De fleste fabrikker tilbød produkter i kundedesignet indpakning, hvis man skulle bruge mindst en 20' container med varer af gangen.

    http://www.rcuniverse.com har de over 400(Anslået, da jeg havde talt 100 var jeg nået til "E") producenter/manufacturers stående i deres lister.


  • #20   20. okt 2011 Og at finde rundt i hvem der producerer selv og sælger andres produkter under eget navn, det vil være et mareridt.
    Mange har enkelte produkter de laver selv, og mange, hvor deres egenproduktion er nye klistermærker...


  • #21   20. okt 2011 Ja det har jeg også erfaret. Det er det rene vanvid! Mange af de kinesiske producenter er desværre også samlet under samme tag altså en virksomhed med mange underleverandører.

  • #23   21. okt 2011 Ja min Thunder Tiger, ”The Tiger 4x4x4” har jeg haft i godt 20 år nu.
    Og på det tidspunkt var Thunder Tiger ret almindelig her i Danmark.



Kommentér på:
Hvor mange producenter findes der?

Annonce