{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

LRP Brushless 15,5t vs. EZRUN Brushless 8,5t {{forumTopicSubject}}

Hej RCG

Jeg har en kraftigit modificeret HBX surge(magen til stealth) med firhjulsstyring. Jeg har lavet ny gearkasse og ny drivline fra gearkasse ud til differne.
Jeg skal så nu til at købe motor og ESC til bilen, og kravet var at de skulle være næsten eller helt vandtæt, da jeg højst sandsynligt kommer til at køre i alt slags vejr. Derfor kommer jeg også til at køre med NiHm batterier og ikke LiPo.

Jeg har med hensyn til motor og ESC fundet disse to combo'er, og mit sprøgsmål er så hvilken en der er bedst til prisen.

LRP 15,5t Brushless combo.
http://www.holte-modelhobby.dk/shop/product_info.php?products_id=18301

Jeg har hørt herinde at der ikke er nogen tænd/sluk knap, på denne ESC, og det kan selvfølgelig være en ulempe. Er der evt. nogle er jer som har erfaringer/løsninger på dette problem.


EZRUN Brushless combo 8,5t.
(link fjernet)

Jeg ved at der er en del herinde som kører med dette sæt, og det må vel betyde at det et eller andet sted virker. Jeg har selv 9t versionen og det virker ihvertfald fint.

Lidt fakta om bilen:
Nuværende vægt er cirka 1800-1900g, og der mangler stadig at blive monteret to suspect power serov'er, et NiHm batteri, et upperdeck, og så selvfølgelig motor og ESC. Regner med en slut vægt på 3000g +/- 200g.

ønsker/krav til sættet.
Bilen skal gerne have en topfart over 50km/t, men den skal stadig have en del trækkraft. sættet skal som sagt være næsten eller helt vandtæt, men hvis ikke dette er tilfældet er det jo muligt at give det lidt "liquid tape". Elektronikken skal helst virke, da der i forvejen er nok mekaniske problemer med bilen.

Bilen skal hovedsageligt bruges til bash på græs - jord - grus og sne.


Håber i kan/vil hjælpe

God Jul

v.h. Jacob
Der


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LRP Brushless 15,5t vs. EZRUN Brushless 8,5t
  • #1   10. dec 2011 Hej Jacob Der.
    Der er lige et lille problem mere som du måske ikke lige har overvejet.
    HBX har en mani med at gear deres biller alt for højt, så motoren er lige ved at brænde af hele tiden.
    Så du skal købe en motor med meget trækkraft, ellers fungere det ikke, og jeg tvivler på at de to motor sæt kan klare det.



  • #2   10. dec 2011 Hej Sauron L

    Det havde jeg faktisk ikke lige tænkt over, men jeg har dog hørt det før:)
    Kan det ikke løses ved at geare bilen lidt længere ned, med mindre pinion?
    Eller er det nødvendigt at fikse nogle andre diff gear i bilen eller hvad?

    Når du siger motor med mere trækkraft, har du så noget bestemt i tankerne?

    v.h. Jacob(ved ikke lige hvor "Der" kom fra)


  • #3   10. dec 2011 Nej det er ikke helt nok.
    Stealth´en standart er faktisk højere gearet end f.eks. Nanda Sniper standart på trods af de kæmpe hjul den køre med, så almindelige motorer tror jeg ikke du skal regne med.
    Nej, du hørte ikke galt smiley
    Stealth´en er faktisk højere gearet end fleste on-road biler smiley


  • #4   10. dec 2011 Forstår jeg dig rigtigt hvis du siger at det er næsten umuligt at finde en "normal" 540 motor til min bil?

    Selv hvis jeg montere traxxas slash diff ring og pinion gear, og geare spur og pinion så lavt så muligt, er det ikke muligt at montere en normal motor?


  • #5   10. dec 2011 Problemet er at du ikke kan sætte et meget stort spur gear på uden det stikker ud igennem bunden af vognen.
    Derfor kan du heller ikke gear den meget lavere end det den er nu.
    Kan du sætte en center gearkasse på med kødben hen til diff´erne ville det være meget bedre, Men så vil den sikkert blive for lavt gearet smiley
    Så vidt jeg kan huske er den gearet til ca. 1/8, og du skal ned på ca 1/15 før det køre eller måske lidt lavere.


  • #6   10. dec 2011 altså jeg har selv lavet en gearkasse, godt nok med de samme tandhjul som før, denne gearkasse skal alligevel laves lidt om igen, så jeg kan bare hæve akslen til spurgearet, så kan man jo godt sætte et større spurgear i uden at det rammer bunden. Gearkassen er i forvejen monteret i midten af bilen, med traxxas slash aksler ud til differne, så det er ikke der problemt ligger.

    Burde man ikke kunne tage en reduktionsgearkasse fra en crawler/scala bil og montere imellem motor ong pinion?


  • #7   10. dec 2011 Nej de reduktionsgearkasse holder ikke til det.
    Men du har sådan set selv løst problemet ved at sætte traxxas slash aksler ud til differne.
    Så skal du bare sætte et så stort spurgear i som muligt, et 90 – 100T ville være godt, så har du et chance for at komme ned i den gearing du skal bruge, og så en Ezrun ESC/motor, de er stort set vandtætte smiley


  • #8   10. dec 2011 Ok, fedt(og tak)

    Så er det bare et problem, hvor finder jeg et spur gear, som bliver monteret på akslen, på samme måde som mit nuværende spur gear. Er der forskellige monterings måder for hvert mærke, eller findes der kun en?


  • #9   10. dec 2011 Jeg tror der er lige så mange måder som der er biler smiley
    Gå efter tandhjule i den størrelse, dem er der ikke mange af.
    Jeg ved at X-ray lavet engang nogle på 91T 48dp som jeg har brugt på mine crawlere, ellers ved jeg det ikke.


  • #10   10. dec 2011 kiggede lige på B2B hjemmeside, og der var masser af tandhjul fra 90t helt op til 128t, HPI var vist producent til de fleste af dem. Er dog bange for at de ikke bliver monteret på den måde som mine gør.

    De der X-ray som du snakker om, bliver de monteret på samme måde som på min HBX, altså lidt ligesom man montere en hjul-hex


  • #11   10. dec 2011 fandt den her ved b2b:

    (link fjernet)

    Ved du om jeg vil kunne bruge den og så nogle HPI spur gear, med ca. 95t


  • #12   10. dec 2011 Kan ikke huske hvordan HBX´en er monteretm en deter et fladt hjul med huller i smiley
    Tjek lige om det er 64dp spur gear du ser på, dem kan du ikke bruge smiley
    Hvis det er 48dp så få fat i et 100 eller 110 t spur gear til at starte med smiley


  • #13   10. dec 2011 Her kan du se hvordan et HBX spur er monteret:
    http://www.happysale.dk/6538-p050-plastic-spur-gear69t-antenna-retainer-p-2657.html?osCsid=q6ae7vovfi2elmks82m26v25n0
    (klik på billedet, den anden plastik dims er bare til antennen)

    Jeg skal alligevel have nyt pinion så købet det mindste 48dp´s pinion og et 100t + 110t 48dp's spur fra HPI. Hvis jeg så også køber adapteren som jeg linkede til så burde det virke, kan det ikke passe?


  • #14   11. dec 2011 Så vil jeg tro at der er en god mulighed for at den adapter du linkede til før skulle kunne bruges så du kan sætte andre spurgear på.
    For spurgear til split er der ikke mange af, de holder ikke til de voldsomme motorer


  • #15   11. dec 2011 ok, fedt
    Det ryger på ønskelisten

    Tak for hjælpen


Kommentér på:
LRP Brushless 15,5t vs. EZRUN Brushless 8,5t

Annonce