{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maling
  • #1   23. dec 2011 Neglelag-fjerner eller rensebenzin, kan ikke huske om det virker, men det er stærke sager smiley

• #2   23. dec 2011 Lexan:
    Bremsevæske eller Nitromors -
    Det tager en helvedes tid. Og hvis karossen har de mindste små flænger eller revner, så bliver de meget synlige og lange.

En blid måde skulle være brunsæbe eller sæbespåner - her smøres karossen ind og ligges i en forseglet plastpose i 4-12 uger smiley

Summen er at det er en lorteopgave, der 90% af gangene ender i gråd og tænders gnidsel samt en ny karosse.

ABS:
    Bremsevæske og fin sandpapir.

• #3   23. dec 2011 Tak tak;-) det er en gammel karrosse så det er bare for at prøve det:-)

• #4   23. dec 2011 Burhøns smiley
    Var det ikke en ide lige at spøge om hvilken type karrosseri det er smiley

Her kommer så mit spørgsmål smiley
    Er det et Lexan eller hvidt plast (Hårdt) karrosseri???

• #5   23. dec 2011 Det er lexan;-)

• #6   23. dec 2011 Så kan det være at Bremsevæske kan bruges hvis det er almindeligt auto spray maling der er brugt.

Er det akryl maling der er brugt, så er brunsæbe rigtigt godt, eller sprit.

Er det lexan spray maling der er brugt, så er det rensebenzin eller det, det pågældende firma anbefaler til at fjerne deres maling med.
    Det er lidt svært at anbefale noget her, da der er så mange forskellige typer malig på de spray dåser smiley

• #7   23. dec 2011 Sauron -
    Du alvidende orakel, du kan selv være en burhøne!
    Jeg har skrevet til både Lexan og ABS i mit indlæg.

• #8   23. dec 2011 Tak for hjælpen alle sammen. Jeg må lige prøve mig lidt frem;-)

• #9   23. dec 2011 Dennis Burhøne M smiley
    Ja, men du anbefaler Nitromors, selvom du ved at Nitromors gør lexanen skørt.
    En timer eller to, er også nok hvis der bruges Brunt sæbe, ellers prøv noget andet smiley

• #10   23. dec 2011 Sauron Klaphat - Læs nu indlægget smiley

• #11   23. dec 2011 Dennis Burhøne M smiley
    Det har jeg da gjort, men det du skriver kan faktisk forstås som om af der bare ikke må være små revner i karrosseriet, og man har masser af tid til at rette op på problemet.
    Der står ikke noget om at Nitromors kan smadre karrosseriet på få sekunder smiley

• #12   23. dec 2011 Sauron -

Man kan også lade en hvis herre læse biblen smiley

Jeg giver intetsteds udtryk for at det er en spadsèrtur i parken at fjerne malingen fra en lexan karosse. Jeg skriver netop at det oftest går i brokkassen.

Men fremover vil jeg gerne have mig frabedt at blive sammenlignet med en burhøne. Skulle du være af en anden opfattelse vil jeg gerne udlevere mit telefon nr. i en PB således at vi telefonisk kan uddybe de respektive synspunkter nærmere.

• #13   23. dec 2011 Sikke da en julestemning der dukker op på rcg i dag!
    God jul og godt nytår, og til Diget, ønsk dig en ny i julegave

• #14   23. dec 2011 Virker en spadseretur i parken virkelig, det må jeg prøve smiley
    Jeg tror jeg har ”pillet” malingen af godt 20 karrosserier i de mange år jeg har kørt, de kostede nemlig en formue dengang.
    Faktisk var det at male karrosserier det jeg gjorde mest i før i tiden, og jeg har ikke brokke et eneste i nu, selvom det har været tæt på et par gange smiley

Nu det med ”burhønen” var nu også mest henvendt til et par andre som anbefalet neglelak fjerner (Acetone) og andre ting som også æder karrosseriet.

Det syndes jeg bare ikke er særligt smart, da man kan være ret sikker på at en begynder straks pladre hele karrosseriet ind i det i anbefaler, så han står tilbage med noget på størrelse med en Mini-Z og ikke en 1/10 bil smiley

• #15   23. dec 2011 jo tak Mr. Bo K (RCV.dk™)

GOD JUL OG GODT NYTÅR!:-D

• #16   23. dec 2011 Umiddelbart tror jeg er at chancen for at afrense en lexan karosse der er malet med en opløsningsmiddelbaseret maling er proportional med mængden af UV stråler karossen har været udsat for. Jo mere UV lys (sollys) jo mindre er chancen for at man får et godt resultat.

Ved afrensning med bremsevæske påføres dette en klud der gnides mod malingen. Når hele karossen er gnedet ind i bremsevæsken, kan man give den ca. 1 times hvile og herefter prøve at gnide malingen af.

Skulle man mod forventning få karossen helt fri for gammel maling, må man forvente at karossen får en tynd mælkehvid hinde, der kan forsøges fjernet med sprit. Trods denne hinde kan karossen after ny lakering godt fremstå ganske pæn men med en generel nedtoning af farven.

En Lexan karosse malet med hobbymaling (vandbaseret) har større chancer for et godt resultat fordi midlet der kræves til afrensningen ikke behøver at indeholde opløsningsmidler. Det være sig sæbespåner, brunsæbe og lign.

Her smøres karossen ind i et dækkende lag hvorefter karossen lægges i en tætsluttende beholder eller pose. Virketiden afhænger af malingstype og lagtykkelse. Efter hviletiden gnides karossen med et stykke stof (gerne et frotté håndklæde) indtil malingen er væk. Hvis ikke malingen er fjernet i første forsøg, gentages behandlingen indtil karossen er ren.
    Efterfølgende afvaskes karossen med sulfovand hvorefter der skylles med rent vand. Karossen er nu klar til nylakering.

Held og lykke.

Kommentér på:
Maling

Annonce