{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

jmk 3
jmk 3
Tilmeldt:
24. dec 2011
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21

Spørgsmål fra en begynder {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har købt en LRP S10 blast Monstertruck til min knægt i julegave som han skal have i morgen. Nu sidder jeg så og lurer efter en bil til mig selv så vi kan køre sammen og er lige i tvivl om noget.

Eftersom at hans er pakket ind så kan jeg ikke lige se om det er en 27hz eller 2.4ghz.....men det finder jeg nok ud af.

Men hvilken frekvens skal jeg lede efter ? Kan man f.eks godt køre med to 27hz biler samtidig ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål fra en begynder
  • #1   27. dec 2011 Man kan godt køre flere sammen med 27mhz, man skal bare sørge for at det er forskellige frekvenser. de kan hedde fx. 27.045 eller 27.xxx Det er sådan set de sidste 3 cifre man skal kigge efter. Men 2.4GHz er absolut at foretrække. Så slipper man for alt det bøvl.

    Glædelig jul smiley


  • #2   27. dec 2011 Du skal da have den E-Maxx jeg har til salg :o)

    Den er med 2,4 ghz sender/modtager, så der får du ihvertfald ikke problemer med at køre med sønne-mand.....


  • jmk 3
    jmk 3 Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #3   27. dec 2011 Okay takker for info.

    Hvor henne ser man lige de sidste cifre?

    Nu ligger jeg mest efter brugte biler til mig selv.....men den fulde frekvens er vel noget en sælger bør kunne oplyse? Og er der evt specielle ting man skal være opmærksom på ved brugtkøb ?

    Kan der evt anbefales en bil til en voksen som kan modsvare en LRP S10 som knægtens. Jeg kunne evt købe en magen til men at have to forskellige er jo også spøjst smiley

    Finder der nogen baner i nordsjælland som mankan komme ind på uden at være medlem ?


  • jmk 3
    jmk 3 Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #4   27. dec 2011 Uffe.....ja den ser fin ud men som helt nybegynder så er det noget over mit budget.....og så bor du også i den forkerte ende af landet smiley

  • jmk 3
    jmk 3 Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #5   27. dec 2011 Og ser sådan en svend fornuftig ud ?

    (link fjernet)


  • #6   27. dec 2011 Den ser udemærket ud, men du skal være godt opmærksom på dine forventninger og behov.

    Den du har kigget på kan klemmes op på 45 km/t, som er fint til en ny-begynder, men hvis du regner med at gøre mere ud af dette rc-halløj, så ville det måske være en ide at købe en truck der er mere langtidssikret.

    Hvis du gerne vil ud og køre rigtig off-road, så findes der ikke meget der er bedre end E-Maxx'en. For det første holder de godt, og skulle noget gå i stykker, er det billigt at skaffe stumper til dem.


  • jmk 3
    jmk 3 Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #7   27. dec 2011 Det skal siges at vi kommer fra en 300kr br bil smiley

    Som udgangspunkt er bilen købt til knægten fordi der gerne skal være noget fart og gods bag.....og den ikke stopper fordi der ligger et blad på vejen.

    Jeg ville da gerne ud med ham på noget grus og evt en bane hvor vi kan hygge os. Men ikke klub-relateret eller lign

    Syntes ikke rigtig at brugtmarkedet pt ser tiltalende ud.....og det som er interessant befinder sig i jylland smiley


  • #8   27. dec 2011 Man kan jo sende meget med posten :o)

    Jeg har gjort mange gode køb er på markedet, og selvom man ikke lige kan finde det man gerne vil have, så ændrer tingene sig jo hele tiden.....



  • jmk 3
    jmk 3 Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #9   27. dec 2011 Ja....af princip handler jeg kun face2face privat

  • #10   27. dec 2011 Hej.
    En af mine venner er også lige startet i sporten og han har købt denne bil:
    (link fjernet)

    Da jeg så bilen tænkte jeg at det var noget billigt lort. men det viste sig at være en rigtig god bil til en fornuftig pris!:-) Denne bil er også holdbar og en rigtig god begynder bil:

    (link fjernet)
    Håber du finder en bil der passer til dit behov;-)


  • #11   27. dec 2011 Du kunne osse snakke med dem inde i morfars?

    De ville nok bare anbefale en hbx stealth smiley og vis du vil have mere fart kan du komme et ezrun sæt i smiley


  • jmk 3
    jmk 3 Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #12   27. dec 2011 Hvad gør sådan et ezrun sæt?

  • #13   27. dec 2011 Hmm det får den vel til at rende 50-60 smiley

    Mener deres nye stealth har det vidst som standard i?

    Har ikk helt styr på det men, mener man kan få den både Brushed og i brushless edition smiley


  • #14   27. dec 2011 Til ca 1000,- ville jeg hellere købe den nye 2wd buggy Twister fra lrp.
    den ser rigtig fed ud smiley


  • #16   27. dec 2011 Tror osse jeg ville gå med til den ser sku lækker ud til prisen, og selveste drivlinie ser holdbar ud, lidt ligesom traxxases axler smiley

  • #17   27. dec 2011 Hvis i skal køre offroad kan jeg anbefale den her http://www.morfars.dk/rc/crazy-st-2wd-p-5289.html

    Super sjov og hurtig bil!! Plus det en HBX så den koster ikke det vilde i stumper.

    Min kammerart har haft en som vi kørte rimelig hårdt med og det var kun små ting der gik galt på den.


  • #18   27. dec 2011 Og jeg vil helt klart skifte den std kul motor ud med en brushless motor i din knægts nye bil når han synes den køre for langsomt..

    Der er meget mere sjov i sådan en motor.. Og lipo batterier! Da jeg fik lipo batterier til min drifter blev jeg forelsket i den igen!


  • jmk 3
    jmk 3 Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #19   27. dec 2011 Takker for input.

    Den crazy......de dæk ser da ikke synderligt gode ud til off road.

    Nu er knægten kun 6 så regner ikke med at der skal ny motor i den bil lige pt....


  • #20   27. dec 2011 Det var nu mere til dig hehe..

    Jeg regnede heller ikke med det var en bil jeg kunne savle over da min ven introducerede mig for, jeg har kun været til onroad biler før, men den crazy er hyle morsom om det er græs, grus, sand eller jord..


Kommentér på:
Spørgsmål fra en begynder

Annonce