{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Ny i RC - Drift {{forumTopicSubject}}

Inden jeg starter, så vil jeg bare lige sige at det her er altså IKKE en annonce.

Jeg har nogle hardball våben, som jeg bare overhovedet ikke bruger nok. Derfor vil jeg prøve at om jeg evt. kan bytte dem til, eller sælge, for at prøve RC.

Har kigget lidt på det forskellige, og umiddelbart tror jeg at jeg vil være mest til drift kørsel.
- Så hvad skal jeg kigge efter? Ha' i baghovedet at jeg aldrig har rodet med RC før. Dog har jeg hænderne skruet ordenligt på og roder i meget andet mekanik.

Vh. Rasmus.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny i RC - Drift
  • #1   30. dec 2011 dette er ikke en råd, men prøv på Marked rofl

  • #2   30. dec 2011 Tak.

    Jeg syntes bare det kunne være rart at vide hvad man skal kigge efter.. inden at man begynder at lede.


  • #3   30. dec 2011 Hvis du ikke har prøvet det før, køb en Tamiya TT-01.. De går ikke i stykker og er en rigtig fornuftig begynder bil smiley

  • #4   30. dec 2011 start med en TT-01 , det er altid en god start bil , den er ik for skrøbelig og meget god start bil , startede selv med en jo smiley og hvis jeg sku købe en bil i den pris klasse så sku det blive den smiley

  • #5   30. dec 2011 Læs dette så er du godt på vej

    http://d1rc.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=18


  • #6   30. dec 2011 Du må ikke oprette dem i marked herinde.


    4.1 Oprettelse af markedsannoncer
    Markedet er udelukkende beregnet til køb, salg og bytte af RC enheder og RC enhed-relaterede ting og sager. Alt andet vil blive slettet uden varsel. I øvrigt vil din brugerkonto ved gentagen oprettelse af ikke-relaterede ting, blive sat i karantæne.

    Der kan forekomme irrelevante annoncer i marked og disse vil selvfølgelig blive slettet, så snart vi ser dem og er ikke et udtryk for at det er i orden.

    Annoncer med ulovligt indhold, så som salg af ulovligt fyrværkeri, hælervarer og lign. vil blive slettet uden varsel og brugeren politianmeldt.

    Annoncer med køb, salg eller bytte af kopivarer ses som en krænkelse af ophavsrettighedshaveren og er således ikke tilladt i markedet. Disse vil blive slettet og brugeren vil modtage en advarsel. Gentages postning af sådanne annoncer vil brugerkontoen blive frosset og i sidste ende blive lukket.

    Bemærk også at ophavsretten gælder i Markedet. Billeder der benyttes i marked må ikke være markeret med ”copyright”, logoer eller lign., hvor brugeren ikke direkte kan forbindes som ophavsretshaver. Benyttelse af sådanne billeder vil medføre slettelse af annoncen.


  • #8   30. dec 2011 Mark Hallum J - Ingen spurgte dig.. Han beder om hjælp, hvilket han får. Men ja læs linket som Steff Racing har linket til smiley

  • #9   30. dec 2011 Igen... det her er IKKE en annonce. Personligt har jeg det bare sådan, at jeg selv syntes det er nemmere at svare på andres tråde/spørgsmål, når man for forklaret siturationen ordenligt.

    .. men jeg kan da godt se, at næste gang jeg opretter et indlæg her inde, så må det blive noget i stil med ''Er nybegynder, hvilken driftbil skal jeg købe''. Så får vi sikkert et mere spændende forum at læse på og så skal folk heller ikke spilde deres tid på at lege politimænd.

    Ang. annoncen, ja så kan jeg se at den er blevet slettet. Så har oprettet en købs annonce for en driftbil i stedet. Det vil jeg da selv mene er relevant, så den kan vel få lov at blive stående smiley

    Men tak for de brugbare svar endtilvider.


  • #10   30. dec 2011 Læs min guide som der allerede er linket til.

  • #11   30. dec 2011 Mit råd:

    Køb en billig bil som Sniper, HBX eller TT01. Bliver du bidt at drifting, så køber en en ordentlig bil. Dumt at opgradere de 3 ovenstående biler da de aldrig vil kunne køre som en Tamiya 415, 416, TA05, TA06 eller noget helt 3...

    Vi kan tage et kort eksempel:
    En TT01 uden elektronik: ca.700kr.
    Diverse styling som kulfiber og alu: 800kr.
    Dette giver en bil som ikke rigtigt kører bedre end standard. Men som ligner en million Pris: 1500kr.

    Køber du istedet en TA06 Pro (magen til min)
    Så er der ingen grund til at opgradere noget. Du får lækre TRF støddæmpere med. Du vælger selv hvor meget spær der skal være med den olie der skal i differentialet.
    Og prisen... 1800kr leveret til din dør.


    Kort og godt. Det kan ikke betale sig at smide en masse penge efter alu og kulfiber på en lav budgets bil.


  • #13   30. dec 2011 Jeg vil give samme råd til j, mest fordi jeg købte min trf samtidig med mine venner købte deres snipere..

    Og der er stort set brugt lige mange penge på begge biler men min trf køre bare bedre smiley


  • #14   30. dec 2011 Michael H
    Vend det om og se hvor meget en brugt TT01 med alt i alu osv. kan sælges til i forhold til en mere professionel bil.

    Diverse TT01, Sniper, HBX osv herinde har umenneskelige høje priser. Også derfor der ikke er nogle af dem der bliver solgt. En pro banebil bliver hurtigt solgt. Min gamle TA05 var ikke engang tilsalg i en uge før den var solgt. Men det er jo klart. Min TA05 stod mig i 1500kr. Solgte den for 1000kr. Og den kørte bedre end de "billigbiler" som koster langt over det dobbelte.

    Så hvis man er i tvivl om det er drift man vil, så skal man købe en bil som ikke kræver alle mulige opgraderinger og som kører godt fra starten. For køber man noget lort (undskyld mit sprog), så kommer man ikke rigtigt ind i sporten og bliver træt af det. Og vil man så sælge det igen så står man i samme situation som alle andre sælgere herinde der ikke kan komme af med deres TT01, HBX eller Sniper...


  • #15   30. dec 2011 Min TRF415 fandt jeg til 850 herinde, og så fandt jeg brushless motor og esc til 300, så min bil har stadig været billigere end en std sniper(fra starten af)

  • #17   30. dec 2011 haha hvorfor er der altid "politimænd" herinde, der er altid folk der tror de kan alle reglerne, ved at kopierer en regltekst smiley

    hvorfor klikker folk sig ikke bare væk fra siden, og ignorerer det smiley


  • #18   30. dec 2011 Mikkel R
    For at irretere sådan nogle som dig smiley


  • #19   30. dec 2011 Michael H - Nu findes der jo også andre TRF biler end 416 og 417 smiley
    En 415-et-eller-andet (tænker på MS. MSX og XX or sikkert også ÜBERHIPERXXXXXX.. Husk, jo flere X'ere, jo hurtigere :P) skal ikke koste så meget mere.

    Men ud over det, er det jo heller ikke noget i vejen, med at købe en bil, der faktisk kan bruges til andet end drifting.
    Så har man en bil der faktisk er konkurrence dygtig, i både drifting og on-road.


  • #20   30. dec 2011 Eller traxxas bilerne, rallyen kunne sikkert også godt svinge med nummeren..

  • #21   30. dec 2011 Mark Hallum J - Hvorfor skulle jeg skrive hvad jeg mener han skal gøre når det er nøjagtigt det samme som der står i den tråd der blev linket til.
    Han skriver at han er mest til drift kørsel, derfor holder vi os nu på det emne og derfor skal folk der ved noget om det skrive til indlægget.
    Ved derfor ikke hvad der er mest irealevant. Det jeg skrev eller dit latterlige råd.

    Ps. få dig en ordentlig bil smiley


  • #22   30. dec 2011 +1 til den sidste kommentar, det er for kedeligt med kina-kopier smiley

  • #23   31. dec 2011 Nu må i lige komme lidt ind i kampen drift-drenge...

    I kan ikke mene at det vil være bedre for en nybegynder at gå ud og købe en halvsmadret touring car, der er blevet voldet rundt på en bane og i de fleste tilfælde er fuld af fuskerløsninger og kværnede gevind.

    Jeg giver jer ret i at det er spild af penge med alu-hubs og kulfiber tårne på en standard TT-01 eller Sniper - det er jo bare lir.

    Hvis vi tager udgangspunkt i en fuldkommen standard Sniper, kræver det ikke meget mere end et sæt driftdæk og et alu-styretøj til 99,- før bilen faktisk drifter nogenlunde - det ved fordi jeg har prøvet det!
    Man kan så enten selv spærre differentialerne mere eller mindre uden omkostninger eller købe et drop-in spær - det er selvfølgelig en smagssag, men efter min mening en betydelig forbedring.
    Så har man brugt omkring 1400,- på bilen...
    Resultatet er så en splinterny bil uden mærkelige løsninger og slidte dele - det kan du selv påføre med tiden smiley

    Det ville klart være mit foretrukne valg, da man derfor slipper for slidte remme, ødelagte kuglelejer, smadrede kugledifferentialer der skal strammes efter hver opladning, slidte gevind osv. osv. osv...
    Selvfølgelig kan man være heldig at gøre et godt køb på en brugt touring car - men come on... det er der sgu ikke stor chance for.


  • #24   31. dec 2011 Den mi1 jeg linker til, vil på næsten alle punkter, tæve en tt-01, sniper osv. Da den er billig i indkøb ( tjek England ). Den har ikke brug for upgrade dele overhovedet, den har næsten alle indstillings muligheder (som er options part til sniper osv) æder ikke spur gear til morgen mad (tt-01) også er den med rem, som bare lyder og føles mere lækkert.
    Ja man kan godt købe en værre slidt hund af en tc bil herinde, men så er det godt at spørge folk til råds som handler meget herinde, og ved hvem der er seriøse og nogen krejlere.
    Så spørg man mig, så vil jeg til hver en tid vælge en slidt tc frem for en ny std tt-01 hvis prisen er ens.


  • #25   31. dec 2011 Christian, prøv atsedet indlæg Jacob har lavet hvor han fortæller om den TA06 han har bygget.
    1800,-kr har man et supert chassi med geardiff. Og TRF dæmper, så kan man ikkfå det bedre til prisen


  • #26   31. dec 2011 Steff Racing - RCDSD Crew - for at irretere mig? nu må du da stoppe, jeg more mig over tosser som dem smiley

    hvis du kunne læse startede jeg med HAHA


  • #27   31. dec 2011 Ok Mikkel, så misforstod jeg dig, så er holdningen ens

  • #28   31. dec 2011 Steff; Ja, det er bestemt en god bil til 1800,- men der er så vidt jeg ved intet elektronik med til en Pro-model fra Tamiya.
    Man ender hurtigt med at bruge mindst 1000,- på motor/esc, servo, sender og modtager - så er prisen for bilen lige pludselig næsten 3000,-

    Vi kan da sagtens blive enige om at en TA-06 Pro er en væsentligt bedre bil end en Sniper eller TT-01, men den koster altså også derefter.


  • #29   31. dec 2011 Man kunne også vælge en rtr LRP s10 blast tc, som også er en bedre bil end sniper og tt-01.
    Eller en mi1 som er en endnu bedre bil en LRP s10.


  • #31   31. dec 2011 Eller om den SKAL være ny..

    Har du batterier og lader?


  • #32   1. jan 2012 Jeg vil sige at vi ligger på omrking de 1000-1500kr.

    Har set en Tamiya TRF414M her inde fra markedet, som godt kunne være interesseret i mit hardball gevær.

    Er det noget som dur?


  • #33   15. aug 2012 vis man vil have en god drifter har ødelagt min gamle hbx skyline det ville være billiger at købe en ny hvad vil i sige der er godt


Kommentér på:
Ny i RC - Drift

Annonce