{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

jmk 3
jmk 3
Tilmeldt:
24. dec 2011
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21

Batterier -serie eller paralel {{forumTopicSubject}}

Hej,

I dag har jeg desværre haft min første negative oplevelse indenfor rc verdenen.

Som helt frisk i faget besøgte jeg en kendt butik med 3 foremål:

At ose
At spørge ind il nogle grundlæggende ting
At snolde

I virkeligheden kunne han have solgt mig alt...men hans attitude og manglende vilje til at forklare/vejlede gjorde at det ikke blev til noget.

Han mente ikke at yde service/support til kunder som ikke havde købt en bil der, var så vigtig åbenbart. Men det betyder jo bare at der ikke bliver lagt penge der.

Og mit spørgsmål som jeg blev pure afvist på er nok ret grundlæggende og havde jeg hørt efter i folkeskolen, Så kendte jeg nok svaret. Og google havde nok kunnet hjælpe.....men nu valgte jeg den personlige metode.

Spørgsmålet er: hvis man serieforbinder to batterier.....for længer man så køretiden ? Og paralelforbinding øger power ?

Er der en formel for de to løsninger.....f.eks. hvis det er 7,2v og 4300mah.....tror jeg nok det hedder ?

Jmk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batterier -serie eller paralel
  • #1   3. jan 2012 Hej JMK

    Det er lige omvendt.

    Serie = 14,4V 4300mAh = mere power

    Parralel = 7,4V 8600mAh = Længere køretid.

    Venlig hilsen Claus


  • jmk 3
    jmk 3 Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #2   3. jan 2012 Okay og serie forstår jeg som hvis man tager 2 almindelige AA batterier i en lygte med en + og en - mod hinanden....så man egentlig bare får et længere batteri ?

  • #3   3. jan 2012 Må man spørge hvilken rc butik du var i ?

  • #4   3. jan 2012 Det var da godt at du selv havde kontrol over ikke at bruge penge i en butik som behandler folk sådan.. Thumps up! smiley

    Udover det, så er det præcis som Claus beskriver det!

    Og med hensyn til dine spørgsmål så er du mere en velkommen til at spørge herinde, der er mange folk med stor viden som mere en gerne vil svare. Bare pas på ikke at oprette 10 forskellige tråde med 10 forskellige spørgsmål.. Men samle dem i en tråd så vidt så muligt eller skrive en melding til folk. Du er mere end velkommen til at skrive til mig, jeg kan det meste basic og lidt til inden for traxxas og et par andre mærker.. Hvis ikke jeg kan svare så skal jeg nok henvise dig til en af guroerne herinde som kan! smiley


  • jmk 3
    jmk 3 Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #5   3. jan 2012 Ja....men jeg vil ikke rigtig svare. Mener ikke at der er indenfor reglerne at man offentligt taler negativt om butikker.....

  • #6   3. jan 2012 hvis du vil må du gerne sende en pb med butikken smiley

  • jmk 3
    jmk 3 Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 21
    #7   3. jan 2012 Ja....jeg var ellers lige i humøret til at købe noget......men det fik sælgeren ikke noget ud af.

    Nu valgte jeg den personlige metode da man ofte lige kan se tingene fremfor at læse sig frem til det. Og de spørgsmål jeg havde i tankerne var ret grundlæggende.....så nok noget alle burde kunne svare på.

    Men som han sagde....hvorfor henvender du dig ikke der hvor du har købt bilen. Yup....det vil jeg da gøre fremover......men af erfaring fra en anden hobby så mener jeg stadig ikke at man skal afvise kunder blot fordi der ikke er købt en bil i den butik. De penge jeg har er sgu nok lige så gode som andres.

    Havde jeg haft et mærke som de soglte....så ville det nok været endt anderledes


  • #8   3. jan 2012 Serie forbindelser er + til - til + til - til + til - osv...
    Parralle forbindelser er + til + og - til -

    Have fun


  • #9   3. jan 2012 en skam du ikke skrive butiken, nu er der fler der må oplave det samme som dig, det ville jeg ikke en gang ønske min værste fjende

Kommentér på:
Batterier -serie eller paralel

Annonce