{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

Offroad - EL ??? {{forumTopicSubject}}


Hej RCG.

Mangler lidt hjælp til hvad for en bil jeg skal vælge...

Jeg kører Large-Scale, men har som supliment købt mig en Offroad-el-bil, (Stealth X09 Brushless) til kørsel i haven, og i nærområdet..... Primært fordi at min Large-Scale er for stor til at bruge i haven.

Jeg er faktisk rigtig glad for min Stealth. Til mit behov kører den godt, har gode køreegenskaber, god acceleration, og er nem at vedligeholde, og reservedele er jo super let tilgængelige.....

Men jeg overvejer at prøve en lidt bedre/dyrere model. Måske med lidt kraftigere konstruktion, og generelt i lidt bedre kvalitet. (Eksempelvis knækker bærearme nemt på Stealth.)

Hvad kan i anbefale??? Gerne en bil der er nem at få reservedele, og opgraderinger til, og MEGET gerne vandtæt...... Og hvad skala kan i anbefale og hvorfor?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh PyroFriis :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Offroad - EL ???
  • #1   29. jan 2012 Kan varmt anbefale E-Maxx'en fra Traxxas. Holdbar, stærk og nem adgang til reservedele til en fornuftig pris.

  • #2   29. jan 2012 Hvis du skal fortsætte lidt i samme stil, kan en losi 1/8 el buggy anbefales.
    Hvis du vil have noget du kan bashe rundt med store dæk, vil jeg anbefale en Traxxas 1:10 E revo.


  • #4   29. jan 2012 hpi firestorm så skal det nok være flux modellen som er brushless og vandtæt


  • #5   29. jan 2012 Hej PyroFriis,

    Jeg har kørt med mange forskellige modeller, af offroad.

    Jeg syntes selv, at en Savage Flux gøre arbejdet godt. Super kraftig bil til pengen.
    Dog prøvede jeg derefter en E-maxx....... Det er en fantastisk vogn! Jeg kan ikke få nok af Maxx, så jeg har lige købt mig en nummer 2 af den samme model.

    - Køb helt klar en Traxxas E-maxx, som de andre også siger..... Du får rigtigt meget bil for pengene.

    Mvh. Frederik


  • #6   29. jan 2012 Mange tak for alle jeres inlæg. Rigtig fedt med den hjælp man kan få herinde :o)

    Jeg hælder måske også lidt til Traxxas. For da jeg kørte nitro havde jeg både flere forskellige HPI og Traxxas modeller, og må indrømme at jeg hældte mest til Traxxas.......... Specielt Revo var lige mig.

    Men hvad med E-Revo? Er den ikke på højde med E-Maxx? Er der nogle der kan fortælle lidt mere om fordele og ulemper ved de 2 modeller?


  • #7   29. jan 2012 Hej PryFriis,

    Ja, jeg kan godt f'ølge dig.
    HPI laver også nogle gode vogne som sagt, men jeg ville også gå til Traxxas siden.
    Du betaler lidt mere for en Traxxas, men det er det hele værd.

    Froskellen på en Revo og Maxx kender jeg ikke helt til. Jeg vil bare tro, at en Maxx er bedre som den ultimative basher, som kan holde til tæsk. E-maxx kan også køre overalt, selv lidt crawl, hvilket jeg tror en E-Revo vil få svært ved.
    Du får også nemmere dele og ting til en Maxx.

    Mvh. Frederik


  • #8   29. jan 2012 Forskel på E-Maxx og E-Revo;

    Det er begge utroligt gode biler, men til hver deres slags kørsel. Det vil sige, at hvis du helst vil køre i haven, i lidt grus og måske på stranden, så vil jeg anbefale E-Revo'en.

    Vil du derimod gerne vil køre mere off-road, som skov, hop osv, så vil jeg vælge E-Maxx'en, da dens støddæmpere er monteret anderledes, og er derfor - som Dolle også beskriver - bedre egnet til bashing.

    E-Maxx'en er lidt mere vælte-peter end en E-Revo, men bedre til off-road.

    Selv har jeg E-Maxx med beskyttelseshætte, et sæt paddle-hjul, og så er den ellers klar til sneen. Kig evt. under videoer lidt senere på aftenen, når jeg får uploadet videoen, så kan du få dig et bedre billlede af, hvordan den kører.


  • #9   29. jan 2012 Jeg syntes personligt at du får rigtig meget bil for pengene i f.eks. en buggy 9e hvor E-maxx`en efter min mening er alt for dyr standart samtidig med at den har problemer med drivlinien ................

    E-maxx kan blive en fed bil, men der skal man kaste forholdsvis mange penge efter den !


  • #10   29. jan 2012 Både E-Maxx og E-Revo koster fem klik standard - og derfra kan man opgradere, hvis man vil.

    Så ja, Traxxas er en dyr løsning, men det kører bare godt :o)



  • #11   29. jan 2012 Ja, Uffe, det lyder korrekt.

    PyroFriis - lyt til Uffe, han er erfarn smiley Hehe.....
    Hvad jeg dog har bemærket, som Uffe har med i sin tekst, er netop af E-maxxen er en vælte-peter. Det gør faktisk, at med brushless og Lipoer er den vanskelig at køre med på asfalt veje.

    Som de andre også skriver, er Traxxas en dyr løsning. Hehe.....

    Uffe - Lige et spørgsmål - Hvilken en vogn er bedst efter din mening, som allround vogn, Maxx eller Revo?

    Mvh. Frederik


  • #12   29. jan 2012 Frederik:

    Jeg vil anbefale E-Maxx'en som bedste vogn. Grunden til dette er, at man forholdsvis nemt kan justere støddæmperne, så bilen kommer tættere på jorden. Dette gør, at den er mere stabil på asfalt. Omvendt kan man sagtens køre offroad med den - så i E-Maxx'en har man - i min optik - begge muligheder mht. kørsel på asfalt og offroad.

    Endvidere vil jeg sige, at RPM Revovler fælge med 17mm vil passe fint til både E-Maxx og E-Revo. Revolver-fælgen gør at bilen får 35mm bredere hjulbase, hvilket jo også er med til at skabe stabilitet.

    Hvis I kigger under min profil, kan I se at min E-Maxx Brushless (Buggy'en) er monteret med RPM Revolver fælge.


  • #13   29. jan 2012 Vedr fælge, så er det dem med paddle-dækkene på

    http://www.rcgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=18202

    Håber ovenstående hjalp?


  • #14   29. jan 2012 Okay, det var jo en fantastisk hjælp Uffe.
    Jeg har købt nogle HPI phatlines til asfalt, så må vi se om det hjælper, hvis jeg også justere støddæmperne.
    Evt. Tror du det ville være muligt, at smide nogle Touringcar 1:10 støddæmpere på? Hvis bare ikke chassiet rammer asfalten er det vel genialt.
    Jeg vil prøve lidt eksperimenter med mine Maxxer, for at give dem bedre handling.

    Mvh. Frederik


  • #15   29. jan 2012 Nanda BD8R
    Meget robust, og kraftig drivlinje smiley



  • #16   29. jan 2012 Traxxas E-Maxx, men har du tid til og vente kommer FG jo snart med Brushless Biler

  • #17   29. jan 2012 Poul C

    Er de ikke stadig i 1/5 størrelse? smiley


  • #18   29. jan 2012 Hej Tau,
    Jeg vil også sige, at en HPI Savage f.eks, er i fuld plastik, bortset fra nogle latterlige chassisholdere, som intet gør godt.

    Jeg har kørt med min Nabo's Savage, til sammenligning faktisk med min egen Maxx.

    Jeg vil sige, at en Savage og Maxx er ikke rigtigt til sammenligning. Min Maxx kunne køre i dobbelt så højt græs som savagen, den kunne køre på en 30 grader stejl stenbakke, med sten på omkring 7-8 cm i diameter i gennemsnit.
    Min bil kunne køre hurtigere.
    Jeg kan nemmere få reservedele og opgradere ALT til min Maxx.......

    Alt i alt, er den eneste fordel ved Savagen i mine øjne, at den holder sig på fire hjul hele tiden.
    I alt andet vandt min Maxx, vil jeg sige.

    Til penge dog, får man også rimligt meget ud af dem ved HPI. Jeg ville bare bruge de ekstra penge, for at få en Maxx.

    Mvh. Frederik


  • #19   29. jan 2012 Michael P

    ups jo, så ikke lige han ville have en lille bil


  • #20   29. jan 2012 Ja, Tau, du har helt ret.
    Det er smag og behag. Ligesom nogle folk vælger at køre VW, imens andre Toyota.
    Det farlige ved en Maxx er bare, at du kommer til at vil have mere og mere af udstyr til den, og bliver stille og roligt Traxxas fan. Det skete for mig. Nu har jeg snart min tredje Traxxas E-maxx.

    Angående smag og behag, kan det være svært at finde ud af, hvad PyroFriis helst vil have og sætte mest pris på til pengene.
    I mine øjne, ser det jo bare ud som om, at som han skriver det, vil det være bedst med en Traxxas E-maxx.

    Mvh. Frederik


  • #21   29. jan 2012 Faktum er stadig, at vi skal finde en vogn, som PyroFriis vil blive glad for.....

    Eksempel.
    En BMW er i mine øjne en kvalitetsbil, for folk som fokusere på kvaliteten, sikkerheden osv. men ikke prisen.
    Derimod en Toyota er måske ikke en kvalitetsbil, men en bil for dem som har behov for at komme fra A til B billigst muligt, med tre skrigende børn på bagsædet.

    Det er lidt det samme princip.
    Jeg tror PyroFriis ud fra sin beskrivelse fokusere mere på kvalitet, end det andet snask.
    En E-maxx vil opfylde alle hans krav, plus jeg er næsten sikker på, at det er en bil han vil blive glad for.

    Mvh. Frederik


  • #22   29. jan 2012 Frederik:

    Jeg giver dig fuldstændigt ret - der er stor kvalitetsforskel på biler, hvilket gælder for både rc og almindelige biler.

    Håber ikke det bliver opfattet som højrøvet, men selv kører jeg bmw, og ja - der er forskel i køreegenskaber. Jeg har valgt at betale noget mere, for at få en anden køreoplevelse. Dette samme gælder også for rc-biler.

    Jeg har i øjeblikket en Brushless E-Maxx, og er ved at færdigbygge en Rustler og en E-Maxx Brushless mere (allerede til salg nu).....når først man er blevet bidt af den kvalitet Traxxas leverer, kombineret med de utallige muligheder for opgraderinger inden for både plast og alu, så er det unægteligt svært at kunne ønske sig mere :o)



  • #23   30. jan 2012 Så er videoen uploadet;

    http://www.rcgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=16440


  • #24   30. jan 2012
    Først vil jeg igen lige sige tak for alle jeres inlæg... Når man nu er i en situation som mig, er det super fedt at hører nogle forskellige meninger, og erfaringer.....

    Ud fra hvad jeg har kunne læse herinde, og ud fra min egen intuition. Så står valget mellem Maxx og Revo...... Tror måske at jeg hælder lidt til Revo, da jeg var helt vild med opsætningen af bilen, da jeg kørte nitro. Revoen's affjedring, og lave tyngdepunkt, passede mig helt kanon....

    Men jeg vil lige undersøge specs lidt nærmere på de to biler. Må indrømme at jeg er lidt lun på Revoen med brushless Mambo Combo......
    Er det ikke den jeg burde vælge, hvis det skal være Revo???

    Tak til Uffe for videoen. Fedt at se lidt sne-ræs, og at jeg ikke nødvendigvis bliver nødt til at købe en vandtæt bil :o)


  • #25   30. jan 2012 Haha, Uffe.....

    Jeg håber ikke det bliver opfattet som højrøvet eller provokerende på nogen måder, men BMW er også mit yndlingsmærke.
    i '98 købte min far en mørkegrøn 523i, 2.5L, 6 benet fra ny.
    Jeg elsker de dejlige store tyske tanks. Hvad jeg elsker endnu mere, er lyden af en presset 6-benet BMW motor..... NØØØJ hvor lyder det dejligt.

    Sørgeligt nok, købte vi en Saab i '06..... Satme en skam.

    Sorry for Off-topic, jeg kunne bare ikke lade være.

    Tilbage on-topic, til PyroFriis, vil jeg sige, at hvis du har muligheden, for at prøve de to Traxxas modeller ved lejlighed, vil det gøre alt nemmere.
    Det kan være svært præcist at vælge den bedste model til dig, herinde. Det er også en slags smag og behag og dog også lidt hvad krav du har for at de skal kunne.

    Mvh. Frederik


Kommentér på:
Offroad - EL ???

Annonce