{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan I anbefale en "Graupner ULTRA DUO PLUS 60"
  • #2   12. feb 2012 Kan varmt anbefales.
    Men ,hvor ser du den til 2150 kr. ?

• #4   12. feb 2012 Hej Jesper
    Mener at det er 2x20 A også er der et udtag med 1x5 A til lampe osv.altså 3 udtag ialt.

• #5   12. feb 2012 De 5A er kun på udgang 3. Den kører med 20A på hver hoved kanal. Altså 40A på de to tilsammen.
    Man skal dog være opmærksom på at den "kun" leverer 120W ialt hvis man bruger den indbyggede PSU. Hvis man fodrer den med 12-15v kan den levere 180W pr. kanal.

Det vil sige, hvis man skal lade store 4 celle batterier svarer det til at bruge en 5A lader med 60W, når man bruger den interne PSU. Så går det ikke hurtigt. Hvis du kun har 2 celle batterier er det dog fint nok.

Jeg har selv Ultra Duo 50, og den er rated til 2x10A og samme effekt som 60'eren.

Jeg har også en ekstern 20A 12v strømforsyning til når det skal gå stærk. Så lader den 2x 4celler 5800 batterier på lidt over en time.

Jeg kan varmt anbefale laderen. Den er nem at arbejde med og kan fortælle dig alt om dine batterier.

• #7   12. feb 2012 Du skal kigge på den effekt der er til "rådighed". Hvis den nu er på de 120 watt, så skal du tage de 120 watt og dividere med det antal volt batteriet er på. Så kan du se hvor meget laderen i teorien kan lade med. Dog max de 20A den er rated til. Eller 2x20A...

• #8   12. feb 2012 ....dvs. eet 7,4 volt batteri kan lades med 16A. Eller 2 stk kan lades med 8A. Sådan ca....

• #9   12. feb 2012 Og med en ekstern PSU kan du lade 2x 4 celle batterier med 11A.

• #10   12. feb 2012 Jeg har selv en Ultra Duo 50 som jeg nu har brugt i over 2 år.
    Den er let og logisk at bruge, og meget stabil.
    Når man som jeg bruger en del små batterier som man helst kun vil lade med 1C er den perfekt idet den tager to batterier af gangen.
    Alt kan du holde øje med på computeren i grafer.
    Helt klart en af de bedste ladere du kan få fat i.

• #11   12. feb 2012 Men er man så umiddelbart ikke bedre tjent med at snuppe en billigere lader, uden PSU hvis man alligevel snupper en ekstern PSU?

Okay....Graupner laderne ER super fede. Men det bliver en lidt halv dyr løsning.
    Her tænker jeg på en iCharger 208B (350 watt, 8S, max 20A) og så en 350 watt strømforsyning? Den løsning kan man få til ca 1500-1800.

Ved så ikke om Graupneren har nogle specielle funktioner som iChargeren ikke har. Det er bare en tanke.

• #12   12. feb 2012 .....altså den løsning er mere med tanke på at man virkelig har brug for at kunne lade med rigtig mange amperer på batterier med relativ høj spænding.

• #14   12. feb 2012 Claus, kan du så også lade 2 batterier samtidigt med den lader du nævner?

Jeg ved bare at man med Graupneren har kontorl over ALT med dine batterier.
    Så omrking det egentlige spørgsmål. JA! Den kan anbefales 8)

• #15   12. feb 2012 PS: Så fik jeg min 20A PSU brugt herinde for 200 kroner.

• #16   12. feb 2012 Nu er mit tyske ikke skide godt. Men står der ikke den er 120W pr udgang? For så er det jo pludselig ganske interessant.

• #17   12. feb 2012 Bjarke, nej det kan man så ikke. Med mindre man bruger de der specielle "charging boards" til en 50´er og lader identiske batterier. Og det er naturligvis ikke så fleksibelt.

Man kan så også snuppe en lidt mindre 250 watt lader til ca 80 dollar og snuppe 2 af dem.

Men som sagt, så var det også kun hvis man havde et lidt ekstremt behov for at lade med en høj strøm og på mange volt smiley Så kunne Graupneren måske være lidt mere begrænset og en anelse dyr. Men som jeg lige læste det i specs for lidt siden, så er den da vist heller ikke helt så "slatten" alligevel, som jeg først lige forstod det. smiley

• #18   13. feb 2012 Claus A
    Det kommer an på hvad du forlanger af laderen.
    Jeg vil helst kun lade med max 1C på mine LiPo´er, og så er der ikke nogen problemer med at lade 2 styk 5000ma 6 cellers batterier på en gang.
    Det er først hvis du ville lade disse batterier op med 2 eller 3C den ikke kan følge med mere.

Hvis du kun bruger Ultra Duo´en til almindelig ladning, er det rigtigt at du kan bruge to billiger ladere og opnå næsten det samme resultat.
    MEN hvis du ind imellem gerne vil tjekke dine batterier for at få at vide hvilken tilstand dine batterier er i, er der ikke nogen anden lader der fungere så godt som Ultra Duo´en.
    Kort sagt, hvis du vil ha´ alle fordelene ved at købe en Ultra Duo, så kobler du den op til din computer.

• #19   13. feb 2012 Nå, nu har jeg bestilt den, så håber jeg at jeg bliver tilfreds med den smiley

• #20   13. feb 2012 Sauron L:
    Det var heller ikke for at svine Graupneren. Den ER nemlig pisse fed! smiley Det var kun for at nævne at hvis man nu havde et ekstremt behov for meget høj ladestrøm, så skal man lige kigge på andre ladere også. Tror det kom af at Jesper skrev at den jo måtte være fin nok, da den kunne lade med 2x20A, hvilket jo er rigtigt, hvis ikke batterierne er på så mange volt. smiley

Men ud fra de data der er på den tyske side der blev linket til, er den så ikke på 120 watt, pr udgang? Og ikke samlet. For hvis det er 120 pr udgang, så syntes jeg selv den bliver ret interessant at have stående herhjemme.

• #21   13. feb 2012 Claus A
    Hæ Hæ, det var ikke sådan ment smiley
    Det er netop for at undgå den høje (og skadelige) ladestrøm, at der er to ladere i Ultra Duo´en.
    Når man først har sat den i gang med at lade batterier op, tager det ikke lang tid før med har 6 batterier klar til at bruge.

Det jeg rigtigt godt kan li´ ved den lader, er det programlager den har.
    Når man først har programmeret laderen til et batteri, gemmer man indstillingerne i lageret til senere brug.
    Den kan huske op til 6o batterier, man skal bare huske at hvis man skal lade to ens batterier op på engang, skal man også ha´ to ens programmer/indstillinger, fordi de to ladere ikke kan bruge det samme program på engang.
    Dvs. at programmet ikke kan ses i lageret hvis en af laderne bruger det, og det kan godt virke lidt forvirrende i starten, indtil man har lært laderen at kende smiley

Kommentér på:
Kan I anbefale en "Graupner ULTRA DUO PLUS 60"

Annonce