{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

E-Maxx kører baglæns af sig selv {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har lige fået mig en E-Maxx, og da jeg skulle ud og køre med den første gang kører den baglæns af sig selv. Har prøvet at tænde og slukke den, men den gør det stadig, og det er en helt fabriksny bil, ved ikke om det er mig der har pillet på noget.
Den kører ihvertfald baglæns af sig selv, og er ret irriterende smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E-Maxx kører baglæns af sig selv
  • #1   14. feb 2012 På din fjernbetjening burde der være en drejeknap der hedder TH.Trim eller noget lign.

• #2   14. feb 2012 Den knap skal du så dreje lidt på..

• #3   14. feb 2012 måske skal du stille på th trim eller den lille sorte knap man kan trykke ind og flyte så den står på 50/50 ellers prøv at snakke med dem du har købt den af

• #4   14. feb 2012 du skal indstille throttle trim :

(link fjernet)

stil bilen på noget så hjulene ikke rør jorden, eller hvis det er meget lidt den kører baglens så ud på parkeringspladsen/græsplænen og tænd sender og bil og så skruer du lige sp stille på throttle trim, kører den hurtigere baglæns skal du skrue den anden vej, så skal den bare stå der hvor den hverken kører frem eller tilbage af sig selv smiley

står din throttle trim en lillebitte smule forkert kan din bil også hyle eller brumme, den skal stå bilen står og er helt stille...

• #5   14. feb 2012 Sørg for at din sender står på 50/50, og ikke på 70/30.

Ellers kan det være en indstilling af esc'en...

• Martin M
    Martin M Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 2 Emner: 7 Svar: 28
    #6   14. feb 2012 Min nyindkøbte traxxas e-revo (brugt) gør det samme. Hvis den står på 70/30, kører den engang imellem FULD knald baglæns, selvom man beder den om at køre frem. Slipper man gassen, køre den bare videre baglæns... Men KUN engang i mellem.

Altså: - den står på 70/30, Jeg giver gas, den kører frem, og jeg slipper gas. Når jeg har gjort det fx. 10 gange, tager fanden ved den og den kører bak med fuld knald. Jeg har ikke oplevet det ved 50/50 indstillingen.

Kan det skyldes at jeg skifter fra 50/50 til 70/30 mens den er tændt? Er der noget der skal nulstilles? Har læst lidt i manualen ((link fjernet) helt at blive klog på hvad jeg skal gøre.

Det er jo nærmest farligt, hvis 5 kg bil kører 50 km/t baglæns 50 m før man får stoppet den.

• #7   15. feb 2012 Den kører stadig baglæns, som Martin også beskriver at hans gør. Bare med mindre fart da den står på 50/50 smiley

• Martin M
    Martin M Tilmeldt:
    feb 2012

#8   15. feb 2012 Jeg er langt fra ekspert (fik min i søndags), men læs ovenstående manual, der står om kalibrerinig. ved ikke om det hjælper

• #9   15. feb 2012 Martin, du må sku ikke bare ændre den fra 50/50 til 70/30. Så flytter du "neutral" punktet på din sender. Hvis man vil lave den ændring, skal man også omprogrammere ESC'en.

Det står også i manualen. Så enten skal du bare holde dig til 50/50 eller også skal du sætte den på 70/30 og ændre din indstillinger på esc'en ifølge manualen.

Mark

• Martin M
    Martin M Tilmeldt:
    feb 2012

#10   15. feb 2012 Jeps - det har jeg erfaret på den hårde måde :-S Havde ikke en manual, og fik aldrig forklaringer fra sælger... Nu har jeg downloaded og læst manual, og kan ændre indstilling på ESC.

Skal lige høre: - den eneste forskel på 50/50 og 70/30 er, at den er nemmere at regulere ved 70/30 da der er større vandring, eller?

Eller er der mere power i 70/30 når der kørers fremad end der er i 50/50?

• Martin  O
    Martin O Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Svar: 4
    #11   15. feb 2012 Jeg har også et irreterende problem, når jeg skal styre min summit, så drejer den modsat når jeg drejer på hjulet på senderen. Vildt irreterende.

• #12   15. feb 2012 summit der skal du reverse din str kanal så burde det virke

• #13   15. feb 2012 Har også haft min ændret til 70/30, kan det være derfor den bakker baglæns af sig selv? Og hvis ja hvordan laver jeg det så om?

• Martin M
    Martin M Tilmeldt:
    feb 2012

#14   16. feb 2012 Læs manualen, der står det meget udførligt (link ovenfor). Når du ændrer 50/50 -> 70/30, forskydes neutralpunktet, og derfor kører den baglæns (som jeg har forstået det)

Jeg ved stadig ikke helt hvad forskellen på 70/30 og 50/50 er (jf. ovenstående)

• #15   16. feb 2012 Martin, det eneste er at du har et længere stykke på din sender, hvor du kan fordele kræften. Altså du får ikke mere power eller andet. De fleste af os køre nemmelig mere fremad end bagud :o)

• Martin M
    Martin M Tilmeldt:
    feb 2012

#16   17. feb 2012 Ok, også hvad jeg regnede med. Den skal da over på 70/30, så den bliver nemmere at køre fremad med (og sværere at bakke med)

Tak for svar smiley

Kommentér på:
E-Maxx kører baglæns af sig selv

Annonce