{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Identificering af RC bil {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har arvet en Tamiya bil af ældre dato og aldrig taget mig sammen til at reparere den og få nye dele til den. Det drejer sig om en VW Beetle. Eneste info jeg kan finde på den er ”Special Racing Bug”.
Kan man stadig få reservedele til sådan en ?
”Skjoldets” mål:
Max. Bredde: ~18cm
Min. Bredde: ~15cm
Længde: ~35cm
Selve bilens mål:
Længde: ~35cm
Bredde: ~13½cm
Jeg kan godt tage nogle billeder hvis det kan hjælpe. Kan man godt købe nye skjold til den ? Kan man få nye dæk, støddæmpere, batterier(Vigtigt), AA batteri holder osv. ?
Hvor gammel er denne model ?
Håber i kan hjælpe da det vil gøre mig rigtig glad.
Jeg er næsten ligeglad med om det kan betale sig da det jo som beskrevet er et arvestykke SKAL det bare virke smiley

Mvh. Rage


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Identificering af RC bil
  • #1   11. jul 2005 Rasmus> Hvis der står "Special Racing Buggy" på inderskjoldet, og det er en Folkeovognskarosse, er det en Tamiya Sand Scorcher du har fat i.. Kig på min profil, jeg har 2 af dem, og så kan du lige tjekke om ikke det erden samme model.
    Mht, reservedele kan du ligeledes se på min profil at modellen er fra 1979 og af den grund er det efterhånden MEGET tyndt med dele til den model, men de kan skaffes via nettet

    Spørg endelig hvis du vil vide mere..

    Mvh. Michael


  • #2   11. jul 2005 Hej Jesper, har lige lagt billederne ud.
    Hej Micheal B. Tak skal du have, det ligner ubeskriveligt meget. Det kan du jo se på mine billeder. Du må ufattelig gerne sende mig links til steder hvor spareparts kan købes, det ville bare være for fedt. Hvis du kan fortælle mig hvilke batterier den bruger ville det være fedt, desuden mangler jeg også AA batt holderen, hvis det er noget du kan hjælpe med.
    Endnu engang tak, nu har jeg fået blod på tanden.
    Mvh. Rage


  • #3   11. jul 2005 AA-batt holderen kan du snildt undvære, hvis du bruger et upto-date anlæg.
    En side jeg personligt har haftenormt meget glæde af at benytte, hedder: www.tamiyaclub.com
    Brugerne derinde er enormt hjælpsomme, og ved enormt meget og ALLE Tamiyas biler. (Der ervist godt 350 i det hele). Ligeledes kan du gratis downloade byggevejledninger fra siden.
    Mangler du dele kan du lige tjekke med mig, da disse SRB-biler som de hedder er mine klare favoritter.
    Sand Scorcher, Rough Rider og Ford Ranger XLT deler samme platform, og derfor er delene de samme.
    Karosser er dog noget af det sværeste at skaffe til disse modeller, da de jo alle er lavet af hård plast, der knækker nemt.
    Sand Scorcheren er også særligt "dum" fordi detaljer som viskere, blinklys, lygter samt spejle er limet udenpå karossen, og nemt falder af under kørslen. Din ser nu også ud som om den har fået sine tæsk igennem tiden, hehe..
    Mvh. Michael


  • #4   11. jul 2005 Hov forresten... Batterierne til modellen er alm 6 eller 7,2 volt pakker. Skal du bruge 7,2 volt, skal de dog monteres i en "Hump-Pack2 formation som du kan se på den orange og hvide Rough Rider på min profil. Den bruger et originalt Tamiya-batteri fra 1980.. smiley

  • #5   11. jul 2005 Hey.
    Men hvis man bare kan få noget secondhand/wannabe er det mere end fint.
    Alle delene er så vidt jeg ved originale, så at sige at jeg har et up-to-date anlæg er at ramme lidt ved siden af tror jeg smiley Men hvor meget koster sådan et og kan jeg godt bare skifte det ? Har du link ?
    Smutter ind på den der side nu, tak.
    Mvh. Rage


  • #6   11. jul 2005 Micheal...
    Hvor mange MaH eller hvad det hedder må/skal det være ?


  • #7   11. jul 2005 Kan man redigere i sine egne indlæg ?
    Er det til at få nogle af de ting i europa, fake eller ej, jeg er ligeglad. Når jeg så får alt for mange penge kan jeg jo samle det så den bliver 100% original.
    Mvh. Rage


  • #8   11. jul 2005 Hej igen..
    Det jeg har i min er et ganske stadnard 1200 mAh, og det kan godt være rimelig farligt for de gamle biler eat køre med højere ampere, da motoren når at blive alt for varm inden batteriet løber ud. Er man opmærksom på sin motortemp, er dette dog ikke noget problem.
    Mht "fake" stumper, som du kalder dem, er der faktsik ikke nogen der laver stumper,udover smådetaljer som spejle og lign. men alle stumper kan saffes via Tamiyaclubben. Dog må man påregen rimelig høje priser, da det jo er mange, mange år siden de gik ud af produktion
    Men hvis du lige tilføjer mig på MSN, kan jeg fortælle dig meget mere der..


  • #9   11. jul 2005 Føj, jeg staver elendigt i dag.. Håber du fangede meningen...

  • #11   11. jul 2005 Hehe, jeg har da vistnok skrevet min MSN under din bil, så gætteri er ikke nødvendigt.. *GG*

  • #12   12. jul 2005 Tja, skal lige fatte den her side smiley
    Har læst lidt om min Sand Scorcher, den er jo retro smiley


Kommentér på:
Identificering af RC bil

Annonce