{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.239 visninger | Oprettet:

Ang. Køb og salg {{forumTopicSubject}}


Kunne man ikke forvente at der snart blev lavet en regel på rc-galleri
der hed sig, at når man satte noget til salg var det med fast pris ?

Er jeg den eneste der er SÅ træt af at man skal sidde og gætte sig til priser på rc ting der er til salg herinde ?

Som sælger må man da ha' en ide om hvad ens gamle rc ting er værd.

Hvis man har en bil man vil af med, så sæt dog en pris på den, så den kan blive solgt til ham der har råd til at købe den, i stedet for at man skal se på 35 personer der febrilsk prøver at sjusse sig frem til en pris de "måske" kan få bilen for.

Personligt gider jeg ikke handle herinde mere, da det i mine øjne ofte er alt for useriøst... sælger skal lige se om han kan få 20,- mere for sin bil hvis nu lille morten fra als byder mere end jeg gjorde. Altså salg af biler bliver ofte trukket aaaaaalt for langt ud, og solgt til ublu priser.

HUSK.... Det er brugt det du sælger, så forvent ikke nær nypris for dine ting.

DU har grisen, DU bestemmer prisen... Så nemt kan det gøres !

Mvh. Jesper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. Køb og salg
  • #1   29. feb 2012 +1

  • #2   29. feb 2012 Hvis vi snakker annoncer hvor prisen fx. er "12345" eller "1" .. Så er jeg helt enig! Det er en joke at folk prøver at lave en aktion på ubestemt tid.

    Sæt en højere pris end hvad du forventer for den/synes er "fair" (hvis du besidder sådan noget, altså.. Fairness)

    Og så lad folk lege kræmmere..

    Men aktioner burde være forbeholdt aktionssider. Eller os må de lave et system så de faktisk udløber, og så det bare ærgeligt hvis mindste bud er 1,- som man har sat den til. (Evt. med en minimums forøgning der passer til genstanden. Bil = 50kr op per bud fx. Hjul 10-20kr fx.)


  • #3   29. feb 2012 It's not what you know - it's who you know...........

    Når du har været herinde længe nok til at gennemskue de seriøse fra de useiøse, er du istand til at gøre gode handler!

    Har så sent som i dag gjort en god handel på auktion her på sitet, hvilket jeg syntes er en fair og god måde at lave sin annonce på, hvis man da (som køber) har en idé om hvad man køber!

    Brug indersiden af kraniet inden du handler - så har du mulighed for at lave rigtig gode deals her på sitet, og måske bliver der skabt et godt venskab eller to.......det er ihvertfald min oplevelse!


  • #4   29. feb 2012 Søren:

    "Sæt en højere pris end hvad du forventer for den/synes er "fair" (hvis du besidder sådan noget, altså.. Fairness)"

    .....så du siger, at den sidste idiot ikke er født endnu?? Hvad er forskellen på at skulle argumentere en pris nedad, istedet for at se hvem der er med på at skubbe prisen opad??

    Okay, nogen auktions-annoncer kører på ubestemt tid, hvilket ikke er optimalt. Dog har jeg selv haft en auktionsannonce herinde på ubestemt tid, idet jeg først skulle bygge bilen først og lod folk byde undervejs, men i mine øjne skat der være plads til alle - så længe man har et realistisk syn på tingene.......ingen regler uden undtagelser....


  • #5   29. feb 2012 Uffe, fordi folk generelt vil starte med at byde lavere end den fastgivne pris? Og det bliver så start prisen der bliver budt efter. Normalt ihvertfald. Og sætte en lavere pris er kun noget jeg tror folk ville gøre, hvis de FORVENTER at der bliver rift om genstanden. smiley Og lidt sælger skal der vel os være plads til at være. Og nej regner ikke med den sidste idiot er født. smiley

    Og det er jo en helt anden situation, eftersom der kunne komme evt. Ønsker på det færdige resultat fra en fremtidig køber. Men kan dog helt ærligt ikke se hvad noget der ikke eksistere, laver på en salgsannonce, det burde i mine øjne istedet være lavet som "HEADS UP" på det generelle forum fx. Og så tage den igennem PM's. Selfølgelig kunne man jo også bare lave en auktions-mode til fremtidige bygget projekter. smiley Bare min mening.


  • #6   1. mar 2012 kan regne ud der er min annonce der fik bægret til at flyde over :

    http://rcgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=84148

    men jo, ville gerne der var en regel der hed den pris du skriver i feltet den SKAL du sælge til.. men det er jo ikke tilfældet og nu er det jo tilladt at oprette en annonce på en enhed og se om der er interesse og hvad der evt måtte blive budt....

    men mener også at når man sætter en vare til salg som står til 3500,- fra ny og der bliver budt 500,- er det måske lige i underkanten... nu har Jepser jo så heller ikke mulighed for at se hvad der ellers er blevet skrevet i min annonce fra selv samme bruger, da jeg har valgt at slette det da sprogbruget ikke var særligt pænt efter mit svar på vedkommenes bud...


  • #7   1. mar 2012 Jeg er bare træt af at folk anvender fotoalbums som direkte eller indirekte salgsannoncer!!

    I Akina - V.J.T.K 4X4 .'s tilfælde kan jeg godt forstå at han ikke just bliver glad for det sølle bud på 500 kr. Folk herinde har altså også til vane at komme med de mest latterlige bud. Selvom prisen er i bund er der altid nogen som byder så lavt at det dårlig kan betale sig at køre på posthuset.


  • #8   1. mar 2012 Men kan også godt forstå at Akina ikke finder dit bud seriøst overhovedet!

    Du tager heller ikke til en Audi forhandler, og byder ham, 1000 kr for en bil til 450.000?

    Nogle gange må man godt bruge indersiden af hovedet smiley

    Just my opion


  • #9   1. mar 2012 Har man ikke sat et prisniveau må man finde sig i lave bud, i Akinas tilfælde er budet lavt, JA, men det er nu hvad en mulig køber mener den er værd, og der er jo ikke andre der indtil videre mener den er mere værd!? smiley sidste bemærkning ment som sjov!
    Sæt en pris hvis man ikke vil have Extreme lave bud, eller skriv "pris niveau xxxx"
    Det er ikke fair at brumme over lave bud (selvom jeg også sikkert selv har kommet til det nu og da smiley smiley )
    En mulighed er også at skrive nypriser på varen man sælger, så kan lille Peter bedre forholde sig til værdien af varen der sælges

    Jeg har købt en e-maxx 3905 i fin stand herinde for 900 kr med batterier, men jeg har også set nogle sælge dem i samme stand for 1800 kr, så klart der kan være tvivl om priser herinde, og klart at en varer uden pris risikerer skambud.


  • #10   1. mar 2012 hmm folk skam byder jo ens ting alligevel så hvad nytter det at man skriver en pris og derer osse mange folk som har svært ved og læse de overser i hvertfald let ord som ingen bytte eller fast pris

  • #11   1. mar 2012 Så slet deres indlæg og sæt dem på filterlisten Chlump, du kommer nok ikke til at handle med dem alligevel smiley

  • #12   1. mar 2012 efter 3mdr i dette forum som jeg egentligt troede var et sted man hjalp hinanden og hyggede sig.........må jeg jo tilstå og ha luret der er nogle få mennesker som driver det som en lille foretning det vil sige købe billigt sælge noget dyrere og aldrig og haft som øjemål og skulle bruge tingene selv...det sku øv ! ! ! men os li med priserne ik er faste som du skriver jesper L for de skal lige ha en 20 mere og ofte står der ik noget om hvornår budene slutter og så det jo en nem måde og tjene penge på da tingene tit ryger op ...men os noget der gør stedet lidt bumset med for mange af de typer i mine øjne desværre ; ( er det mig der er forkert på den eller skal vi alle sammen bare lege opkøbere og tjene penge på hinanden hmm ik lige det jeg forbinder med en fælles interesse

  • #13   1. mar 2012 Jeg kan ikke se hvad der er galt i at ønske mest muligt for sine ting - man er da smådum hvis man ikke gør det. Er prisen for høj, så bliver varen ikke solgt. Det er ganske simpelt. Jeg sætter stort set altid en pris, med mindre vi er nede i småting som pinions eller lign.

    At hjælpe hinanden og hygge sig er noget man gør i forum. Køb og Salg har ikke noget med forum at gøre, det er et marked.

    //Offtopic - Kæft en rædderlig landskamp i går - jeg blev helt skidt til mode.


  • #14   1. mar 2012 ja der tænker vi så ikke ens morten og er sikker på det ik skaber go stemning mellem folk herinde hvis jeg presser fx dig i prisen på en vare du har til salg også går hjem og sætter til salg noget dyrene dagen efter men det kan godt være det bare er mig der tænker sådan hvad siger i andre.......... og ja lorte landskamp ; (

  • #15   1. mar 2012 Hvis ikke man har sat et prinsevue så søger man på google før man byder...

  • #16   1. mar 2012 L P - enig, jeg har lige prøvet det med min Yamaha Aerox, som jeg havde smidt rigtigt mange penge og timer i, så fordi jeg er flyttet tæt på stranden har jeg byttet den til en Suzuki SMX, og ham jeg byttede med fortalte lange historier om hvad han havde af planer for Aerox'en, det er 3 mdr siden og den er allerede blevet solgt 2 gange og har fået smadret skjolde og andre ting smiley så bliver man sku lidt trist...

  • #17   1. mar 2012 Jeg ser ingen problem i byd annoncer. hvis sælger er mand nok til at lade varen gå til højest bydende efter en fastsat tidsramme.

    men når der sniger en "forbeholder mig retten til ikke at sælge" så siger min hjerne TØS. og jeg springer let og elegant videre. den slags annoncer eller sælgere gider jeg ikke spilde tid på.

    Sæt en pris! hvis der står at prisen er fast eks 100,- så skal man ikke sælge til 99,- for så var prisen jo ikke fast og man er utroværdig.

    Står der ingen bytte. så skal man ikke spørge om sælger er interesseret i at tage mormors rollator i bytte. for det er der jo ligesom svaret på i annoncen ikke ?

    Det er ikke så svært at handle hvis man følger nogle meget simple regler.
    og pkt. 1 er læs og forstå annonce teksten !!

    //Brian


  • #18   1. mar 2012 Brian S -
    Vel talt - og det er ikke ofte dét sker smiley


  • #19   1. mar 2012 Jeg har snart lavet mange handler herinde, og må sige det er sjældent noget man bliver rig af. Nu har jeg så også mest solgt herinde, og der taber man jo på stort set alt.

    Når det så er sagt, så siger jeg aldrig ja til at sælge til en pris, jeg ikke finder rimelig, eller i sidste ende er tilfreds med. Hvis køber så sælger til en højere pris dagen efter, er det fint med mig, for jeg er jo stadig tilfreds med den pris jeg fik, og kan komme videre med næste projekt.

    ...og ja landsholdet var ikke meget værd. (Martin Jørgensen tilbage som anfører, og vi napper EM).


  • William H
    William H Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 78
    #20   1. mar 2012 Vil mene at folk har ret til at sætte noget til salg, også selvom prisen i nogle tilfælde er lige i overkanten, men det er derfor at man har ret til at byde. Og selvom mange finder skambud irreterende, vil jeg personligt mene at det er noget der hører sig til. Jeg har selv prøvet at skambyde og kender flere der selv gør det. Og nogle gange kan det virkelig virke, selvom de fleste derude bliver møg fornærmede når man skambyder.
    Jeg er ligeglad med om sælger skrive en eller anden mindstepris. Man har ret til at byde som man vil, og man må ikke glemme at alle købere jo prøver at få varen så billigt som muligt, ligesåvel at sælger gerne vil have den højeste pris.


  • #21   1. mar 2012 Jeg forstår heller ikke den øffen der er over at få et bud, det viser da der er en interesse for et produkt.

  • #22   1. mar 2012
    Kan godt se der er både for og imod min opfordring herinde...

    Men ærligt talt, så kan det dælme ikke være så svært at få solgt sine ting,
    hvis bare man overholder nogle få ting, ville det gå meget nemmere.

    Eks: SOM SÆLGER...

    1. Sørg for at finde en fast pris. Så vi kommer alt det "gætteri" til livs.

    2. Hvis du vil sælge som en auktion, så sørg for en fast mindstepris og løbetid.

    3. Sørg for gode billeder af produktet + tilbehør, så køber kan se hvad han er ved at købe.

    3. Skriv udførligt hvad det er du sælger. Så køber ikke er i tvivl om hvad han får for pengene.
    4. Betragt en handel som afsluttet, når køber har sagt god for at han vil købe varen.

    5. Tal ordentligt til folk, osse de tungnemme.

    Eks: SOM KØBER...

    1. Læs annoncen godt igennem før du stiller "dumme" spørgsmål.

    2. Respekter de regler sælger sætter for en annonce, feks. Ingen bytte er lig med INGEN BYTTE !!!... så lad vær med at med at spørge !!!

    3. Byd ikke på noget du ikke har pengene til !

    4. Tal ordentligt til folk, osse til de tungnemme.

    5. Afslut handlen og få betalt hurtigst muligt.

    Kunne disse få trin overholdes, ville tingene se meget bedre ud for mange herinde.

    Det kunne være rart....

    Jesper


  • #23   1. mar 2012 Hvis der blev sat fast pris på alt herinde, så ville markedet da gå helt dødt, hvorfor er du så bange for at der kan tinges lidt om prisen.

    Hvis jeg jeg sætter en pris på en vare til 1000 kr. så er det da fint nok at der er en eller anden der byder 800 kr. jeg kan jo så indgå en forhandling med ham, og måske ender vi på 900, måske bliver det ikke til noget. Men det er da sådan et marked skal virke. Ja i hvert fald i min optik.


  • #24   1. mar 2012 ATT: Morten I

    Jeg er skam ikke bange for at der tinges om prisen...
    Personligt oplever jeg bare ofte at sådanne annoncer ofte trækkes i langdrag.

    Når jeg feks. går herind for at handle, så vil jeg se varen, købe den, og få den leveret,
    og helst ikke bruge 17 dage på det.

    Jeg har "handlet" med folk herinde tidligere, hvor det tog 2-3 uger før vi var enige om tingene, og inden man modtog varen var der gået yderlig 8 dage.

    På Ebay køber jeg på auktion en bil fra USA og har den 8 dage efter med posten...
    Kan i se forskellen ? Jeg kom, jeg så, jeg købte, jeg fik hvad jeg gik efter.

    Folk herinde er så bange for at komme til at sætte lidt penge til på deres rc-ting...
    Se det i øjnene... Det er brugt det i sælger, og i kan ikke få "løn" fordi i har brugt meget tid på at samle, male, og bygge jeres bil, den er og bliver brugt, så sæt prisen derefter.

    Jesper



  • #25   1. mar 2012 enig med Morten I, men at byde 500,- for en bil til 3500,- er jo heller ikke særligt seriøst, og så ovenikøbet blive fornærmet over at sælger ikke tager sådan et bud seriøst...

  • #26   1. mar 2012 Jeg synes du skærer alle over en kam herinde. Nu har jeg været her i mange år, og man finder jo hurtig ud af hvem der er seriøs og ikke seriøs.

    Man kan jo heller ikke forvente at de helt unge ved hvordan de skal skære sig igennem diverse handler, så her vil det ofte tage lidt længere tid. Jeg vil i hvert fald gerne cleare tingene med deres forældre, før jeg laver en handel med de helt unge.


Kommentér på:
Ang. Køb og salg

Annonce