{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1/10 2wd offroad motor valg
  • #1   7. mar 2012 Stock klasse og fri motor ? lyder mystisk hehehe

    Undskyld jeg ikke kan hjælpe dig.
    Jeg havde valgt en letvægts motor med 4poler hvis den var monteret bagude, og en lidt tungere 4-6pols motor hvis den var mid mountet.
    og hvis man ikke var låst fast på 2celler, havde jeg valgt et 4 cells setup. selvf med lav kv motor


  • #2   7. mar 2012 Så vidt jeg husker, er der en grænse på 2s lipo batterier.

    Angående valg af motor, kommer det jo an på hvad man kan styre. Mange kører 8.5T - 9.5T fordi det er til at styre. Men jeg har set folk sætte op til 6.5T i en 2wd. Men jeg vil mene at 8.5T - 9.5T vil være fornuftigt at starte med. Jeg prøvede at stille op i 2wd med DHI Cup (havde aldrig kørt off-road el før. Ej heller 2wd)(jeg valgte dog at droppe 2wd efter et par træningsrunder og fokusere på TC, da speedoen begyndte at drille) og en 9.5T var til at styre for mig, men jeg kunne godt mærke, at det ikke skulle være meget vildere end det.


  • #3   7. mar 2012 Er det ikke mere antal kv motoren er på og ikke så meget hvor mange turns der gør om den er vild og svær at styre Niklas smiley
    hvis der er frit motorvalg så kan man jo få motorer på 4 turns der spinder 2600kv og sådan en på 2celler lipo er ligeså sløv som en rustler med tc sensorstyret motor til speedrun.


  • #4   7. mar 2012 Kv betyder ikke alt, da du kan manipulere med Kv ved at ændre på timingen af motoren. Mere timing = højere Kv, men giver også en dårlige trækkraft.

    De fleste motorer der bruges i konkurrence-øjemed er bygget forholdsvis ens, og de har oftest Kv værdier meget tæt på hinanden. Dvs at en 13.5T fra et mærke er rimelig tæt på en 13.5T fra et andet mærke rent Kv mæssigt.

    Derfor går de fleste konkurrence-kørere ikke op i Kv, men i turns og i track-test. Man kan først vurdere om en motor er god, ved at teste på banen, og ikke ved at kigge på Kv.


  • #5   7. mar 2012 Skal lige siges; der er IKKE fri motor i Stock klassen. 3500kv maximum, KV tages fra fabrikanten data sheet på den pågældende motor. Når nu timing er forbudt fra den kommende sæson, så har det ikke indflydelse på kv antallet. Ja, det er muligt at time selve motoren men det er peanuts ift. hvad regulatoren kan.

    Så i bund og grund; du kan frit vælge motormærke, bare motoren ikke overstiger 3500kv. Du må godt justere timing på selve motoren med inserts eller hvordan det nu gøres på den pågældende motor.


  • #6   7. mar 2012 Var ikke klar over begrænsningen på 3500kv, så tak for opklaringen, Jan.

    Det vil sige at med LRP X12 serien, vil det betyde max 13.5T. Den er på omkring 3050kv, hvor 10.5T er på 3600kv og dermed lige over grænsen. Speed Passion V3 serien har en 11.5T på 3500kv, og Speed Passion MMM 13.5T er på 3300KV (der er ikke en MMM 11.5T, man den vil umiddelbart også være over grænsen, da MMM serien har højere KV end V3 serien (ca 200kv højere)).


  • #7   7. mar 2012 Måske er det et dumt spørgsmål... Men hvor finder i alle de der regler?

  • #8   7. mar 2012 DRCMU.DK
    det er dem der afholder løbene


  • #9   8. mar 2012 Sikke nogle svar smiley Men de er rigtig brugbare, jeg siger mange tak.

    Nu ved jeg ihvertfald hvad jeg skal gå efter uden at gå helt galt i byen! smiley


Kommentér på:
1/10 2wd offroad motor valg

Annonce