{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

HobbyKing ESC som er brændt af? {{forumTopicSubject}}

Hej

Ville bar hører om der er folk som har erfaringer med HobbyKing ESC'er flere af mine af stået af uden en videre grund da jeg ik mener jeg har overbelastet dem!

Igår stod min HK ESC på 120A så af, efter 5 kørsel på 3 cellet lipo og 4000kv motor på en Rustler, jeg snakkede så med hobbyking support som siger jeg skal sende den rekommanderet til Hong Kong hvorefter det kan tage op til flere måneder at afgører om jeg overhovedet skal have penge for min ESC, desuden koster det 250kr at sende en pakke rekommanderet med Track and Trace til Hong Kong så det kan ikke engang betale sig.

Hvad sys i jeg skal gøre? og er der andre som har dårlige erfaringer med HobbyKings billige crap?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HobbyKing ESC som er brændt af?
  • #1   9. mar 2012 Alt kan gå i stykker men det er normalt at hvis der skal laves noget på garentien så skal de ha varen retur det er en af de største ulænper ved at handle i udlandet man spare lidt men går det i stykker koster det mere end en ny at få det lavet

  • #2   9. mar 2012 Uden at det skal lyde nedladende, så får du jo den service du betaler for. Så når man sparer ved at købe i udlandet (hvilket jeg også gør), så mister man noget service - især når man skal reklamere.

    Jeg har to Turnigy 150a esc's fra HK, og jeg kører med dem til de dør - og regner ikke med at det kan betale sig at prøve at få dem repareret.

    Post i dk er superdyrt, men der er vel ikke noget i vejen for at du sender det som normal pakke (brev endda). Ecs'en er alligevel i stykker, så du mister ikke det helt store ved at den bliver væk undervejs.

    Trist når ting går i stykker, men det gør det jo af og til.

    Hilsen
    Peter


  • #3   9. mar 2012 Hvilken timing kørte du med ? hvilken motor. og hvordan var A trækket målt imellem diverse timings indstillinger ?
    hvilet miljø kørte du i med rustleren ?
    jeg har knaldet en hk100A esc af, men det var selvforskyldt pga jeg kørte med 5celler og speedrun gearing i en emaxx.
    havde jeg koblet bec fra var der nok ikke sket noget


  • #4   9. mar 2012 Henrik: Ja det har du også ret i, kan jeg ik komme udenom men det ik den første ESC som stod af nemlig men ja.!

    Peter: Ja, jamen det også rigtigt jeg har bar 3 halv døde ESC liggende gad vide om jeg kan få liv i dem på en eller anden måde, De siger man skal sende pakken rekommanderet sendte December måned 2 ESC til hongkong uden Track og Trace og dem har de ik fået endnu og tror aldrig de dukker op hos dem!

    Kristian: Udefra Program kortet har jeg kørt med det der hedder Normal på indstillingen mener jeg, hvis du gider må du gerne forklare mig kort hvad det går ud på med Timing?
    Kørte på en flad industri vej her i Valby hvor jeg bor, hmm! Men Batterierne jeg har kan levere 45C ved ik om det også har noget at sige?
    Men Kristian jeg har en ny 150A ESC liggende som jeg skal sætte på min Losi 8ght Truggy, men tør næsten ikke er bange for den også står af, har du nogen forslag til både program kort indstillinger og hvad jeg skal tage højde for, dette blir mit setup(lodder den nye 150A ESC på iaften):

    Losi Truggy 8ght konveteret til EL:
    45 Spur 16 Pinion
    2200kv Tork motor
    150A ESC HK
    Phaltline HPI dæk
    3 Cellet eller 6 cellet vil jeg kører med
    Batteri( http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21807)

    Hvad synes du om det setup? kommer jeg til at brænde noget af?

    Tak for hjælpen og kommentarerne fra jer alle smiley


  • #5   9. mar 2012 Har du tjekket stænd/sluk kontakten, det er et svagt punkt på den ESC smiley

  • #6   9. mar 2012 Jeg blev fortalt at Turnigy esc'en har en dårlig bec, så jeg købte en ekstern og satte på, så jeg ikke skal bruge den indbyggede.

    Egentligt synes jeg generelt at HK esc's får udemærket kritik herinde, men det kan jo gå galt ind imellem.

    Peter


  • #7   9. mar 2012 Sauron: Ja, desværre altså den tænder og tæller cellerne op uden bib lyd men når jeg trykker Throttle går lampen ud smiley

    Peter: Ja men når de har kørt, har de jo også kørt udemærket men det med de nye batterier at 2 af mine HK ESC'er er stået af så ved ik om det har noget med det at gøre Hmm! smiley


  • #8   9. mar 2012 Er bange for at de nye Batterier på en eller anden måde har leveret for mange AMPS til ESCen for hidtil har jeg kørt med batterier som kun har kunnet levere 25-30C og der har jeg ik haft nogen problemmer hmm!!!

  • #9   9. mar 2012 Hej Ali, med det setup du skriver går jeg udfra du skal køre speedrun ? eftersom du har onroad hjul på hehe.
    Men umiddelbart er det eneste du skal passe på så at give den kniven fra start af, medmindre du sætter punch lidt ned.
    på asfaldt og med de hjul på en truggy kan du virkelig hive nogle skyhøje spids A, som kan gå hen og varme esc godt op efter nogle speedruns.
    Stil esc timing på laveste setting, og lad være med at bruge drak brake, og juster bremsen så du kan bremse fuldt uden at den går forover/på snuden.
    På 6celler der kommer der nogle mega høje peak A ind over esc pga tilbage løbs strøm, når man bremser. Du kan opgradere dine caps, hvilket kan hjælpe. Du kan også koble bec fra og køre med modtager batt eller ekstern bec.
    Den bliver ihvertfald vild din truggy smiley Glæder mig til at se en video med den.

    og når du tester nyt setup så brug pølse metoden hvor du hele tiden mærker på motor og esc. hvis du ikke kan holde fingrene på dem, så er de i farezonen, og skal holdes øje med.

    mvh k


  • #10   9. mar 2012 ali F
    det ville måske være smart hvis du lige lage et link til den ESC du har, bare så vi er sikker på hvilken ESC det drejer sig om smiley
    de har jo en hel del ESC´er derinde smiley


  • #11   9. mar 2012 Kristian: Hej Kristian, Ja mest speedrun da der ik er bane herude hvor jeg bor, kan samme setup bruges til bash tror du?
    ah okay lyder os logisk, så vil jeg sætte initial acceleration ned, ja i see rammer nok de der spidser, tror du ESCen kan holde til det? smiley
    Okay jeg går til laveste setting med timing selvom jeg ik præcis ved hvad det gør..og bremsen sætter jeg os ned smiley hvad er Caps?
    BEC er knappen på ESCen ik? og hvis ja, hvordan kan jeg så kører uden er ik med? Jeg skal nok filme i promise smiley

    Heg vil bruge pølse metoden den lyder os god! Og mange Tak for hjælpen Kristian er lidt ny på området men synes det er super spændene, så det er godt jeg får lidt råd fra en Veteran, selvom jeg prøver google så meget jeg nu kan! Tak tak.
    =)

    Sauron:
    Ja self :S
    this is the one: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17235__Hobby_King_120A_Sensored_Sensorless_Car_ESC_1_8_1_5_.html

    og den 150A jeg kører med er:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10370__Hobby_King_150A_High_performance_Brushless_Car_ESC.html

    Ps. har sat min rustler til salg som ESCen brændte af på så den må i checke hvis det har intra smiley


  • #12   9. mar 2012 Caps er de elektrolytter som støjdæmper ESC´en, det er de 3 styks runde dimser som sider bag på din 150A ESC.
    De tager de værste spidser når du belaster motoren.

    BEC´en er den del af ESC´en som giver strøm til modtager og servo.
    Den kan godt give problemer ved høj volt smiley

    Ellers vil jeg lade Kristian tage over, det er ham der er bidt af en gal speedrunner smiley


  • #13   9. mar 2012 Sauron:
    Caps:ah okay i got it, har nogle elektronik ingeniør venner som jeg har studeret med vil lige tage en snak med dem så smiley

    BEC: ah okay, men hvilket problem skulle der være i det? udover modtager og servo bliver smadret? det mest ESCen som jeg bekymret for..

    Thx Dude smiley

    Ja hører os lige hvis Kristian har mere, de her råd kan meget vel spare mig penge!


  • #14   9. mar 2012 Ved høj volt skaber BEC´en elektrisk forstyrrelser inde i ESC´en så den hakker i det og bruger endnu mere strøm for derefter at brænde af.

    På fly ESC´er der køre på høj volt opsætning, bruger man tit eksterne BEC´er som ligger et godt stykke væk fra ESC´en netop af den grund smiley



  • #15   9. mar 2012 Sauron:
    det var faktisk sådan min 120A døde, den gav liv og kæmpede imens den hakkede hvor den så til sidst gjorde en ende på det hele og lagde sit liv smiley

    Har du link til en BEC jeg evt. kan tilsætte min 150A ESC?


  • #16   9. mar 2012 Det er ikke nødvendigvis det din ESC døde af, der kan være flere grunde.
    Og så lige et dumt spørgsmål, når du sætter batteriet til din vogn, virker servo så eller er den helt død?

    BEC´en finder du i forretninger som sælge RC Fly, de er ikke særlig dyre, og de kaldes også UBEC.
    Du kan også finde den hos Hobby King, jeg kan bare ikke lige komme ind på deres side lige nu smiley


  • #17   9. mar 2012 hvis dine/den servo du har i ikke hiver mere end 3A konstant kan du bruge denne bec http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10313__Turnigy_5A_8_40v_SBEC_for_Lipo_.html

    Ellers denne her http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6320__TURNIGY_5_7_5A_8_42v_HV_UBEC_for_Lipoly.html

    Eller denne her som jeg ikke har testet, og specs ser ok ud http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__18521__Turnigy_HV_SBEC_5A_Switch_Regulator_8_42V_input_.html

    Du skal koble bec fra i din esc, det gør du ved at pille det røde/midterste stik ud af stikket fra esc til modtager, og så tape den ind, eller gi den krympeflex, så kan du altid lave den til normal igen smiley
    bec, kan du enten smide sammen med strømstik på esc. eller os kan du hvis du køre single batt, smide hun stik af balancer på så du kan trække bec via balancer stik.

    Jeg ville geare bilen så den til bash max kørte 60-70kmt på 6celler. andet er for hurtigt til bash smiley


  • #18   9. mar 2012 Sauron: Hmm ja, men den hakkede faktisk en del inden den døde...og ja Servo virker uden problemmer og den tænder, men ingen bib lyd når den counter batterierne, men mine nye kraftige batterier med 45C har intet at sige så?

    Okay smiley

    Kristian: Okay vil lige skrive de info du gav mig ind i et dokument, okay!

    Endnu engang Tusind Tak til det begge for jeres råd og hjælp og god wekend!


  • #19   9. mar 2012 Det var så lidt Ali smiley
    Det skader aldrig at have gode batts, så jo flere c jo bedre smiley
    hvis batts er for svage vil esc og motor hive livet ud af batts, medmindre batts er af ekstrem god støbning.
    jeg har selv kørt med lipos som var "for svage" for at ikke brænde en esc af til speedrun. Det er dog meget hårdt for batts smiley
    God weekend


  • #20   9. mar 2012 Grunden til at jeg ville vide om servoen fungerede, var lige at få slået det helt fast om det var selve ESC´en der var stået af (Det ser det ud til) eller om det var BEC´en inden i ESC´en der var røget sig en tur.
    Så ville der nemlig ikke være noget som fungerede.

    På grund af forslugende servoer, har jeg selv måtte redet et par af mine ESC´er ved at sætte en ektern BEC på.
    Men det vil ikke virke i dit tilfælde.
    Læs lidt på det, og spørg til hvis der er noget der forvirre smiley
    God weekend


  • #21   9. mar 2012 Hvis du kigger på min Ve8 i min profil kan du se hvilken Ubec (også Hobbyking) jeg kører med, og også se hvordan den er loddet til esc'en.

    Hilsen Peter


  • #22   9. mar 2012 Kristian: Ja, men det netop det jeg bange for at netop de batterier jeg har kørt med har været for kraftige da de har brændt 2 ESCer af! Men okay skal huske det smiley Tak Kristian!

    Sauron: ah okay derfor, jamen den anden ESC som de der batterier har brændt af gav jeg fuld gas hvor den bar gik ud, dvs intet liv hverken tænde eller servo, men bestiller en BEC fra hong kong nu her, Tak vil læse lidt videre på det! Jo Tak Sauron og lige over smiley

    Peter: ja det kan jeg se smiley det os umiddelbart sådan jeg har forstået det fra Kristian og Sauron, Thanks!


    hvad vil i anbefale af en ny ESC på 150A, EzRun 150A Pro eller en HK 150A? smiley


  • #23   10. mar 2012 Hejsa
    Super informativ tråd denne her, for en BL rookie :-). Den med at den interne BEC i de 150 amp HK ESC´er kan messe tingene op, havde jeg aldrig nogen sinde tænkt på, men en ekstern til nogle få dollar er jo en nem løsning.
    En ting: Ali skriver at han er bange for at han har brændt sine ESC af fordi hans batterier var for kraftige. Kan det lade sig gøre ?. Vil det så i givet fald ikke være motoren som TRÆKKER mere strøm end ESC´en kan levere ( peak eller kontinuerligt ) ?. Det kan vel ikke "bare" være batterierne som er for kraftige.....eller er der ( endnu engang ) noget her som jeg ikke forstår ?
    Med venlig hilsen
    Niels Nitromekanikeren Vangsøe


  • #24   10. mar 2012 batts kan ikke være for kraftige, det er tværtimod fordi ens setup (motor) trækker for mange A. Den løsning med at have batts som ikke kan levere mere end esc kan klare, bliver en meget dyr løsning i længden hehe.

    Jeg kan klare alle slags setup til 4celler, med en hk100A esc.
    jeg mener at hvis man har et setup som river mere end 100A konstant eller over 500A i spids, så har man gjort noget forkert smiley

    Man kan med fordel køre med en motor som er kæmpe stor. Så vil A trækket falde betydeligt og det hele vil køre køligere.
    Jeg kører feks med tekin t8 truggy motor i min nanda shortcourse 1:10
    så får jeg lang køretid og kan geare ligeså tosset jeg vil uden A træk går amok, eller noget kører varmt.
    Havde Ali feks 1717 motor i hans truggy og gearet til samme hastighed som den klassiske mamba monster 2200 motor, så ville han have et setup der kørte køligere og meget længere på literen (strøm)

    Jeg kan anbefale trackstar 150A esc eller ezrun 150A esc hvis man vil have lidt større rum til fjolle gearinger.
    Ellers vil jeg mene man kan klare sig med en hk 100A esc hvis man laver et fornuftigt setup til 4celler.

    mvh k


  • #25   10. mar 2012 Niels: Enig har fået nogle gode info i denne tråd, håber du har fået dine svar i Kristians indlæg!

    Kristian: Ja så er det måske meget godt mine batterier kan levere 45C

    Hmm ja, jeg vil nok meste af tiden kører med 3 celler og måske lidt 6 celler til speedrun med Losien.

    ah okay, det er lidt ligesom når man overclocker sin computer smiley samme princip...

    Tak, tror også det blir en Ezrun mnæste gang smiley

    Cool Kristian smiley


Kommentér på:
HobbyKing ESC som er brændt af?

Annonce