{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.176 visninger | Oprettet:

Forsikring spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har Danske Forsikring som dækker bl.a ansvar.

Da jeg overvejer en Savage 4.6 eller 5.9 tænkte jeg på om jeg overhovedet er dækket.

De svaret at hvis bilen har mere end 5hk eller kan køre hurtigere end 15km/t er jeg IKKE dækket fordi så er det ikke længere legetøj. Vel at mærke er forudsætningen at jeg kører på offentlig vej/park/fodboldbane osv - ja ja, jeg ved det ikke er helt lovligt men jeg bor på Vesterbro...

Lige p.t. må jeg kun køre i bakgear eller med den gamle Nikko smiley

Bane kørsel er ikke en mulighed da jeg ikke ejer en rigtig bil.

Hvad har I af ansvarsforsikring som dækker kørsel? Og hvad er grænserne?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring spørgsmål
  • #2   15. mar 2012 Du er stor set kun dækket hvis du køre på en godkendt bane til formålet smiley
    Der er sikket en del paragrafryttere der vil protestere over det jeg skriver her, men fakta er at smadre du ind i noget er det i sidste ende dig der betaler skaderne.

• #4   15. mar 2012 Tak for svarene, lidt som forventet.

Så må jeg nøjes at sigte efter fulderikker, pushere og prostitueret! De brokker sig næppe til los politos smiley

• #6   15. mar 2012 Køre man på noget. og man ikke er så let til bens. så må man til lommen :-))

• #7   15. mar 2012 jeg mener at have set en udsendelse for ikke så forfærdeligt længe siden hvor d efortalte at det faktisk slet ikke er lovligt at køre på offentlig vej, men at politiet aldrig hånhæver den del, men det kan jo evt blive aktuelt hvis man ødelægger noget...

• #8   15. mar 2012 Man er ikke dækket med en normal indbo, så river man tænderne ud på en med sin rc så må du selv betale.. At nogen så foreslår at snyde forsikringen er en enden sag og kaldes forsikrings svindel men virker sikkert ofte. Du kan også melde dig ind i DMSU.dk en forening for rc køre.. Koster 300 pr år hvis ikke du er i klub, i de 300kr´s medlemskab følger en forsikring. Jeg er dog usikker på om den kun gælder på godkendte baner. Men kontakt formanden ole så kan han helt sikkert fortælle dig om det..

• #9   15. mar 2012 Blev her den anden dag stoppet af en hunde patrulje på villavejen smiley eller de blev stoppet af mig da de viste interesse for den, de holdte ind til siden og rullede vinduet ned, og jeg tænkte "ååh nej en bøde til mig" de spurgte så hvor hurtigt den rendte, og om de måtte kigge under hatten, og det viste jeg dem så, og de var forbløffet over sådan en fart, og de sagde jeg så skulle huske fartgrænserne på vejene og grinede Det gas. smiley de havde intet imod jeg kørte på vejen. Tror jeg. da de bare rullede videre, grunden til der kommet patrulje der hvor jeg bor er fordi vi har haft så mange indbrud for tiden. og vi har lige haft en snak med vores forsikring om mine biler faktisk var dækket? og ja det var de så længe det var legetøj smiley og det kunne vi jo selfv ikke sige andet end ja til smiley

• #11   15. mar 2012 Jonas og Mark. Jeg siger det gerne igen. kalder i det legetøj og ikke fortæller om HK og hastighed hvis forsikringen skal bruges kaldes det svindel.
    For da DMSU skulle undersøge det for deres medlemmer kom de frem til at man ikke var forsikret når bilerne kunne meget mere end hvad en fætter BR bil kan, lidt groft sagt.
    Det er da muligt at der er forskel på forsikringerne, det vil jeg ikke gøre mig klog på. Men prøv at ringe og fortælle du fek.s køre med en 10kg 5HK 1/6 og om de dækker ved evt personskade ja prøv enda at forklare ordenligt om en 1/8 og hør om den, i bliver muligvis overrasket så. Da biler med de HK normalt ikke er dækket. Men ringer du og siger lille fjernstyret bil og for det til at lyde som uskyldigt legetøj ja så er svaret nok et andet..

• #12   15. mar 2012 Kim N - prøv lige at læse mit indlæg igen, vel at mærke, hvis du har fået fri fra skole og har lært at læse...

Jeg forsøger ikke at snyde, har ringet til selskabet men ville høre om I andre evt havde en forsikring som dækker ansvar - det virker til at ingen gør medmindre der er tale om banekørsel og f.eks DMSU forsikringen.

Sagen afsluttet, på nær alle røver historierne smiley

• #15   15. mar 2012 det er jo i princippet det samme som at køre på cross maskine, du må IKKE betjene din fjernstyret bil på offentlige veje - SLUT.

Blæser du ind i noget/nogen på andre steder end der til egnede baner (og NEJ ikke den lokale BMX bane) som er dækket af en unionsaftale eller lokal aftale med klubben som ejer banen ... Ja så slår hammeren ned og du skal betale af egen lomme ...

Du kan IKKE på nogen måde forsikre dig ud af at køre "ulovligt" - andet end køre på bane under de lokale regler / unions dækning.

At du derimod kan få forsikret din bil med hensyn til egen skader, herunder tyveri og brand (på selve bilen/flyet/båden) ... der vil din indbo jo som oftes komme ind i billedet ... men det er et andet aspekt.

Selvom jeg er medlem i en klub med dertil hørende forsikring - hvis jeg blæser med min bil ind i en andens 1:1 bil eller smadre skindebenet på ham UDENFOR banen ... så betaler jeg bare ved kasse 1 - SELV ...

Desværre :S

• #16   15. mar 2012 ja men uanset om du er 4 eller 100år er det lige ulovligt at køre med et motoriseret køretøj som ikke er godkendt på en offentlig vej og en benzin bil er ikke godkendt. Køre du mark race i selv en 1:1 bil på en mark er det ej heller ulovligt at være 4 år og køre så længe marken er privat, men det ændre ikke på at forsikringen nok ikke dækker hvis han køre en ned eller laver skade...
    Så nej ´det betejnes ikke som legetøj. Du gætter jo bare fordi det er det du føler det er. Vores forening har undersøgt det, uanset hvad du personligt finder rigtigt. 600medlemmer betaler sku ikke for en forsikring bare for sjovt hvis vi var dækket..

• #19   15. mar 2012 nej - og nej ...

• #20   15. mar 2012 Da jeg undersøgte det for et par år siden hos Københavns og ringsted politi.
    Der var det lovligt at køre på offenlige steder.
    Også med en bil der kunne køre 80km/t og som vejre 4kg.

Morten k - Det kan godt være der er mange medlem i dmsu som betaler for forsikring. Men mange betaler fordi de er tvunget til at betale til dmsu hvis de vil køre i dmsu klubber.

• #21   15. mar 2012 Nok nærmer en flink betjent du har snakket med end hvad loven siger.. jeg siger heller ikke man bliver anholdt eller noget kim. Jeg har sku tit selv testet på vores vej osv. Men spørgsmålet var forsikring. Og vil du nu sige at man er dækket da for hvad pokker har vi så betalt til under dasu før ?

• #23   15. mar 2012 Flink betjent - Det er flere overordnet betjente jeg har snakket med den gang. Og der var det samme svar hos københavn og ringsted.
    Fælles svar hos dem var at man skal overholde støj grænsen i de områder man er i.
    Men vil give jer helt ret. Det er et meget vanskeligt emne, og man kan få meget forskellie svar, alt efter hvad for en indgangs vinkel man bruger.

Jeg har nogle helt andre holdning ang. forsikring.
    Men dem har jeg ikke lyst til at debatere her inde.

Men helt overordnet.
    Så bør man ikke køre nogen steder hvor man kan chikaner eller skabe farlige situeltioner for alle partner.

• #25   15. mar 2012 Og der er 2 indgangs vinkler i min verden.
    1 - Det er et stykke legetøj som brugs som en hobby og/eller tidsfordriv.
    2- Bruges til seriøs hobby som høre under motor sport.

• #26   15. mar 2012 Under ansvarsdækning en bil med flere end 5hk eller kan køre hurtigere end 15kmt ikke legetøj og ikke dækket uanset hvor der køres. De sagde dog ikke hvad det så var... Men jeg tror nok de regner med noget professionelt ligesom med dykning hvor hvis jeg dykker dybere end 30m eller med andet end luft, dækker de hellere ikke.

• #27   16. mar 2012 Jeg sendte mit forsikringsselskab en mail. Her er spørgsmålet og svaret

Jeg har en fjernstyret bil som jeg køre med på en lukket bane.
    Bilen har en benzin motor på 26cc og vejer ca 12kg.
    Hvordan er jeg dækket hvis jeg ved et uheld rammer en person eller personbil i forbindelse med løb eller træning? – såfremt evt. skade opstår som følge af Deres fejl eller forsømmelse, dækker ansvarsforsikringen på samme vis som andre ansvarsskader, så længe skaden sker i privat regi, og ikke i forbindelse med erhverv

• #28   16. mar 2012 Derud over er jeg medlem af dasu som også har en forsikring

• #29   16. mar 2012 Dasu og dmsu dækker ved påkørsel af andre på baneområdet, deres forsikringer kan ikke bruges udenfor banen.
    Vedr tyveri er der en forsikringer som skærer over ved HK, denne regel er påmøntet store havetraktorer mm, men rammer også rc udstyr. Denne regel kan gøre at du ikke er forsikret ved tyveri mm

Kommentér på:
Forsikring spørgsmål

Annonce