Forsikring spørgsmål {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har Danske Forsikring som dækker bl.a ansvar.
Da jeg overvejer en Savage 4.6 eller 5.9 tænkte jeg på om jeg overhovedet er dækket.
De svaret at hvis bilen har mere end 5hk eller kan køre hurtigere end 15km/t er jeg IKKE dækket fordi så er det ikke længere legetøj. Vel at mærke er forudsætningen at jeg kører på offentlig vej/park/fodboldbane osv - ja ja, jeg ved det ikke er helt lovligt men jeg bor på Vesterbro...
Lige p.t. må jeg kun køre i bakgear eller med den gamle Nikko
Bane kørsel er ikke en mulighed da jeg ikke ejer en rigtig bil.
Hvad har I af ansvarsforsikring som dækker kørsel? Og hvad er grænserne?
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Der er sikket en del paragrafryttere der vil protestere over det jeg skriver her, men fakta er at smadre du ind i noget er det i sidste ende dig der betaler skaderne.
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.279
Så må jeg nøjes at sigte efter fulderikker, pushere og prostitueret! De brokker sig næppe til los politos
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
jan 2009
Følger: 42 Følgere: 48 RC-enheder: 14 Emner: 133 Svar: 1.618
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
dec 2006
Følger: 60 Følgere: 60 RC-enheder: 5 Emner: 16 Svar: 540
maj 2008
For da DMSU skulle undersøge det for deres medlemmer kom de frem til at man ikke var forsikret når bilerne kunne meget mere end hvad en fætter BR bil kan, lidt groft sagt.
Det er da muligt at der er forskel på forsikringerne, det vil jeg ikke gøre mig klog på. Men prøv at ringe og fortælle du fek.s køre med en 10kg 5HK 1/6 og om de dækker ved evt personskade ja prøv enda at forklare ordenligt om en 1/8 og hør om den, i bliver muligvis overrasket så. Da biler med de HK normalt ikke er dækket. Men ringer du og siger lille fjernstyret bil og for det til at lyde som uskyldigt legetøj ja så er svaret nok et andet..
okt 2011
Jeg forsøger ikke at snyde, har ringet til selskabet men ville høre om I andre evt havde en forsikring som dækker ansvar - det virker til at ingen gør medmindre der er tale om banekørsel og f.eks DMSU forsikringen.
Sagen afsluttet, på nær alle røver historierne
jul 2009
Følger: 13 Følgere: 13 RC-enheder: 8 Emner: 31 Svar: 453
Blæser du ind i noget/nogen på andre steder end der til egnede baner (og NEJ ikke den lokale BMX bane) som er dækket af en unionsaftale eller lokal aftale med klubben som ejer banen ... Ja så slår hammeren ned og du skal betale af egen lomme ...
Du kan IKKE på nogen måde forsikre dig ud af at køre "ulovligt" - andet end køre på bane under de lokale regler / unions dækning.
At du derimod kan få forsikret din bil med hensyn til egen skader, herunder tyveri og brand (på selve bilen/flyet/båden) ... der vil din indbo jo som oftes komme ind i billedet ... men det er et andet aspekt.
Selvom jeg er medlem i en klub med dertil hørende forsikring - hvis jeg blæser med min bil ind i en andens 1:1 bil eller smadre skindebenet på ham UDENFOR banen ... så betaler jeg bare ved kasse 1 - SELV ...
Desværre :S
maj 2008
Så nej ´det betejnes ikke som legetøj. Du gætter jo bare fordi det er det du føler det er. Vores forening har undersøgt det, uanset hvad du personligt finder rigtigt. 600medlemmer betaler sku ikke for en forsikring bare for sjovt hvis vi var dækket..
jul 2009
Følger: 13 Følgere: 13 RC-enheder: 8 Emner: 31 Svar: 453
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
Der var det lovligt at køre på offenlige steder.
Også med en bil der kunne køre 80km/t og som vejre 4kg.
Morten k - Det kan godt være der er mange medlem i dmsu som betaler for forsikring. Men mange betaler fordi de er tvunget til at betale til dmsu hvis de vil køre i dmsu klubber.
maj 2008
apr 2006
Fælles svar hos dem var at man skal overholde støj grænsen i de områder man er i.
Men vil give jer helt ret. Det er et meget vanskeligt emne, og man kan få meget forskellie svar, alt efter hvad for en indgangs vinkel man bruger.
Jeg har nogle helt andre holdning ang. forsikring.
Men dem har jeg ikke lyst til at debatere her inde.
Men helt overordnet.
Så bør man ikke køre nogen steder hvor man kan chikaner eller skabe farlige situeltioner for alle partner.
apr 2006
1 - Det er et stykke legetøj som brugs som en hobby og/eller tidsfordriv.
2- Bruges til seriøs hobby som høre under motor sport.
okt 2011
dec 2004
Følger: 14 Følgere: 33 RC-enheder: 19 Emner: 102 Svar: 2.160
Jeg har en fjernstyret bil som jeg køre med på en lukket bane.
Bilen har en benzin motor på 26cc og vejer ca 12kg.
Hvordan er jeg dækket hvis jeg ved et uheld rammer en person eller personbil i forbindelse med løb eller træning? – såfremt evt. skade opstår som følge af Deres fejl eller forsømmelse, dækker ansvarsforsikringen på samme vis som andre ansvarsskader, så længe skaden sker i privat regi, og ikke i forbindelse med erhverv
dec 2004
Følger: 14 Følgere: 33 RC-enheder: 19 Emner: 102 Svar: 2.160
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 65 RC-enheder: 55 Emner: 85 Svar: 1.579
Vedr tyveri er der en forsikringer som skærer over ved HK, denne regel er påmøntet store havetraktorer mm, men rammer også rc udstyr. Denne regel kan gøre at du ikke er forsikret ved tyveri mm
Forsikring spørgsmål