{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.452 visninger | Oprettet:

Hjælp til køb af første bil {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skriver her fordi jeg bliver mere og mere forvirreret over hvilken bil jeg skal købe. Jeg har kørt nitro offroad og FG race truck og vil nu prøve kræfter med 1:10 onroad race og drift.
Jeg har fundet ud af at det nok kræver to biler og vil nu starte stille og roligt op med villa race og drift, da race biler hurtigt kan blive dyrt.

Jeg har kigget på HPI Sprint 2 drift, Tamiya TB03, TT-01E type D og TA06-pro. Eller skal jeg vælge en helt anden?

Nogen er for og nogen er imod Sprint 2'eren, men ingen forklare hvad der er "galt" med den. Dens rem træk er bygget op som på biler fra 8 år siden (højt liggende), men er det dårligt?

TT01'eren er nok den billigeste, men også den med flest upgrades/hop ups. Jeg har hørt at med nogle trf dæmpere og nogle upgrades på spur og diff, så skulle man være kørerende.

TB03'eren skulle lige være en tand bedre end TT01'eren.

TA06-pro har center liggende batteri og skulle have rigtig god balance, som er godt ved drift.

Er kardan bedre end rem ved drift og hvad med ved villa race, hvor der kan være små sten osv.?

Men hvad skal jeg vælge, jeg håber der sidder nogen kloge hoveder derude, som gider hjælpe mig og andre der læser dette her smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til køb af første bil
  • #1   6. apr 2012 kender ikke noget til HPI´s bil men ud fra det jeg her hørt om dem er de ok.
    køre selv med en TT-01. det er en god og bilig måde og komme i gang på.
    det er en bil der er nem og lige til, når man er ny. har selv haft 3 af dem nu. har køre meget på villa vej og det gå finet også selvom der er lidt små sten på vej smiley det komme også anden på hvor meget du har og gøre med, for hvis du har lidt mere og gøre med så er rigtig mange pro bil og få.

    Håber det her kan hjælpe dig lidt på vej til valg at en bil smiley


  • #2   6. apr 2012 Hejsa Kenneth
    Nu skriver du ikke noget om hvor du kommer fra, men tænker du kun lidt kørsel frem og tilbage på villavejen, eller kunne du tænke dig at være med til drift events også, og er der evt. en klub i nærheden af dig.
    HPI Sprint 2 er som du selv siger ældre design, det største problem er den bagerste rem der har det med at blive ødelagt af småsten hvis ikke der er lavet hul i bagpladen under diffet så småsten kan komme ud, men ellers er det også en lidt slasket bil efter min mening.

    Tamiya TT01 / TB03, vil jeg helt klart vælge TB03'eren da den er som du siger lige en tand bedre end TT01'eren, og hvis du kun skal køre på villavej er der ikke nogle remme som kan blive ødelagte.

    TA06-pro, er helt klart at fortrække, du får langt bedre bil, der over længden er billigere en de 2 andre Tamiyabiler, da du har de rigtige dele på fra start af, støddæmpere, geardiff, bare for at nævne nogle ting og kan findes til billige penge i Tyskland.

    Læs evt. lidt omkring den her :
    http://www.rcgalleri.dk/gal_visbil.aspx?page=2&ID=38160#comments


  • #3   6. apr 2012 Valget er meget nemt http://www.rcgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=85693
    Xray er en super fed bil, og jeg startede selv med en brugt xray herinde fra
    prisen jeg gav var bare 2800kr for en t2 008 og så en masse dele med så vi endte på 3200kr
    Ved godt folk siger at drifte med rem biler kan være dårligt, men så har du et par ekstra remme med smiley
    Jeg har ikke nakket en rem på min endnu smiley


  • #4   6. apr 2012 kristian L
    Jeg har driftet i nogle år med mine rem-biler (både TA05 og TA06 Pro). Og jeg har aldrig ødelagt nogle remme. Så at remme går til pga. drift er en skrøne.


  • #5   6. apr 2012 se på min trf 417x og hvis du vil har jeg masser af stumper du kan købe med. så har du en pro onroad bil som samtidigt sagtens kan drifte, og det er ikke nødvendigt at købe nogle upgrades, selvom hvis du skulle få den lyst kan man jo købe alu til den så den ser lidt mere smart ud.

    vil selv mene at du ikke finder noget bedre til prisen, og du så har muligheden for både onroad og drift, og så er det ihvertfald ikke bilen du går ned på.


  • #6   6. apr 2012 Hold da op der er god respons herinde smiley Jeg bor i Ølstykke og kommer nok mest til at køre i Hilerød, når det ikke er villavejen smiley
    Jeg hælder også mest til TA06-pro modellen, men selvfølgelig er en 417'er eller en XRay at fortrække smiley

    Hold kæft Steff Racing, din bil er fed...lækkert udført karosse. En af mine venner har sådan en 180sx med samme skørtesæt...bare i 1:1...det svin smiley

    Jeg vil helst købe Rene's, men den topper liiige mit "begynder" budget, så tror jeg hopper på Kristian's XRay. Så mangler jeg bare at vide om sådan en XRay drifter godt? smiley

    Der er vel nogen som sælger en god fartregulator på omkring de 100 Ampre, samt motor eller kan det bedst betale sig at købe det nyt?


  • #7   6. apr 2012 Hov det er jo Michael's XRay...linket af Kristian. Jeg takker for linket smiley

  • #8   6. apr 2012 Kenneth Ø
    Den bil Steff linker til er min.

    Og her er min 1:1 bil: http://www.bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1410816 smiley


  • #9   6. apr 2012 Kig på hobbyking efter el til den.
    deres hk 100A esc er rigtig god, og så nap en motor i str 36/50 med 4 poler med ønsket kv.
    hvis du vil have meget føling med bilen, kan en sensor styret motor med sensor esc anbefales.

    mvh k


  • #10   6. apr 2012 Der er jo så også mulighed for at tage til Tølløse.
    vi holder trænings weekend næste wekend hos MMRC, du kan se mere info på dot1drift.dk.
    Det er self. gratis og komme og kigge på og stille alle de spørgsmål du har lyst til, da vi har nogle af landets bedste driftere samlet denne weekend.


  • #11   6. apr 2012 Respekt J - RCDrift.dk ( Dot1Drift ), det er en fed 1:1'er du har...også smiley Jeg køber storebroreren 300zx'eren i targa, når jeg har fået bygget garagen færdig smiley
    I mellemtiden, skal der køres lidt RC, når man skal have lidt tid til sig selv. Jeg har netop nu købt mig Michael's XRay T3, så nu mangler jeg bare at han kan se pengene på konto'en smiley

    Ja Tølløse er ikke så langt væk, jeg kommer i hvert fald forbi og samler inspiration. Glæder mig som en lille dreng til at komme ud og køre...kan dårlig nok vente.

    Tak for linksene Michael, tror det bliver det jeg køber til den.

    Tak for hjælpen alle sammen, det er super fedt med så meget hjælp, det havde jeg ikke forventet og slet ikke så hurtigt.
    Jeg bukker og nejer...takker smiley


Kommentér på:
Hjælp til køb af første bil

Annonce