{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MEGA DYRE PRISER I DK
  • #1   26. jun 2012 Hej Joachim

Er du sikker på at der er det samme?
    Smid lige et link til det du har købt på Ebay.

Venlig hilsen Claus

• #2   26. jun 2012 Ja alt er billiger på ebay men hvis du ikke har bestilt det så STOP det er det værste bras det holder ikke til noget

• #4   26. jun 2012 Har købt dem, finder lige linket

• #5   26. jun 2012 pris og kvalitet hænger tit sammen. Men nu betaler vi jo også meget i moms/afgift

• #6   26. jun 2012 Jeg skal ikk betale moms/afgift for det her for de bliver sendt fra spanien smiley

• #7   26. jun 2012 Smid gerne et link til dem.

• #8   26. jun 2012 Søg under "shrewdriver rc" på Global.ebay.com

• #9   26. jun 2012 "shrewdriver" lol
    I messed up last night..
    What happened ?
    I got pissed and ended up banging that old shrew from the bookstore.
    Bloody hell mate, you better get your ass to the doctor then..

• #10   26. jun 2012 Kan ikke finde noget der minder om det, så kan du ikke bare smidt et link - du kan jo hurtigt finde annoncen under din profil på ebay.

• #11   26. jun 2012 Noget tilsvarende? Ja det ligner sikkert, men det ikke 100% det samme sikkert smiley

• #12   26. jun 2012 (og ja, morfars suspekt hex drivers er elendige, 1.5 og 2.0 er blevet rundt, 2.5'eren passer slet ikke i skruen, 3.0'eren er dog fin nok smiley

• #13   26. jun 2012 hvis det er det samme sæt, med 12 dele, så koster hver del 5 kr og 83 øre...
    Med bare lidt normal tankegang, så må man konkludere at der er nogen der er blevet snydt.
    Det kan ikke fremstilles til den pris, og så er der også en alukuffert med!

At du har fundet et sted, hvor det bliver solgt til under produktionspris, har ikke noget med "høje" priser i dk at gøre....

• #14   26. jun 2012 Rasmus C

Jeg tror godt på det kan fremstilles til den pris.
    Mobiltelefoner (i ældre dage) de blev fremstillet til en helt latterlig lav pris, og så blev de solgt for over 1000 kr.

Værkstederne tjener tit 50% på dæk, og så skal man jo huske på at, dem der sælger dæk til dem skal jo også tjene, og dem der sælger dæk til dem osv osv.

Ting koster ikke så meget at producere som man tror. Det bliver jo fremstillet i millionvis smiley

Jeg har et sæt til omkring samme pris (dog kun hex) fra turnigy. Det er jeg delme glad for smiley

• #15   26. jun 2012 Jah de dyre levis bukser koster 10-20 kr at producere så de tjener meget

• #16   26. jun 2012 Joakim, Lønnen i DK er lidt anderledes, end i hongkong, derfor er det lidt billigere.
    tro mig 70,- er dyrt for en kineser der tjener 50,- om dagen.... men hvis vi støtter deres lønninger, så må vi også finde os i stigende arbejdsløshed..... og tænk lige på at din boss kan finde din arbejdskraft billigere i udlandet (måske ikke lige på ebay) men Polen Fx.

• #17   26. jun 2012 Det kan godt være det koster under 70 kr at fremstille.
    Men ikke destomindre, så er 70 kr en latterlig lav pris for så mange dele og endda en alukuffert.
    Den eneste grund til de kan sælges så billiget, er hvis der er blevet solgt et restparti til en latterlig lav pris.

• #18   26. jun 2012 Hej Rasmus,

Husk bare på, at i Kina er der ingen afgifter på materialer.
    Det er også grunden til, at næsten alting idag bliver produceret i Kina.

Og Martin - En kinesisk metal / manuel arbejder får ikke 50,- om dagen..... Tro mig! Det er lidt forskelligt fra sted til sted, men manuelle arbejdere fra fabrikker får måske en 2,- i timen eller lign.

// Frederik

• #19   26. jun 2012 Ved godt ting ikke koster særlig meget i kina, men det koster altså stadig noget..
    Men maskiner er altså stadig dyre, også i kina. Materialerne i Danmark ville koste omkring en 10, for industrien, ved da godt det ikke er det der koster så meget.

Men 70 kroner, hvis producenten skal tjene samt ham der sælger, så tjener de absolut minimalt for det...

Er i princippet også ligeglad med hvad det koster at fremstille, man kan bare ikke sammenligne de 70 kr på ebay, med hvad det koster i danmark. Og ud fra det konkludere at det er dyrt i Danmark? Da det koster 5 gange så meget.

• #20   26. jun 2012 Det er helt korrekt.
    Nu også igen, varierer det med hvilke maskiner fabrikkerne har. Det er også forholdsvis begrænset.

Men ja, præcis. Det er kammet over i Danmark. Alt er så lårte dyrt! Det er utroligt, at det skal være nødvendigt at have alle de afgifter på alting.

// Frederik

• #21   26. jun 2012 Hvordan har folk i Kina?
    Hvordan har folk i Danmark det?

Så har du svaret smiley

Ikke at jeg ikke også mener de er for høje! Men det er derfor de er der.

• #22   26. jun 2012 En fabriksarbejder i kina koster cirka 12.000 kroner om året, det dækker alt arbejderen, i kina producerer man selv maskiner til fremstilling af produkter, udgravning af jernmalm osv... de får næsten ingenting udefra, derfor kan det laves til en latterlig pris...
    Det er heller ikke unormalt at der arbejder 100.000 mennesker eller mere på fabriksanlæggene derfor kan der laves sindsygt store partier af varer til ingenting.. om det så er det samme sæt eller et der ligner må tiden jo vise...
    Her skal man også huske på at mange mærker af produkter bliver produceret samme sted men får forskellige logoer på... Mitsotomu ring/gaffelnøgler fra harald nyborg er eksempelvis det samme som bahcos(har begge dele)...

• #23   26. jun 2012 Jeg ved det godt.

Leve standarden er ikke for høj smiley

Men prøv at kig på Singapore? Her bor jeg nemlig smiley Det er et land i syd-øst Asien. Vi betaler 7% i skat. Det er alt.
    Kig på GDP per capita.

I danmark er det US $ 37,151 per indbygger i gennemsnit
    I Singapore er det US $ 59,711 per indbygger i gennemsnit

// Frederik

• #24   26. jun 2012 Den singaporeanske befolkning:
    5,183,700

Den danske befolkning:
    5,543,453

Den offentlige arbejdskraft i Singapore er 2,4 mio.
    I Danmark er den offentlige arbejdskraft omkring 800,000.....

Det siger måske også noget?
    Folk er blandt andet også for dovne. Derfor skal danskerne betale 25% i moms, f.eks.

// Frederik

• #25   26. jun 2012 Nu kan det godt være jeg har sovet i timen men hvad betyder GDP ??

• #26   26. jun 2012 * Folk er for dovne i Danmark.
    Absolut IKKE i Singapore.

Selv pensionister langt over 70 skal arbejde.
    Hvis ikke man arbejder, kommer der ikke mad på bordet. Så simpelt er det smiley

// Frederik

• #27   26. jun 2012 Michael,

Det står for Gross Domestic Product.

Jeg studerer på engelsk, så det er nemmere at give definitionen på engelsk, selvfølgelig smiley

The total amount of goods and services produced by a nation within a given time limit.

GNP er en anden form for statistik, for at finde ud af et lands velfær.

Jeg mener det er noget med:

The total amount of exports divided with the nation's population.

// Frederik

• #28   26. jun 2012 Så arbejder du bare til du er 80, jeg vælger at gå på pension smiley
    Der er nok en grund til, at Danmark gang på gang bliver kåret som verdens lykkeligste folk.
    Ingen i Danmark skal være bange for at få mad på bordet.

• #29   26. jun 2012 Ja så blev jeg lidt klogere... Danmark er bare for dyrt... priser og værdier på alt skulle bare sænkes til at matche resten af EU, så ville der både komme arbejdspladser, god konkurrence evne og velfærd...

• #30   26. jun 2012 Hehe, Rasmus jeg flytter tilbage til Danmark inden smiley
    Danskerne er det lykkeligste folk, ingen tvivl om det. Som du selv nævner, det er der også grunde til.

Michael, Danmark er alt for dyrt ja!
    Men før afgifterne kan sænkes, skal flere i arbejdskraft.
    Det er en kædereaktion. I Danmark er der 800,000 som arbejder offentligt og i princippet betaler afgifter for 5,5 mio.

Flere folk i arbejdsstyrke -> Sundere økonomi -> Ingen "krise" -> Lavere og færre afgifter -> God konkurrence og velfærd, som du selv siger.

// Frederik

• #31   26. jun 2012 Det kan jeg godt forstå du gør smiley

Du har fuldstændig ret i det du lige har skrevet.

• #32   26. jun 2012 Ja, det er bare meningen, at jeg afslutter min skolegang herude, så jeg kan komme ind på et universitet i Danmark, eller muligvis England.

Jeg ved ikke om jeg har ret, der er jo også forskellige holdninger, men det er dét jeg tror der skal til i Danmark.

// Frederik

• #33   26. jun 2012 Deler samme holdning så smiley

Kommentér på:
MEGA DYRE PRISER I DK

Annonce