{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.532 visninger | Oprettet:

Zenoah motor {{forumTopicSubject}}

FG Leopard 4WD Competition, Motor DØD
HJÆLP, min Zenoah G260RC på min nye FG Leopard 4WD Competition er død, har et meget lille problem, min motor har smidt lejerne. Bilen er under 3uger gammel, og har kørt under 3L benzin, er måske lidt skuffet, men syntes virkelig det er noget l*** at FG importen i DK ikke umiddelbart går ind og dækker de motorer, har selv kendskab til 4 motorer der er døde de sidste 1.5 mdr, alle på Leo 4WD comp, ikk godt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zenoah motor
  • #1   26. jul 2012 I kan bare køre HPI baja det dur

  • #2   26. jul 2012 hpi baja, hmmmmmmmmmmm, måske de bruger samme motor !!!!!!!!!

  • #3   26. jul 2012 ja det er muligt men de smider ikke lejerne jeg har to og de kører uden problemer

  • #6   26. jul 2012 nemlig, det er kun de sidste fra 3-4 mdr tilbage i Competition linien der smider lejerne, så nemlig derfor kan jeg ikke forstå at FG importøren ikke bare aflevere en ny motor!!!

  • #7   26. jul 2012 for det er ikke særlig sjovt at smide 19.718.- for en komplet FG Leopard Competition incl Multiplex servoer og et sæt ekstra dæk, og andre opgraderinger, og den ikke engang virker 3 uger!!!

  • #8   26. jul 2012 Lyder sgu mærkligt . Min har kørt helt uden problemmer ... Snart kørt 5 liter benzin .... Min er også en leopard 4wd compation smiley

  • #11   26. jul 2012 Min motor på min 2wd competition satte sig efter 1 tank med stille kørsel.
    Ring til FG-Hobby og snak med ham hvis det er der den er købt ellers tag fat i den forhandler du har købt den ved. Det gjorde jeg og fik en ny.


  • #12   26. jul 2012 Eller jeg fik en ny cylinder da det kun var der problemet sad.

  • #13   26. jul 2012 Ny motor fordi lejerne smutter ?

    Ah, det tager 30 minutter at skifte de lejer, det er da surt, og burde ikke ske på en ny motor, men der kan jo være en fejl produktion af lejer i omløb.

    Hør forhandleren om de ikke giver et sæt nye lejer, eller om de monterer dem free of charge, så er den skid slået. smiley


  • #14   26. jul 2012 30 min for skift af 2 krumtaps lejer, hvis du kan få kobling, cylinder, trækstart, svinghjul, tændspole af og banke lejerne ud af blokken og samle det hele på 30 min uden der er skidt i og lejerne er blevet ordentligt smurt med fedt så er du sku supermand;) og ikke mindst at lejerne ikke er spændt for hårdt op.

    måske kan det lade sig gøre i usa men de bliver også skildt ad og lavet ordentligt bagefter:)


  • #15   26. jul 2012 Det tager nu altså ikke lang tid sålænge man ved hvordan det gøres, og har det rette værktøj.



  • #16   26. jul 2012 Jeg kan bare IKKE klare at skulle skifte lejer efter 2-3 uger, glem det FG eller mød EB, hehe

  • #18   26. jul 2012 Rolig nu...
    Der er for det første ikke forskel på de motore der ryger i comp. Modellerne og dem som sidder i de andre ls biler. Blot endnu en gr26 fra hylden smiley
    At lejerne går er da træls !! Men nu er det jo ikke motorens skyld at den er havnet i en fed comp. Bil smiley og fra zenoah fabrikken der er der altså "kun" tale om en 100$ rc motor. Hvilket også betyder at den ikke er bygget af verdens bedste komponenter.

    Grunden til at en motor går i stykker kan være utrolig mange, nogle skyldes fabrikationen, nogle det miljø de bliver brugt i og andre brugeren.....

    Og mht Fg- eb osv osv ... Så er der aldrig garanti på motordele som bruges til motorsport.

    Og til dem der råber Hpi er Gud.... Så er det nøjagtig samme motor som man kan få i sin baja hvis man betaler lidt mere, da den er dyre end de fulde og cy motore som de bruger for at holde prisen nede.
    Og sjovt nok har jeg aldrig haft et leje nedbrud på en zenoah. Men en enkelt gang på en 5b med en cy23cc smiley

    Skift nu bare de lejer og kom videre smiley værre er det ikke. På en Leo kan det gøres på 2 timer incl rengøring.

    Mvh Brian


Kommentér på:
Zenoah motor

Annonce