{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Speedbåd {{forumTopicSubject}}

Hejsa RCG!

Jeg overvejer meget kraftigt at få fat i en speedbåd.

Vi sejler tit med min far, så det vil da være skønt at kunne sejle med en RC ved siden af smiley

Der erj o nogle krav.

- Den skal gerne være ret stor, da det kræver den er meget stabil når den sejler, da der kan forekomme bølger fra andre både.

- Den skal selvfølgelig kunne tåle at arbejde i saltvand

- Ser helst den er en el båd. Nitro er for dyrt, og tror ohså at en benzin båd for mig vil være for vild som nybegynder smiley

Prisklassen ser jeg mellem 1000-1500. Har i andre virkelig gode råd, der er lidt dyrere er i velkommen til at smide dem op. Har i en båd til salg, som måske kunne opfylde mine krav er i også velkommen til at skrive smiley

- Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speedbåd
  • #1   15. sep 2012 De store speedbåde jeg kender til i den prisklasse, kan slet ikke tåle vand overhovedet smiley
    Men det kommer vel an på hvad du kalder ”stor”


  • #2   15. sep 2012 Jamen jeg ved faktisk ikke rigtig noget som helst. Det skal bare være en båd som kan tåle lidt bølger, uden at lave en grønlænder vending smiley

  • #3   15. sep 2012 Ellers gå efter en båd med væltekammer så båden selv vender sig rundt efter en grønlænder vending smiley

  • #4   15. sep 2012 Der florere af og til nogle fede både til salg herinde brugt fra nogle seriøse gutter:
    Brian O og Javaslæden. Der vil du kunne købe en lækker båd til billig penge, og de vil kunne guide dig i den rette retning


  • #5   15. sep 2012 Enig med kristian l.
    Det med stabilitet har også noget med hvor stærkt du vil sejle.
    Og skal du ud i havet er en båd på 1,5m passene hvis du skal op på en rimmelig hastighed.
    Og skroget til sådan en båd koster det du vil give for en komplet båd smiley

    Så du må gå en anden vej, en båd med væltekammer vil kunne virke.
    Men det ernoget du må ud og købe brugt hvis du skal ned på den pris.


  • #6   15. sep 2012 Hey Drenge
    Den er godt nok svær en sø-stærk båd til ingen penge, tja.
    Et skiv med væltekammer duer ikke, de er for lette og beregnet til fladt vand.
    En båd som Finn`s CR-One og min Lizzard er bygget til netop dette formål at sejle i bølger som en damper.
    Men disse koster lidt mere end 1500 kr at bygge, så man må købe brugt, der er en enkelt i ny og næ herhjemme, men i Tyskland er der en del.
    Men spørg endelig løs Kasper

    Brian





  • #7   15. sep 2012 Hejsa.

    Jeg må godt nok indrømme jeg troede at hvis man var oppe i de 1000,- klassen, at de så var lidt robuste ang bølger smiley

    Jeg har selv haft en båd fra føtex. 399,- Den kunne da sejle, og synes egentlig også den var nogelunde stabil. Dog væltede den en gang mod nogle sidevands bølger.
    Jeg er ikke meget for selv at skal til at bygge en båd, da jeg virkelig ikke aner noget som helst. Både om hvordan det skal gøres, og hvad der hører bedst sammen. Jeg er som sagt også ligeglad med hvis det er noget brugt.
    Så hvis der nu er en af jer der en dag vil af med nogen af jeres holdbare både må i meget gerne sige til. Så skal jeg da kraftigt overveje det.

    Men tak for hjælpen so far. smiley


  • #8   16. sep 2012 Jeg kan godt forstå at det virker lidt mærkeligt at der kan være så stor forskel på ”Vand”.
    Men der er meget stor forskel på at sejle i en sø, og så at sejle ved kysten som du har gjort.
    Og der er lige så stor forskel igen når du rykker ud på havet smiley

    Var det til kyst sejlads, ville jeg ha´ forslået Robbe´s Jet Ski.
    Den sejler bedst i små bølger, og kan vende sig selv når den vælter (Hvis man husker at fastgøre batteriet).
    Den er bygget til at sejle på åer og floder i små vandfald, og det er nok den mest ”Terræn gående” båd jeg har haft fat i udover dem jeg selv har bygget.

    Der er en til salg her, og der skal bare lidt el i og et batteri så skulle den kunne sejle.
    Men hvordan den klare sig ude på havet ved jeg ikke, for der har jeg aldrig været ude med min.
    http://www.rcgalleri.dk/marked/rc-enhed/92279-baad_jet_ski



  • #9   16. sep 2012 Du sku ha købt min for 2 dage siden smiley det skrog var bygget til at bryde bølgerne ret godt, og til en billig penge smiley


  • #10   16. sep 2012 Ellers tak Sauron. vil hellere ha en "rigtig" båd. også at jeg selv skal sætte noget i skræmmer mig lidt. Det kan jeg slet ikke finde ud af! men jeg er stadig åbne overfor bud smiley

  • #11   16. sep 2012 Hej Kasper, har du set denne http://www.rcgalleri.dk/marked/rc-enhed/91932-baad_princess_yacht det ville nok være noget der skulle passe til det du har brug for.

  • #12   17. sep 2012 Den har jeg skam også kigget på, men var ikke helt sikker. Jeg prøver lige at kontakte ham smiley

  • #13   17. sep 2012 God ide.... den sejler rigtig godt.. har slev haft en.

Kommentér på:
Speedbåd

Annonce