{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
462 visninger | Oprettet:

Christian R
Christian R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Cessna trainer flyver bedst venstre om. {{forumTopicSubject}}

Hej RC'ere.

Jeg har for nyligt kastet mig ud i RC flyvere og har et større selvbygger projekt i tankerne. Men før jeg kaster mig ud i store projekter måtte jeg hellere lære at flyve.

Derfor har jeg købt mig en 160cm Cessna til at øve mig på. Jeg har haft den i luften nogle gange nu og en ting slår mig. Den vil meget gerne lægge sig venstre om. Jeg kan så korrigerer på krængeror for at få den til at ligge fladt. Nu kan den så flyve "fladt hands off". Et venstre sving er nemt med krængeror men et højresving er næsten totalt umuligt. Istedet for at lave et dejlig blødt kurvet sving lægger den sig skråt i luften og jeg bliver nødt til at bruge roret for at få den til at dreje til højre.

Jeg syntes jeg har tjekket et flyet er lige. Roret er lige. Vingerne er lige. Ligevægt højre/ventre og CG ligger korrekt.

Det forekommer både med fuld gas og uden.

Hvor søren skal jeg kigge for at løse disse unoder? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cessna trainer flyver bedst venstre om.
  • #2   1. dec 2012 Det ka skyldes mange ting;) men for at starte et sted. Har du 1 eller 2 servoer til krængeroerne?

• Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    feb 2012

#3   2. dec 2012 Der er en servo til hver vinge. Jeg kan godt stille krængeroret på radioen sådan at den flyver lige. Men den er stadig forfærdelig at lægge højre om med i forhold til venstre om

• #5   2. dec 2012 det må være fordi at du har for lidt rorudslag til højre
    det er ikke sikkert at begge sider skal have det samme udslag, for at fungere ens

• #6   2. dec 2012 Først ska du tjekke at dit trim og evt subtrim. Står i 0 på din sender. Så sætter du strøm til din modtager, derefter tjekker du at begge dine servoer er centreret. Dvs at begge ror står 100% ens. Hvis ikke løsner du servoarmene og sætter dem så de står lige ud fra servoen. Så tjekker du at din dualrate på krængeroerne står på samme værdi begge 2, både den ene og den anden vej. For hvis den ene står til 80 % feks og den anden står til 120% så har du problemet der. Det er lidt svært og forklare, men du er velkommen til at ringe på 22479560.

Mvh Jesper

• Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    feb 2012

#7   3. dec 2012 Jeg bor pt. på Dragør. Det ville være rart med lidt hjælp smiley

Det bekymre mig at den ikke flyver ens højre om og venstre om.

Kommentér på:
Cessna trainer flyver bedst venstre om.

Annonce