{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  told...
  • #2   6. dec 2012 det kan forekomme men du kan være heldig at den går igennem

  • #3   6. dec 2012 Hvis det er en lille pakke, og Skat kan se at den har en værdi under 500,-kr, så bruger de ikke ret meget tid på pakken, og ofte får man ingen told regning, men intet er sikkert

  • #4   6. dec 2012 du kan prøve at få dem til at skrive returgods på pakken så går den lige igennem tolden uden problemer

  • #5   6. dec 2012 Først:
    http://valutaomregneren.dk/valutaomregner.htm

    Derefter:
    http://www.toldpriser.dk/toldberegner

    Og towerhobbies er vidst USA, når vi snakker $ smiley

    Og det er altid VARENS pris op til 80 kr.
    Fragten er ligemeget


  • #6   6. dec 2012 Alt bliver snupper med postdk og ups hvis det over Sub-værdi på 80kr. Altså værdien af varen uden fragt.

  • #7   6. dec 2012 Jonas, det er løgn!
    Alt bliver ikke snuppet..

    Har fået flere gange hvor det ikke er blevet snuppet, men er også blevet snuppet
    Og jeg er ikke den eneste smiley


  • #8   6. dec 2012 Heeh de har ihvertfald strikset sig ind på det område smiley

    Men måske er det en god måned bestille små ordre da de nok har travlt. Men osse nedern hvis man bliver taget da der så er længere vente tid.

    Jeg har aldrig fået en pakket igennem uden moms behandling smiley


  • #9   6. dec 2012 Jeg fik lige en ESC igennem sidste uge smiley
    Så måske det er en god måned smiley


  • #10   6. dec 2012 Mange tak for alle de gode svar! smiley
    Er det ikke bedre at jeg bare bestiller det hos modelsport.co.uk. smiley så slipper vi for alt det told møg smiley


  • #11   6. dec 2012 Dansk lovgivning siger at alle pakker fra ikke EU lande skal fortoldes.
    Det kan ske at nogle pakker ryger igennem. Men der føres stor kontrol med at postfirma overholder lovgivningen da de ellers kan risikere bøder for at lade dem gå igennem.

    Man skal betale moms af både varens pris OG fragten.


  • #12   6. dec 2012 Men er varens pris under 80 kr, så betaler man ikke en dyt ekstra..
    Så hvis varen koster 79 kr, og fragten 100, så kommer du kun af med 179 uanset hvad smiley

    Men ja, bestil da fra modelsport.co.uk, de er et godt firma smiley


  • #13   6. dec 2012 Okay, mange tak for hjælpen allesammen! smiley


  • #15   7. dec 2012 Når jeg køber i USA og Hong Kong via eBay, plejer jeg at betinge af sælgeren at det skal mærkes som gave og med lav værdi hvis jeg skal købe det. Og det er gået fint indtil videre smiley

  • #18   7. dec 2012 Det er ikke så meget at det er dokumentfalsk, det er mere at det danske samfund snydes for de indtægter det er berretiget til, og det betyder at men snyder alle andre her inde på RCG, fuldstændig det samme som sort arbejde og socialt bedrageri.
    Uanset hvordan man køber noget udstyr i EU-lande eller ikke EU-lande, så har jeg kun oplevet at det stadig er billigere end i DK, og så betaler jeg min skat og afgift med glæde smiley

    Dokumentfalsk er umiddelbart en sag for Politiet, og ikke for Skat, og jeg ved ikke hvor sjovt det er både at skulle forklarer hos Politiet og hos Skat !!!! Tænk lidt over det, det kan godt gå hen og blive nogle dyre dele, hvis der på straffeattesten skal stå at men er sigtet for, og dømt for bedrageri og skatte-undragelse, det er også værd at tænke over, for sådan kan det let blive....
    God weekend til alle.


  • #19   7. dec 2012 Jeg har gjort det med at få skrevet ned, men anden gang, der blev den nuppet i tolden alligevel.
    Jeg sendte kvitteringer via mail, og så fik jeg bare et beløb jeg skulle betale (Altså ikke nogen bøde)
    Men efterfølgende har jeg valgt ikke at få noget nedskrevet, sendt som gave, what ever folk råder til.

    At det jeg har bestilt på det sidste er gået direkte igennem, det er da kun dejligt smiley
    Men jeg har ikke snydt, men jeg kontakter dem heller ikke og siger: "Hov, i har da glemt at fortolde min pakke" smiley


  • #20   7. dec 2012 Jeg har lige fået svar fra post dk ang told hvis varen koster 79kr og 500 i porto kommer der ikke told på pakken hvis varen koster under 80kr kommer der ikke told på men er den over kommer der told på varen og portoen smiley

  • #22   7. dec 2012 Hør nu her, jeg er faktisk fløjtende ligeglad med om det hedder dokumentfalsk eller arne. Jeg sørger altid for at få tingene så billigt som muligt for MIG, og jeg gider s'gu ikke tænke på om jeg snyder andre, de kan bare gøre det samme.
    Iøvrigt snyder man jo også "det danske samfund" ved at modtage en pakke der er sluppet igennem tolden uden at blive taget. Skal man så ringe til Skat og sige at man gerne vil af med nogle penge?
    Så klap lige hesten og puds glorien før i himler op med jeres moralske pis.


  • #23   7. dec 2012 Hvis du bevidst gør noget for at slippe for told og afgift, så håber jeg også, Namflow, at du får din røv ristet godt og grundigt.....
    Hvis derimod Skat ikke tager pakken ind til kontrol og undersøgelse, ja så er det jo sådan, og så kald du det bare dobbelt moral, men det er mig og alle andre danskere, også dem der er på RCG, du snyder, og hvis det er bevidst, så håber jeg fælden klapper for alvor en dag, for kan man snyde her, kan man også lave sort arbejde, og socialt bedrageri, og så er min elastik sku sprunget, og så klapper jeg dem jeg er sikker på at de snyder vor FÆLLES system, og glem ikke, det pynter heller ikke på straffe-attesten.... så regn med mig, når det er til vores alles fælles bedste og penge-kasse....
    Måske kunne jeg, eller en anden her på RCG, være ansat i det offentlige system.


  • #24   7. dec 2012 Erik H
    Nu er det ikke beviser nok at de sidder og tjekker her om der "snyd" i skattesystemet.

    Og ærligt talt, så tror jeg ikke de gider at bruge deres tid på disse "små" sager.
    Skatte svindel er i store beløb de tænker.
    Ja mange bække små, men det er sådan det er desværre. (Tror jeg ihvertfald)

    Når man arbejder sort, er det så i orden at man arbejder op til den grænse, hvor man ikke skal indberette noget? Eller er det overhovedet ikke? (altså i dit synspunkt)

    (Dette er ikke et angreb på nogen måde)


  • #25   7. dec 2012 Dokumentfalsk giver op til 2 år i spjældet, så deeet....er jo tanken der tæller!

  • #26   8. dec 2012 Erik H, jeg er da fløjtende ligeglad med om jeg snyder dig og alle de andre, ligesom jeg vil skide højt og flot på dit "fælles system". For mig er der kun MIG der tæller. Og så må i små skinhellige alterdrenge gerne sidde og høvle den af til Karnovs lovsamling mens i pudser glorien og føler at i hjælper samfundet.

  • #27   8. dec 2012 Michael P, jo der bruges også tid på de små fisk, også i RCG
    Namflow, du burde lære at skrive / udtrykke dig ordentligt, det du fremviser her, er i min verden kun et bevis på at du er langt fra voksen, trods de 44 år der står i din profil. Jeg mener du burde trække dig ud af alle former for fællesskab her i RCG.
    Hvis dit indlæg afspejler din normale holdning til alt og alle andre, så har du godt nok et 'fattigt' liv, du burde leve under et diktatur, så kunne du jo ytre dine holdninger der, måske............... for det er lige netop folk som dig der IKKE er med til at hjælpe samfundet.


  • #29   8. dec 2012 Korrekt Peiter!

    Jeg tænker også tit på, at vi trænger til at rydde op i de politikere..
    Smid dem alle ud, vælt lortet, og start forfra.
    Vi lever i en ny alder, hvor det er for nemt at sidde på sin flade og ikke lave en skid!
    Velfærdsland? Naa, Danmark er et drømmeland! Og derfor er der lavvande i kassen, for vi er simpelthen for "gode" af os selv.

    Jeg stemmer personligt heller ikke. Nemlig på grund af at jeg ikke har tiltro til dem.
    Det hele er salgstaler, ligesom dem fra diverse tv-shops!


Kommentér på:
told...

Annonce