{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Kristian L
Kristian L
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 21

TT mt4 g3 {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Så er den gal igen. Mega fed bil men jeg har lidt problmer med center diffen. Tandhjul fra motoren tager fint fat i tandhjulet til gear, men derfra sker der ikke så meget. Den tager ikke fat i drivetrain. Så al kraften går tabt og skidet drejer bare rundt, hverken for eller baghjul får fat.

Kan godt se det er noget rod jeg har skrevet, men kan ikke lige forklare det på andre måder, kan man uploade billeder/video ?

På forhånd tak

Mvh Kristian l 2

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  TT mt4 g3
  • #1   27. dec 2012 Smid lige nogle billeder op af det smiley

Den drejer centerdiff rundt, men ikke de 2 aksler der går i centerdiffet?

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#2   27. dec 2012 Video (-;

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#3   27. dec 2012 Video spiller ikke, prøver med et billede.

profilbillede
  • #4   27. dec 2012 Drejer den dit centerdiff rundt?

• #5   27. dec 2012 Måske tandhjul inde i centerdiff er kværnet. Hvis altså spurgear kører rundt med ikke leder kraften frem til for eller bagdiff. Står center cvd stille ?
    Hvis cvd snurrer kan det være at skruen i cvd der går ud fra for og bagdiff skal lines op med diff aksler og spændes fast med ny loctite.
    mvh k

• #6   28. dec 2012 Jeg har set en video ang. den bil
    Man kan se (ihvertfald til baghjulet), at den drejer drivakslen rundt, altså helt ud til hjulet.

http://ge.tt/5YIuzJU/v/0

af en eller anden mærkelig grund, så kan jeg ikke uploade hertil (han havde samme problem), men du kan hente videoen fra det link jeg smed

• #7   28. dec 2012 Så skal cvd til center for spændes fast smiley
    Ville være mystisk hvis diff tandhjul var kværnet og den stadig kunne lede kraften et sted hen.

Hvor er du fra Kristian ?

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#8   28. dec 2012 Hejsa,
    jeg er desværre på arbejde i dag, så jeg går straks i krig når jeg kommer hjem.
    Jeg skal vel have hele den foreste del af for at kunne spænde eller ?

Jeg er fra det meget mørke midtjylland (Ikast)

1000 tak for svar, ville være total lost hvis det ikke var for den hjælp i kommer.

mvh
    Kristian

• #9   28. dec 2012 Du behøver ikke skille fronten ad. Du kan komme til med et stykke hex værktøj fra siden af.
    Så skruer du cvd af ved fordiff og kigger efter hvor flatspot sidder på akslen fra for diff, og så giver du pinol skruen ny loctite og sætter den på hvor den skal sidde og spænder godt ved.
    Kan være du skal have centerdiff ud for at kunne få center cvd fra front helt af.
    Du løsner de skruer til motor mount og diff i midten så kan du tage motor med mount og centerdiff mount helt ud af bilen.

Skriv endelig igen hvis du støder på problemer.

mvh k

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#10   28. dec 2012 Jeg kunne fint komme til fra siden (godt set Kristian) men pinol skruen sad helt som den skulle og låser på flatspottet. Det kan godt ske jeg misforstår det, men er det ikke underligt at jeg kan holde drivakslerne på begge sider at centerdiffen mens centerdiffen drejer ?

• #11   29. dec 2012 Jo så er dine tandhjul inde i diffet røget.
    Det skete også på min. Jeg valgte at smide et andet diff i som jeg havde liggende.
    Men du skal have nye tandhjul dertil.
    Husk du kan købe dem fra St-1 nitro truggyen da det er det samme.
    Ydermere skulle den dele tandhjul med en af Associated bilerne, da det er samme der laver AE og TT.
    Tjek evt op på wondertiger forum ang hvilke stumper der passer.
    Og husk at købe shims med, så du kan shimme diffet..

mvh k

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#12   29. dec 2012 Klasse, takker. Det er ikke kedeligt at lege med rc -;
    Jeg går i gang, ikke umuligt jeg vender tilbage.

Mvh
    Kristian

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#13   29. dec 2012 Så fik jeg tjekket tandhjulene inden i diffen, alt så helt ud som det skulle. Prøvede derefter at samle det hele igen, men det giver samme problem, tror du løsningen at købe et nyt center diff ? Synes bare det er underligt det sker efter kun 2 timers kørsel. Jeg kan næste ikke se problemet kan være andre steder når man holde drivakslerne på begge sider.

mvh
    Kristian

• #14   29. dec 2012 Jeg synes det er mærkeligt at man kan se at venstre bagerste trækaksel kører rundt, men hjulet ikke gør?

Har jeg ikke ret?

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#15   29. dec 2012 Jeg kan lige prøve at smide en video hvor jeg holder drivakslen på begge sider. Det virker mest som om tandhjulene ikke tager ved inde i center diffen, men det synes jeg også bare lyder usandsynligt.

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#16   29. dec 2012 Den første er lige for at vise der er lidt kraft til hjulene.

http://ge.tt/9IEIyPU/v/0

Den anden miinder lidt om den fra i går, nu er det blot det ene forhjul hvir drivakslen drejer.

Jeg kan ikke holde centerdrivakslen til forhjulene men godt til baghjulene.

http://ge.tt/7ZeEyPU/v/0

• #17   29. dec 2012 Hvis vi tager udgangspunkt i akslerne ud til hjulene først.
    Så på film 1, der giver du gas, den ene trækaksel står stille, mens den anden kører rundt.
    Den aksel der kører rundt, der kører hjulet ikke rundt?

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#18   29. dec 2012 jo centerakslen til forhjulene drejer rundt og drivakslen til højre forhjul drejer også rundt. Jeg kan ikke holde centerakslen til forhjulene så den er vist som den skal være.
    Centerakslen til baghjulene tager ikke rigtig fat, det samme gør drivakslen ud til baghjulene heller ikke.

Der er sket et eller anden efter jeg har haft center diffen åben, for før det kun jeg holde centerdrivakslerne til både for og baghjulene. Men nu kan jeg som sagt kun holde den til baghjulene. Håber jeg har forstået dig korrekt.

• #19   29. dec 2012 Drejer højre forhjul rundt? altså selve hjulet.
    For på video´en ser det ud som om at hjulet ikke kører rundt

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#20   29. dec 2012 Hvis jeg løfter bilen så der ikke er belastning, så drejer alle hjul, men er der en smule modstand er der ingen af hjulene der drejer.

• #21   29. dec 2012 Kan ikke se videos du linker til.
    Men ud med centerdiffet og frem med manual og så skal du shimme det korrekt.
    Har læst om nogle stk som var shimmet forkert.

mvh k

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#22   29. dec 2012 Takker det prøver jeg. Skulle nok have kastet mig over synkronsvømning istedet (-;

• #23   29. dec 2012 Hehehe. Det er sku nemt nok med det rc når man først bliver bidt af det smiley

Jeg har haft skilt min ad og samlet den igen uden brug af manual.

Ellers må du bruge liv linien, som der jo er uendelig lang herinde smiley

mvh k

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#24   29. dec 2012 Ja det er nu også meget sjovt at skrue i, men skal lige lære den at kende. Ved du om man kan bruge spændeskiver fra xl byg eller skal de være helt specielle ?
    Super fedt man kan få hjælp, dejligt folk gider hjælpe.

Er det kun mig der er uforstående over jeg ikke må skrue i bæstet i stuen, fruen er ikke helt enig, hun sidder sgu da og tager neglelak på, det må da være det samme (-:

• #25   30. dec 2012 Hehe, damen har lært at leve med det smiley

Hun blev godt nok muggen da jeg vaskede min gamle baja efter en våd græsplæne tur smiley

Men skal huske at gøre rent efter sig smiley Nåede bare ikke så langt inden hun kom hjem smiley
    Men spisebordet bliver flittigt brugt når jeg skruer. (Bor dog også i en 2 vær. lejlighed på 80 kvm., har dog skur nede i gården, men der er hverken lys eller varme)

• #26   30. dec 2012 u kan ikke bruge spændeskiver. Du kan forsøge at opdrive sims/shims på diverse maskinværksteder. Men de skal jo have den rette str.
    De fleste shims vi bruger er ultra tynde.
    Kig hos Kullagergrossisten, og hvis du ikke kan finde det, så smid ham en mail.
    Tjek manualen for at se part nr på shims.

Og ang rc på stuebordet, så er det nu rart at have sit eget sted, sådan at man kan gå fra projektet og kunne vende tilbage til det en anden dag.

mvh k

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#27   30. dec 2012 Takker har bestilt en del forskellige reservedele på Towers hobbies, så nu må vi se når de kommer hjem. Det var nu også lidt i sjov, det er nemmere at stå med det i baggangen (-; men dejlig behageligt i stuen.

• #28   30. dec 2012 Hejsa. Fandt lidt links til din bil og måske noget af det kunne bruges eller være til nytte for dig eller andre smiley

http://www.wondertiger.com/manuals.php
    http://www.wondertiger.com/guide.php
    http://www.wondertiger.com/guide.php#loctite
    http://www.wondertiger.com/manuals/ThunderTigerMT4G3_Catalog.pdf

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#29   30. dec 2012 Hej thomas, takker der står en del på wondertiger, det er en fed side.

• #30   30. dec 2012 Der er altså et eller andet galt med det højre forhjul.

Vi har en aksel der drejer rundt, HELT ud til hjulet, men hjulet kører ikke med!

Har sagt det et par gange nu smiley
    Så det kunne du starte med at lave smiley

Step 19 side 11
    http://www.wondertiger.com/manuals/ThunderTigerMT4G3_Catalog.pdf

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#31   31. dec 2012 Hej Michael, takker prøver lige at tjekke op på det, kan været at det er en pin som er smuttet, kan se andre har haft det problem. Godt nytår til jer og endnu engang tak, jeg melder mig på banen igen når jeg har modtaget reservedelene.

• #32   31. dec 2012 Hej Kristian L

Det var så lidt smiley Og ja der står en masse gode ting på den side og derfor tænkte jeg også det måske kunne være til nytte smiley

Det er altid lidt svært (syns jeg i hvertfald) at hjælpe med et problem når man ikke selv sidder med tingene og kan se hvad der sker og hvor det går galt, men manualen hjælper en del her hvor man kan se hele opbygningen. Jeg har personligt ingen erfaringer med netop din bil, men vil gerne hjælpe hvis jeg kan, for jeg kan ikke lade være smiley Men dit problem lyder meget som et problem en af mine venner havde med en Stealth Brushless og driv systemet er bygget lidt op på samme måde og i hans tilfælde var det nogle pins (splitter) som manglede plus der manglede Umbracho skruer som holder de roterende dele sammen så kraft og jouice fra motoren kunne fordeles til center drives og outdrives. jeg ved ikke om det er samme problem du har her men det er lidt sært en aksel (outdrive) kan rotere uden at selve hjulet rotere og det mener jeg lige som Michael må betyde der mangler en split eller noget i den stil for ellers ville det hjul jo også rotere sammen med akslen (outdrivet). Skal ikke kunne sige om jeg er helt galt på den, det håber jeg ikke for så er det jo ikke til hjælp smiley

Men du kan jo også "simpelt" fejlsøge hvor kraften fra motoren går tabt ved f.eks at fjerne front drivet så den kun er baghjuls trukket og se om der er kraft i gennem hele det system. Så gør det samme foran så den kun er forhjuls trukket og på den måde finde ud af hvor det går galt. Håber ikke det er for rodet eller helt ude i skoven, men det er bare hvad jeg selv ville gøre. Først kigge efter mangler (Split, skruer, tandhjul osv) og så ellers trinvist gennemgå center, front og rear diffs og drivmidler.

Rigtig goddt nytår til dig og resten af RCG smiley

• #33   31. dec 2012 Jeg tænkte også på splitter ved hjul hex foran efter Michael P skrev at han kunne se på video at cvd til forhjul drejede rundt, men forhjulet ikke gjorde smiley
    Så der er der røget en pin ud til hexen.
    Det er sket for rigtigt mange på wondertiger, jeg har dog aldrig haft problemet.
    Du mangler jo så en split, der kan du bruge enden af et bor i rette str som du skærer til. og så for at den ikke skal ryge ud igen, skal du bruge en lille strips.
    Husk loctite på pinol skruen som går ind i midten af cvd akslen.

Ærgerligt jeg ikke kan se de film du linker til på min skod pc smiley Havde gjort det nemmere at spotte fejl smiley

Godt nytår

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#34   31. dec 2012 ALT hjælp tages imod med kyshånd, om jeg kigger på et tandhjul eller opbygningen af et nanopartikel kan komme ud på et (-;
    Jeg bliver dog klogere dag for dag og det er sgu meget sjovt at skrue i. Det bliver sjovt at se, om jeg ender med Heli når jeg har haft det hele skilt og samlet igen.

Jeg tror nemt der kunne manlge en split (pin) ved forhjulet, for ja det er underlig det drejer. Jeg er dog også næsten 100 på, at der også er problemer med center diffen. Jeg har ikke haft mulighed for at tjekke forhjulet endnu.

Endnu engang tak

• #35   31. dec 2012 Bliver spændene at se hvad fejlen er, og om det ender med en helli smiley
    Good luck!

• #36   31. dec 2012 Jeps det er nok tandhjul i servo.

• Kristian L
    Kristian L Tilmeldt:
    nov 2012

#37   3. jan 2013 Hej Kristian,

jeg har lige modtaget reservedelene, bare lige for at være sikker så er det en shim som no. 6 på billede jeg skal prøvet at indsætte til at starte med ikke ? Og vel bare en ? På forhånd tak igen igen.

profilbillede
  • #38   3. jan 2013 Hey Kristian. Jeps det er de shims jeg mente, men også shims af dem med nr 4. Alt skal shimmes, hverken for meget eller for lidt.
    Har læst inde på wondertiger at nogle centerdiffs er kommet shimmet forkert. Så det er bare med at tjekke manual, og ellers bruge sin sunde fornuft når man shimmer op smiley
    mvh k

• #39   13. feb 2015 Liver lige lidt op i en gammel tråd. Har købt en spritny ST4 og efter 2 ture, vil den forreste aksel fra diff ikke dreje rundt. Jeg har skilt det ad og problemet er selve huset med de 4 roterende gear. Man kan ligesom klikke dem ned og så får de fat som de skal. Men efter kort tid slipper de igen og man har ikke kontakt til akslen til de forreste hjul. Er det samme problemløsning som Kristian nævner?

• #40   14. feb 2015 Er det centerakslen fra midterdiff til front diff som ikke drejer med rundt ? Så tror jeg det er en pinol skrue der ikke har fat. Af med akslen og giv pinol skruen locktite og skru den fast det rigtige sted og lad locktite hærde smiley
    Det du beskriver, der kan du ikke tjekke det mens diffet er åbent da spider gear ganske rigtigt vil arbejde sig op af og slippe når diffet ikke er lukket.
    Tjek shims nu du har det åbent og fjern evt fedt og i med noget diff olie og så saml og kør smiley
    Wondertiger har styr på det meste, hvis forummet stadig er oppe, så der kan du altid finde guides og løsninger.
    Mvh k

• #41   14. feb 2015 Super - tak! Forummet er stadigvæk aktivt og der har jeg fundet en del brugbart. Men nu altid rart med lidt dansk viden også. Selve centerdiffet er smurt ind i en brunlig substans der bestemt ikke er flydende. Er det meningen der skal olie i istedet for?

• #42   14. feb 2015 Der er diff fedt i fra std af, og det er helt fint. Med diff olie så kan du hælde olie i som passer til din kørestil. Jeg vil anbefale dig at du læser op på det inde på wondertiger. De har en masse anbefalinger til hvilken olie du kan hælde i hvilke differ alt efter hvad du ønsker at opnå smiley
    Jeg kan sige der var en kæmpe forskel på fedt og olie. Jeg satte min op så der ikke var så meget centerdiff action da jeg blev træt af at alt poweren bare røg til forhjul.

• #43   14. feb 2015 Damn det er jo en helt videnskab. Lige nu står bilen mere eller mindre adskilt og jeg aner ikke hvornår jeg kan komme ud igen. Men samtidigt fedt på en måde. Jeg ville ALDRIG lære min bil at kende hvis ikke den krævede lidt forbedringer/vedligehold.

• #44   15. feb 2015 Det er super fedt at rode med setup, da man (Når man får det lært) Får en bil der kører lidt mere som man vil have det smiley
    Du kan som en start sagtens nøjes med kun at fylde olie i centerdiffet. Det er det vigtigeste, når vi snakker bash.

• #45   15. feb 2015 Tjek! Er der mon nogle olier man anbefaler fremfor andre? Det er, indtil videre, kun ren bash.

• #46   15. feb 2015 Min anbefaling til centerdiffet vil være den tykkeste olie du kan opdrive smiley
    100.000 vil være nice

• #47   15. feb 2015 Jeg bukker:-)

• #48   15. feb 2015 Hvis det kun er til Bash så er det jo sjovere når bilen trækker lige meget på alle hjul. Dvs at dit center diff skal låses.

http://www.rcgalleri.dk/forum/teknik/84090-dif_olie__meget_tyk___

• #49   15. feb 2015 Christian, der er jeg ikke enig. Det er heller ikke sjovt når den ikke kan andet end at køre på baghjul.

Kommentér på:
TT mt4 g3

Annonce