{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

Pas på med at købe brugt! {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt denne RC18T:
http://www.rcgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=2402
Med denne tekst:
Den lille fede 1:18 mini truck fra Team Associated.. Med rigtig oliestøddæmpere, 4-hjulstræk og servo, regulator og modtager er sæperate enheder. Jeg sælger denne RTR med 27mhz AM modtager og sender, batteripakke og lader..
Kørt under 10 opladninger og jeg har lige gået bilen igennem og skiftet spurhjul, og andre vigtige dele..
Nypris ved DHI er 2100kr..
Kom med nogle bud..

Den er købt fra Rene Jespersen, for 900,- leveret, men uden sender og modtager.
Men da den kom og næsten ikke kunne køre men nærmest kun skrattede, blev den tjekket med følgende resultat:

Skrammer og hakker mange steder.
2 dæk slidt op.
Den ene diff mangler en kugle.
Der er brugt noget mærkeligt fedt i differne.
Diff og input gear i begge ender slidt op.
Strøm stikkene på ESC´en er væk.
Der mangler en bodyklips.
Der sidder en forkert pind til ophænget i bag i højre side.
Stjerne kærv moslet i flere skruer.

Moralen er pas på med at købe brugt af folk man ikke kender. Eller få andre til at sige god for vedkommende.
Pas især på at købe af Rene J, han er pisse lige glad.

Nødvændige indkøb for at bringe bilen i rimelig stand.
1stk. diff rebuiltsæt a. 44,-
1stk. Hingpind sæt a. 33,-
2 stk. Diff & Input gear a. 44,- = 88,-
Total 155,- + 2 dæk er ikke lige sikker på prisen.

Så meget bøvl på en i forvejen for dyrt købt bil.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pas på med at købe brugt!
  • #1   6. aug 2005 Det eneste han kunne sige at der var galt med den da han skulle beskrive den, var at han ikke lige kunne få den ene af differne til at køre helt super.

  • #2   6. aug 2005 Jeg har taget kontakt, og det ragede ham langsomt.

  • #3   6. aug 2005 I dette tilfælde ville billeder ikke have gjort den store forskæld, jeg kunne måske have set det med dækkende, men ikke mekanikken inden i.

  • #4   6. aug 2005 Sikke da et fjols.
    Tragisk at folk er så ligeglade, tingene skal sku bare være iorden når man sælger.
    Men der er jo desværre en stor risiko man tager, når man køber brugt


  • #5   6. aug 2005 Flemming.. Jeg gider ikke engang bruge tid på at tale min sag.. Men du vidste udemærket godt hva der var galt med den.. Og jeg havde en anden køber så du var på ingen måde tvunget til at købe.. Men folk der truer mig med at komme og smadre mig.. tage mine ting af værdi, ska ikke forvente at få en godtgørelse for evt. mangler.. Hvis der er nogen der er uærlig mht. handler er det vidst dig.. Men gider virkelig ikke bruge tid på dig.. Jeg er heldigvis ikke den eneste der har de samme meninger om dig. Der er jo grunde til at forhandlere ikke vil handle med dig.. Er ked af du ikke er tilfreds med dit køb.. men til en anden gang skulle du måske prøve at tale fornuftigt med sælger inden du kommer med voldstrusler..

  • #6   6. aug 2005 Rene J
    For det første: Jeg havde fået kolde føder ang. handlen efter at jeg havde overført pengene, men du ville ikke trække handlen tilbage selvom at du ikke havde sendt bilen endnu.

    For det andet: Da jeg skrev til dig at jeg ikke var tilfreds efter at jeg havde set den, var du pisse lige glad.

    Og hvem bliver så ikke sur !!! og lidt voldeligt anlagt, det gør man i mine kredse i hvertfald.


  • #7   6. aug 2005 Flemming.. Jeg sagde til dig at bilen ville blive sendt så snart at pengene var gået ind.. og det blev den 100% efter aftalen.. samme dag.. Problemet ligger jo ligesom i at du allerede havde truet med bank inden du havde overført pengene og fået bilen.."Jeg er stor, skaldet og kører på motorcykel og hvis bilen ikke er som du siger, kommer jeg op og smadre dig" noget i den stil blev der sagt inden den færdige handel.. Gider sku ikke høre mere på dig.. havde du bare sagt det stille og roligt havde vi sikkert kunne finde ud af noget.. men at forlange 300kr for noget der koster 150.. ellers tæsk ?.. ej nu må du sku lige stoppe mester..

  • #8   6. aug 2005 Igor.. han betalte 900 for bilen og der skal åbenbart laves for 150 kr.. Med lidt venlighed kunne vi have snakket om tingene og slået halv skade.. Men vil på ingen måde betale 300kr til ham efter at have truet med tæsk og at stjæle mit fjernsyn osv..

  • #9   6. aug 2005 Det foregik nu sådan her.

    Mig:
    Nu skal den jo også være så fin som du siger

    Dig:
    altså den har kørt under 10 batterier.. og har lige renoveret den og lavet diff. med helt nyt spurhjul.. men har godt nok ikke kørt med den siden.. så ved ikke hvor godt den køre.. men mon ikke den er fin nok.. ellers ska den vel bare laves diff igen..

    Mig:
    OK. Men jeg er stor, skaldet og køre MC. Resten kan du vel forestille dig. smiley

    Dig:
    tja.. hva kan jeg sige.. gad sku ikke køre til Aalborg for et evt. diff til 100kr..

    Mig:
    Så´er de overført, og jeg har før gjort sådanne ting af princip.

    Dig:
    hvilke ting ?
    tja.. for mig lyder du bare som en fed halvskaldet dansker i en midtvejs-krise

    Mig:
    Kørt langtvæk for ingenting

    Emnet skifter så til hvilken farve karos der skulle være med.


  • #10   6. aug 2005 Ja.. Hvis det ikke er en trusel ved jeg ikke hva det er ?.. og den blev MEGET grovere efter at du havde fået bilen.. der ville du både stjæle fjernsyn og alt muligt fra mig.. Men efter at have set billede af dig er jeg nu ikke så bange.. Er da ked af du ikke er glad for din vare.. men du vidste som sagt udemærket godt hva der var i vejen med den.. Som sagt sagde jeg diff skulle laves, at dækkene var lidt slidt og at der skulle laves stik.. Har jeg ret ?.. udover en klips kan jeg ikke se du kan klage over noget ?.. Hermed slutter jeg mit forsvar og er ked af sagens udfald.. Jeg vil på ingen måde gøre mit navn upopulært, da jeg er for meget inde i RC-kredse til at ville støde nogen.. Håber folk der har fulgt sagen kan se at der ikke er nogen der er blevet snydt..

  • #11   6. aug 2005 Ha Ha.
    Der er en del forskel på en diff du ikke lige kunne få til at køre helt rigtigt, og så til det der er galt med bilen.
    Ang. stikket skrev du at du havde lavet dem om, det tolker jeg som om det stadigt kan kobles sammen, ikke at der slet ikke er nogen på, som det var tilfældet.
    Der er også stor forskel på lidt slidte dæk som man kan forvente på en bil der har kørt mindre end 10 opladninger og dæk hvor der mangler halvdelen af knopperne.
    Og så er der resten på listen.


  • #12   6. aug 2005 Det eneste der er skiftet er et spur hjul. og man ved godt selv hvis man samler en diff. hvor der manglene en kugle.
    Desuden er tandhjulene der trækker ind i differne så slidte at de takker over når den skal køre.
    Det er langt fra den beskrivelse der var givet med en renoveret bil hvor han bare ikke lige kunne få den ene diff til at køre helt rigtigt.

    Hvad prisen angår, hvor mange biler bliver der lige solgt til 2/3 af nypris, bilen koster 1750,- ved Falck-Racing, jeg gav 900,- minus sender og modtager. Til den pris forventer jeg sku at den lever op til hans beskrivelse, hvor han bla. skrev at man nærmest ikke kunne se at den havde kørt.


  • #13   6. aug 2005 Men det gælder stadigt:

    Moralen er pas på med at købe brugt af folk man ikke kender. Eller få andre til at sige god for vedkommende.


  • #14   7. aug 2005 Jeg fatter altså ikke hvordan folk kan komme i tanke om at sælge noget som ikke virker?!? Så er man da godt dum!

  • #15   7. aug 2005 Hej Flemming.

    Måske skulle du overveje din tilgang til kommunikation, og hvad den kan skabe af forhindringer for at løse mindre problemer.

    Jeg kender René godt nok til at vide, at var du kommet pænt med din reklamation, så ville han have været villig til helt eller delvist at kompensere for de af dem der kan tages alvorligt (hvilket er omkring halvdelen af dem du frembruser med).

    Som du selv venligst har dokumenteret, lagde du allerede stilen inden handlen blev gennemført med dine humoristiske, men stadig truende MC kommentar - og fulgte op med at true med tæsk og tyveri så snart du konstaterede de småting du ikke var tilfreds med.

    Hvis du efter sådan en oplevelse forventer imødekommenhed, så er din virkelighedsopfattelse ikke helt på niveau med de flestes!

    Jeg tror at du må indse, at det eneste du har fået ud af din stil i denne (og mindst en anden) sag er et ekstremt dårligt ry i RC kredse!

    Hilsen
    Poul Steen
    Team Falck Racing


  • #16   7. aug 2005 Poul Steen

    Nu er du også så meget inde i sagen at du ved hvem der provokerede hvem og hvornår helt precist ikke. Det må du ubetinget være siden du blander dig på den måde her inde.

    Hvis bilen nu næsten havde svaret til det lovede havde jeg nok grebet sagen anderledes an.
    Men han smed den første Rigtigt provokerende bemærkning, og efterfølgende ville han gøre "absolut intet" da han blev konfronteret med at jeg ikke var tilfreds.

    Undskyld mig for at blive sur, når jeg med forventning om brugbar bil der måske lige skulle have renset en diff. købt til 2/3 af nypris af en erfaren rc mand der lige har renoveret den, istedet står med en bil der ikke kan køre foreløbigt og en søn på 4 år der siger "far skal vi ud og køre med den nye bil som du lovede."

    Jeg er sikker på at du og andre jo så nok er anderledes tollerant, hvis du/i blive fucket på den måde. Eller hvad hvis man nu skal være ærlige.

    Og tilliden brister fuldstændigt når en efterfølgende kommentar er " Hvis du ikke er tilfreds kan du jo bare sælge den videre for 1000,- . Er det den måde man slipper af med defekte biler? Ikke her! Hvis jeg skulle sælge den som den er ville det blive for 500,- den er ikke mere værd.


  • #17   7. aug 2005 Flemming J
    Hvis du mener du har købt bilen for dyrt, så bliver du nok nød til at kigge dig selv i spejlet og sige at man løber en risiko når man handler over nettet.
    Jeg har hørt at du har om talt min T4 som en RTR T4 hvilket du intet ved noget om det er:-(
    Så få fikset de par små dele som er defekt og kom ud nyd synet af den lille bil.


  • #18   7. aug 2005 HeHe.... Taler du om den misforståelse der blev rettet inden for 8 minutter, hvor Rene og jeg talte om hver sin morten med en T4?? For hvem har ikke prøvet det, han nævnte en T4 i en eventuel byttehandel, ligesom jeg var blevet kontaktet af en Morten der måske ville bytte med hans T4 RTR.
    Så jeg spurgte ham om det var Morten og han sagde ja. Efter 8 minutters forviring fandt vi ud af at hver vores Morten boede i hver deres ende af landet.

    Hvis jeg er et svin fordi jeg er den ene at 2 der ikke ved at vi snakker om hver sin person i 8 minutter. Så ok hvis i er så retskaffene i jeres slæng, hvorfor var bilen så ikke iorden ??

    Og ja morten tilbage til indlægets morale:
    Moralen er pas på med at købe brugt af folk man ikke kender. Eller få andre til at sige god for vedkommende.


  • #19   8. aug 2005 Da jeg kender personer der ikke kan sige god for dig, så skal man jo passe på med at købe noget hos dig smiley

  • #20   8. aug 2005 Det er fuldstændigt korekt morten, man skal jo så i det hele taget passe på når man køber brugt rc på nettet.
    "" Den generale morale her ""
    Og siden der er så mange der siger god for Rene så havde det jo nok ikke været en sikkerhed i denne handels tilfælde.

    Det sjove er så bare at du IKKE kender nogen der ikke kan sige god for mig, og mine ting.
    Du kender ikke nogen der har følt sig snyt efter at have købt noget af mig. Eller nogen der kender mig og så vil fraråde at handle med mig.


  • #21   25. aug 2005 Jeg har lige fundet ud af at servoen ikke er den orginale, men en noname der er skåret i beslaget for at den kunne være der og så er det limet sammen. så det nye gear sæt jeg har købt passer ikke til den servo, så nu skal jeg til at købe ny servo og beslag.

Kommentér på:
Pas på med at købe brugt!

Annonce