1.206 visninger
|
Oprettet:
køb af bil {{forumTopicSubject}}
hej rcg jeg ville prøve og køre lidt rc så er der nogen der kan hjælpe mig er ny i det her skal være en nitro onroad bil til max 2500 kr
og det skal være en hvor man kun skal købe glødestarter og nitro til også er man køre klare for er nybegynder i det her på forhånd tak
evt smid nogen links
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 16 RC-enheder: 1 Emner: 12 Svar: 90
jan 2013
Følger: 1 RC-enheder: 1 Emner: 5 Svar: 13
jan 2013
okt 2011
Følger: 32 Følgere: 84 RC-enheder: 17 Emner: 144 Svar: 2.279
For nogle er det noget lort, for andre er det det rene flødeskum på kagen
Inden du går ud og køber en bil, tjek nitromekanikeren.dk for at læse lidt om hvordan disse motorer kører. Det kan virke overvældende men uden en god omgang læsning får du muligvis en trist start indenfor nitro verden.
Uanset, nyd det og husk, disse nitro onroad biler kører f***ing stærk
Her er blot et eksempel, du kan tjekke siden for nitro starter kit og nitromethanol.
http://holte-modelhobby.dk/product_info.php?products_id=8151
jan 2013
jun 2008
Følger: 50 Følgere: 45 RC-enheder: 3 Emner: 21 Svar: 246
jan 2013
jan 2013
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 56 RC-enheder: 4 Emner: 8 Svar: 1.217
Har du sat dig lidt ind i hvordan nitro virker ? Hvis ikke bør du studere en del inden du køber.
Jannick, hvor i en EL bil er der mindre vedligeholdelse ?, hvor mange EL biler går 100+ ud af kassen ?
Man får ikke meget bil for 2500 hvis der skal både batterier og en ordentligt lader til. (Kan allerede nu godt sige NEJ til Hyggen´s links til diverse sniper modeller fra morfars)
//Dan
jun 2008
af alt respekt for din mening
hvor mange nitro biler til 2500 går 100 uden af kassen.. Og uanset hvad du vil sige, føler jeg ikke engang jeg behøver og argumentere for hvorfor der er MINDRE vedligeholdelse i en EL bil end en nitro bil.
jun 2008
mar 2005
Følger: 11 Følgere: 105 RC-enheder: 38 Emner: 341 Svar: 4.885
Hvis det er 60kvadratmeter, så er det til gengæld ikke meget. Jeg ved at Esbjergs RC Drift bane er ca. 96kvm. Og det er en lille bane.
Så lad os lige gå ud fra at det er 60kvm og ikke 60km2 du har til rådighed. Så kan du knap nok nå op på en topfart før du løber tør for asfalt.
Og til Dan H
Der er mindre vedligeholdelse i en el-bil da den ikke kræver konstant justeringer. Det er at smide et batteri i den og den kører. der skal man ikke tænke på brændstof eller lign.
Og nej, de kører måske ikke 100km/t ud af boksen. men de har med meget stor sikkerhed en hurtigere acceleration end en nitro.
okt 2004
Følger: 153 Følgere: 151 RC-enheder: 20 Emner: 186 Svar: 1.705
Jeg er personligt dedikeret el-fan, men har haft nitro og fandt det ikke videre fantastisk.
Det er Jakobs penge, og jeg skal ikke bestemme over valget, men særligt hvis du ikke har videre meget erfaring med motorer, så vil jeg foreslå en hurtig elbil af en art.
Min gamle hobbyhandler sagde altid til nybegyndere med ønsket om nitro, at han aldrig ville foreslå det inden de først havde prøvet noget nemmere.
Det er et spørgsmål om "religion" lige så vel som spørgsmålet om folk er til det ene eller det andet mærke. Just my 50 cents.
jul 2006
Det er muligt at EL er hurtigere når starten går, og at vi skal op i en lidt anden prisklasse for at nitro er lige så hurtig, men de findes altså.
Mhs. til vedligeholdelse så kan man jo ikke fra se sig det bare fordi bilen er el dreven, vedligeholdelse må også inkludere ladning, for før er bilen ikke køreklar.
En ordentligt justeret motor kræver ikke at man konstant er over den.
Hvad EL angår, så er der mange (som NMRacing [ Dot1Drift ] ) der kommer med argumentet om at det er let at lodde, personligt syntes jeg ikke det er det, jeg kan godt, men det bliver aldrig rigtigt gode lodninger, nej så hellere bruge et par minutter på at justere en nitro motor.
Jeg vil dog klart anbefale at man læser op på det man vil invistere penge i, Nitro, EL eller benzin for at få den bedste oplevelse med det man nu vælger.
Jakob, du er så heldig at du befinder dig en el del af landet hvor der faktisk er nogle gode onroad baner, det bør du benytte dig af.
//Dan
jun 2008
mht og lade batteri, om det er vedligeholdelse. der ved jeg ikke om jeg er enig.
hvis du har 2 batterier kan du køre rigtig meget.. så ka det ene jo med fordel lade mens du bruger det andet
jul 2006
Det er synd at hver gang der er en der spørger her på forum hvad han burde kigge på af nitro bil bliver han straks rådet til at købe EL af nogle som enten minimal eller slet ingen erfaring med nitro har. (dette er ikke et "angreb" mod nogle)
Hvis knægten har set sig lun på en nitrobil må vi råde ham så godt vi kan.
Det er rigtigt at man kommer langt med 2 batterier, men tager det 1time at lade og ½time at køre batteriet tør så har man et nyt problem.
Den tid du bruger på at lade batterier op bruger jeg på at skifte mit luftfilter og andre småting ved motor og udstødning, mener bestemt at der bliver brugt lige meget tid på EL og nitro vedligeholdelse.
Fordelen ved nitro er at den skal bare tankes, og så sker det da at den skal have en frisk hump pack, men det er måske hver 3de kørte time jeg skifter.
//Dan
jun 2008
Uanset hvad, som du selv siger, når han skal vente 30 min efter en times kørsel med sin el bil på og lade (jeg har ikke været ude for og skal vente på mit batteri bliver ladet op. men jeg har også en go lader og gode batterier..
så som du skriver har du skiftet nogle småting og luftfilter.. lad os sige det har kostet dig 25 kr.. så runder vi det vidst også meget ned.. så render han ind i et nyt problem. hvis han ikke kender til nitro motor, og ikke ved hvad han med og gøre. så vil jeg også mene det er bedre og få en til og lodde 3 ledninger og så bare køre.
en dag hvor det er 13 grader er han ude og køre, og har fundet ud af at bilen skal stilles sådan og sådan på motor, og næste dag er det 22 grader. så kan han stille igen..
sådan har mine nitro biler været..
jun 2008
jul 2006
Tid, puha, 1 tankfuld (125ml) tager ca 8min (+/-), det er 64min pr L så ca 5timer for en dunk. Det er ikke mange steder du får 5timers sjov for 400kr
Og jeg vil sige, hvis det er de 25kr (tror nu kun jeg giver 10kr stk) for et nyt filter der holder en fra at køre nitro, så er det måske den forkerte hobby man har.
Det er korrekt at en motor skal indstilles, men så svært er det heller ikke (for nogle) hvis man sætter sig ind i det. Og lige det tilfælde du nævner der kunne garanteret være løst med et andet gløderør. røret er i øvrigt oftest årsagen til at motoren ikke går ordentligt´, mange tror at det bare skal kunne gløde for at virke, det er delvist rigtigt.
Kan godt se at vi 2 aldrig bliver enige, og skulle vi en dag rende på hinanden kan vi fortsætte vores diskution over en kop kaffe, cola, øl eller hvad der skal til
Dog vil jeg give dig, at har man ikke styr på motoren kan det være et h...... at komme igennem, og så bør man nok overveje EL. Men i det her tilfælde virker brugeren meget klar i at det skal være nitro.
//Dan
jan 2013
jun 2008
jan 2013
jul 2006
//Dan
køb af bil