{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.001 visninger | Oprettet:

Ny teamkører til RC KONGEN {{forumTopicSubject}}

RC KONGEN har præsenteret nye kører vores nye team for 2013-sæsonen.
Og her kommer den sidste køre og en af Danmarks bedste kører gennem tiderne!

RC KONGEN satser bredt og får i den forbindelse teamkørere i både buggy, touringcar og drifting.

Så glæd dig til at møde det nye team her og på banen. Her kan du altid få hjælp og vejledning, samt se de nyeste produkter fra
RC KONGEN!

Ny kører er:

Navn: Jonas Kærup

Klasser: 2wd og 4wd offroad, Touring Car, 1:5 Large Scale og 1:8
Nitro buggy.

Turneringer: Drcmu og Dasu.

Man ser sjældent en RC kører, som ikke også er bilfanatiker. Hvor gammel var du da din bilinteresse tog fart?

Jonas: Allerede som lille dreng var jeg vild med F1, og der gik ikke længe før jeg fik en fjernstyret bil.

Hvorfor startede du med RC som din hobby?

Jonas: I 1.klasse fik en af mine klassekammerater en Kyosho Optima, den skulle bygges og han tog mig med i klubben i Odense. Fra den dag af, var jeg totalt solgt. Jeg købte dog først en bil selv i 1987 og meldte mig ind i Odense Minirace, som senere kom til at hedde Thor Minirace.

Hvad er dit bedste tip til nye kørere?

Jonas: Øvelse gør mester, men ingen er blevet mester alene hjemme på vejen. Tag ud i en klub og tilmeld dig nogle race, det er klart det fedeste ved RC. Adrenalinsuset til et race eller i en finale, er for mig det bedste ved RC.

Til løb spiser man altid junkfood hele weekenden – hvad er dit foretrukne valg?

Jonas: Helt klart en BigMac menu ! Det burde være med i tilmeldingen til race. ?.

Hvad er det mest primitive du har spist i forbindelse med et løb?

Jonas: I mine unge dage kunne en Mars bar og en ½ l cola godt være frokost. I dag står den på frugt, og helseshake .

Hvilken RC bil var din første?

Jonas: Tamiya Fox 2wd buggy. En god bil i sin tid, og mange kørte stærkt med den i 80’erne. Den havde kun 1 støddæmper foran, men kom også med krænger. Samtidig var den vandtæt, så man kunne køre hele året rundt. Den knækkede dog let og reservedelene var dyre, syntes jeg dengang.

Mange af os har ejet mange RC biler, men hvilken af dine biler var du gladest for?

Jonas: Den af mine Team Associated TC3 biler jeg vandt Europamesterskabet med i 2004.

Hvad er den sjoveste ikke-RC-relaterede oplevelse du har haft ved et RC løb?

Jonas : Teamdinner med Mike Reedy, Barry Baker, Kim Bendiksen, og Craig Drescher i Lugano. Vi tog næsten livet af den gamle Mike Reedy på vej op til restauranten, som lå højt over byen på et bjergpas.

Hvilken sejr er din største?

Jonas: Nordisk mester i 2wd 2011 på hjemmebane i Odense. Bilen var ikke ret god på astroturf og i alle træninger op til løbet, var jeg langt efter de hurtigste. Samtidig missede jeg det meste af fredagens træning, da min mor kom på hospitalet. Der skulle dykkes dybt i reserverne for, at hive TQ og sejr hjem om lørdagen.

Hvad laver du mest til RC løb?

Jonas: Skruer i bilen. Som man bliver ældre, tager jeg mig dog mere tid til at hilse på gamle venner og se noget godt race. Selv i de lavere finaler, er der ofte nogle gode kampe.

Hvilken oplevelse med RC har været din største?

Jonas: Europamesterskabet i 2004 i Sverige. Det var fantastisk endelig at vinde EM i Touring Car efter at have været med i A-finalen (de 10 bedste) i både 2002, og 2003.

Hvilken bane er efter din mening den fedeste?

Jonas: Kampenhout i Belgien har en astroturfbane til 1:10 buggy, den er rigtig rigtig fed !

Hvad er din fremtidige ambition for din RC karriere?

Jonas: Efter 26 år med race og mange mesterskaber, er den største ambition at holde motivationen. Ellers er det bare 1 race ad gangen. A finalen til DHICUP i 2wd og 4wd samt et mesterskab i 2wd i DRCMU kunne være fedt ?. Glæder mig også til at se min søn Marcus, vinde en dag. Det er fedt at have ham med til race!!!.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny teamkører til RC KONGEN
Kommentér på:
Ny teamkører til RC KONGEN

Annonce