{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

Niklas P
Niklas P
Tilmeldt:
3. feb 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28

Losi Mini 8ight justering af brake/reverse {{forumTopicSubject}}

Så har jeg endelig fået skiftet dele, lavet småjustering og samlet min mini 8ight igen.

Har også købt mig nogle onroad dæk og fælge.

Meeen...
Testede den lige af i stuen, for lige at se om alting fungerede.
Ved ikke om oplevelsen bliver anderledes udendørs, men bemærkede et par ting, som jeg håber nogen ved mere om end jeg gør.

A) Nu er det jo ikke meget fart man får på i en stue, men jeg lagde mærke til, at den stort set ikke bremser. Jeg er vandt til en 1/18, med en hidsig motor, og kører jeg med den i stuen (ved lave hastigheder selvfølgelig), kan jeg bremse godt.
Med mini 8ighten forsatte den med at trille, selvom jeg var i fuld reverse... og trillede stille og roligt ind i vægge og døre.

Kan man justere hvor meget den skal bremse? og hvordan?

smiley Når man går fra at køre fremad til bak, skal jeg først bremse til den står stille. Derefter skal jeg have throttle i neutral, for så at så den i bak igen før den bakker.
Jeg er vandt til med min 1/18, at jeg kan køre fuld speed fremad, slå den i bak og bremse til den står stille. Holder jeg den i bak, venter den ca. 2 sec. fra den står stille, og så bakker den.
Jeg skal altså ikke først bremse, så slippe throttle helt, for så at bakke.

Kan det også justeres? og hvodan?

I øvrigt tusind tak for al den hjælp jeg har fået herinde. Måske vigtigst af alt råde mig til at købe en Losi Mini 8ight frem for en Anderson/LRP Shark. Jeg super tilfreds med, at have fået en der lader til at være lidt mere bil, end de helt små - og så har jeg jo en 1/18 i forvejen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Losi Mini 8ight justering af brake/reverse
  • #1   14. feb 2013 Det lyder som at du ikke har kaliberet ESC med fjernbetjeningen?
    ESC skal lige lære hvad der er fuld gas frem - neutral - fuld bak

    Bruger du den fjernbetjening der følger med til bilen?
    I det tilfælde. Så skal du venlist smide de 4 medfølgende AA batterier langt - langt væk. De er rigtig dårlige og giver kun en masse bøvl.
    Så i med 4 andre AA batterier og alt bøvl og mytiske ting forsvinder smiley


  • #2   14. feb 2013 Hvad er det for en esc du har på den

  • Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #3   15. feb 2013 Jeg bruger Spectrum DX3s.
    ESC er den bilen er født med. Losi MCS-18BLHP.


  • Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #4   15. feb 2013 Tak endnu engang for at komme med de rigtige ord Kim P.
    "Kalibreret" var lige det nøgleord, som gjorde at jeg kunne google lidt og finde opskriften på løsningen smiley
    Fandt i samme omgang ud af, at ESC skulle indstilles til batteritypen, så nu er den sat til LIPO.

    Nu mangler jeg kun en ting. At finde ud af hvordan jeg justerer toe, så det passer perfekt. Den kører næsten helt lige fremad, men til den ene side når den bakker.
    Så det er altså ikke kun STR trim der skal til. Går ud fra, at det må skyldes, at det ene baghjul står lidt skævt i toe-indstillingen !?


  • #5   15. feb 2013 Niklas
    Jeg tror du går for meget op i ting som ikke har nogen praktisk betydning (sagt med et smil på læben og glimt i øjet smiley

    Der er altid lidt slør hist og pist (ellers kan tingene jo ikke give sig) og det slør ændres når man køre frem ad kontra baglæns.
    Tror selv 1/1 personbilen køre en lille smugle skævt frem ad kontra baglæns.


  • Niklas P
    Niklas P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #6   16. feb 2013 smiley

Kommentér på:
Losi Mini 8ight justering af brake/reverse

Annonce