{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

TRX Rally VXL eller..?? {{forumTopicSubject}}

Ja.. som overskriften antyder så overvejer jeg at købe en 1/16 Rally Vxl.

Anvendelse: Primært i min indkørsel hvor jeg somme tider, når vejr og kone tillader det, laver en simpel lille bane på fliserne. Ellers lidt fræs på villavejen.

Årsag: Er for nyligt begyndt at køre 1/10 TC på bane. Da jeg ikke har en ledig sportshal i baghaven, tænkte jeg om jeg ikke bare kunne finde en bil at fise rundt med på før omtalte fliser for derved at få en masse rutine som helt eller delvist kunne overføres til mit TC kørsel (der godt kunne bruge en indsprøjtning).

Budget: Omkring 1000kr RTR. Er dog fleksibel, da det bedste køb vel tit er det der liiiige er lidt dyrere smiley

Bil- Rally Vxl: søger nogle erfaringer i bund og grund. Hvad er godt og hvad er skidt?. Hvad skal man se efter når man køber dem brugt?. Dur den til det jeg vil med den??? og hvad tænker I at en god pris for et fint eksemplar er?

Bil- alternativt: De helt faste krav til bilen er at det skal være 4x4 i 1/16 til max 1/10. Det SKAL ikke nødvendigvis være en rally-bil, men jeg tænker bare den umiddelbart passer bedst til hvad den skal bruges til.

Med andre ord en bil der er tættere på onroad end offroad, men som alligevel er super til at køre på lidt små ujævne fliser og kan klare lidt sand, styrt og smæk.

Hvad har I af ideer.. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TRX Rally VXL eller..??
  • #1   12. apr 2013 Det er da den helt rigtige bil du kigger på den er perfekt til det du vil bruge den til.
    Det eneste jeg vil anbefale er et sæt andre dæk end dem der sider på som standard,med mindre du kan lige at drifte lidt.
    Ja og så måske lige et 3s Lipo så bliver det jo en helt lille raket.
    TRX Rally VXL er efter min mening en rigtig sjov lille bil med masser af timers sjov.


  • #2   12. apr 2013 Tak Martin. Godt at høre jeg ikke var på helt galt spor smiley Hører stadig gerne fra andre der har erfaringer med Rally VXL eller har bud på helt andre biler jeg alternativt kunne tage et kig på.

  • #3   12. apr 2013 Jeg har den, den er rigtig god.. Den kan godt drifte lidt med de normale dæk men kører sådan mest normalt. Jeg vil anbefale at købe nogen andre dæk uanset hvad, de skal selvfølgelig være efter om du vil køre ræs eller drifte smiley

  • #4   12. apr 2013 De skal bare kunne stå sådan nogenlunde godt fast på asfalt og fliser.. osv.. Drifting var egentlig ikke en del af planen, men det kan da være det skulle prøves smiley

  • #5   12. apr 2013 Super bil:-) smid et par skumhjul på den, så er den perfekt til det du skal bruge den til.

  • #6   13. apr 2013 Som alternativ er der jo også Turnigy 1/16th Mini Rally fra Hobby King.
    Den er også rigtig fed men ikke helt så vild som TRX Rally vxl men til gengæld til meget små penge.


    profilbillede
  • #7   13. apr 2013 Lige et billede mere.

    profilbillede
  • #8   13. apr 2013 Ja, det er imponerende hvor meget bil man kan få leveret til sin dør for omkring 500kr - helt ny. Jeg har tidligere kigget lidt på den, men er også gået lidt væk fra den igen. Godt nok er både bilen delene til den billige, men kvalitetsindtrykket dømt ud fra de billeder jeg har kunne finde af den, synes jeg ikke er godt. På den anden side har jeg et par gange læst ret overraskende reviews af deres Trooper SCT 4x4 1/10- så måske også den lille rally-bil kunne overraske positivt.. Hvem ved?!?

    Tror jeg gemmer den som et alternativ til hvis det ikke lykkedes at finde en god brugt bil fra en af de mere anerkendte producenter.


  • #9   13. apr 2013 Har lige smidt min til salg, ved den er over dit budget, men du får til gengæld en opgraderet bil med masser af udstyr.

    http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/101996-bil-traxxas-rally-vxl-116


  • #10   13. apr 2013 Holm: ingen tvivl- den ser fin ud, men du har ret i at den nok lige er en smule i overkanten i forhold til det budget jeg havde forestillet mig. Jeg er pt ved at forhandle lidt frem og tilbage med et par andre sælgere- går det alt sammen helt i vasken kan det være jeg vender tilbage til dig.

Kommentér på:
TRX Rally VXL eller..??

Annonce