{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Forelsket i p51 og WW2 fly. {{forumTopicSubject}}

Nogen der kender spillet War Thunder?

Jeg er fornylig gået igang med at spille det, og det omhandler jo de gamle lækre maskiner som vi kender dem fra WW2.

Jeg har for ca 10 måneder siden købt Real flightbasic Sim og har faktisk fløjet en hel del deri. Jeg har hovedesageligt leget med p51 deri og også helis 6ch.

Jeg synes jeg er ret klar til et rigtig fly smiley

Men, kan det fås for 2500 med sender osv? Gerne brugt! Jeg er dybt forelsket i rc med lyd på, derfor må det godt være nitro eller benzin. Faktisk helst benzin, hvis det stadigvæk findes? Har en ide om en Benzin p51 er en helveds dyr satan, men jeg aner ikke hvad jeg rigtig ska søge på rundt omkring på nettet.

Jeg har altid elsket motor, har haft nitro rc før, har mc nu osv. Jeg elsker motor! Og føler at den ved at købe mig en på El får jeg slet ikk den samme følelse som jeg vil have når jeg skal flyve.

Hvad kan det fås til? Er min pris passende selv brugt? er det dybt godnat for en nybegynder som mig der kun har fløjet i Sim at købe p51? Er benzin/nitro total yt ift brushless?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forelsket i p51 og WW2 fly.
  • #4   14. apr 2013 El og smæk et lyd modul på det skal nok blive godt smiley

  • #6   15. apr 2013 Et lille let lydmodul smiley

  • #8   15. apr 2013 Lydmodul. Det lyder bare lidt fesent, gør det ikke?

    Hvis man så skulle have noget godt begynder, gerne brugt, som mindede lidt om p51, hvad ska man så gå efter? Jeg synes de der svævefly er lidt tamme og de virker alt for lette i vinden.



  • #10   15. apr 2013 Jeg har fløjet med sim i rigtig lang tid. I den sim flyver jeg "perfekt" om man vil, laver sjællendt fejl og flyver endda Helis på hovedet og diverse. Jeg synes jeg er ret godt med på den front, næste skridt er IRL da det jo aldrig kan sammenlignes smiley

    Havde tanken om Rc fly sidste år sommer så købte sim der. Men fik aldrig købt et fly, der var så mange andre ting der trak. Nu kunne jeg så godt tænke mig noget motordrevet fly, men er meget i tvivl om hvad der er godt som begynder. Jeg er ikk så stor fan af el, selvom det er toppen af poppen kan jeg forstå. Jeg kan bare godt li noget motor lyd smiley

    Omvendt, kan man få et fint El fly til ca 1000 kr med det hele, så er jeg på!

    Men ellers vil jeg sige at mit budget ligger på 2500 kr inkl alt. Jeg samler gerne selv.

    Har kigget på sådan en taxi cub tror jeg den hedder? smiley

    Ps. Hvor meget vind kan man flyve i? Gider ikke gå ind i en hobby der kun virker 10 dage om året pga vinden. Jeg er fra vestjylland smiley


  • #12   15. apr 2013 Jeg har kigget derinde også.

    Men jeg støder jo ord som:

    Sender, modtager, servoer osv. Hvad betyder diverse dele, og hvad er godt og skidt?

    Mit store spørgsmål uanset hvilke fly jeg kigger på er også: Hvor fanden får jeg reservedele til lige netop DET HER FLY? smiley

    Og hvad er en god fjernbetjening? smiley

    Som i nok kan hører er jeg helt på bar bund.


  • #21   16. apr 2013 Jeg ville nok personligt gøre som flere allerede har sagt. Hvilket er at starte med et skum fly med el.
    Når du også meget gerne vil have en P51. Så kan jeg anbefale ParkZone's P51D BL version. Du kan få den både Bind 'n Fly, hvis du har din egen Spektrum sender. Eller RTF hvis skal starte helt fra bunden.

    P51'eren er godt nok "kun" et 3 kanals fly. Så du mangler haleror. Dog får du dele med til at bygge det på. Det kræver vidst kun en servo.
    Men selve flyet flyver KANON.
    Dog vil jeg ikke anbefale en warbird som begynder fly. De skal flyves hurtigt, da de har tendens til at tipstalle ved lave hastigheder.


  • #22   16. apr 2013 SkipSkovhugger:

    Kan jeg få reservedele til den? Jeg forestiller mig noget som propellen der knækker af som noget af det første ved en lidt hård landing smiley

    Hvis jeg køber et fly til 1500 kr uden sender og modtager. Hvordan forbinder jeg så de ting? Er det elektronisk? Jeg husker for mange år siden hvor man brugte Mhz chips smiley

    Men jeg kan slet ikke huske hvordan jeg gjorde med min gamle nitrobil jeg havde for 5 år siden.

    Jeg vil gerne købe så meget af det brugt som muligt, så jeg sparer mest mulig penge. Jeg er normalt typen der køber alt nyt, men vil gerne lige se om det her er noget for mig. Så man kan vel finde en god sender brugt smiley

    Edit:

    Nu siger i at det er nemt at bygge ind med en ekstra servo osv i haleroret. Jeg går ud fra, at den servo er den der styrer hvordan den skal vippe fra side til side. Men er det virkelig "så nemt"? Skal der ikke skæres hul ud til det, trækkes ledninger og det hele skal vel forbindes til noget specielt? Er der ikke nogen der har en video der kan vise mig hvor simpelt det egentlig er. Jeg forestiller mig alt i sådan et fly er ret teknisk smiley

    Ligeledes har jeg set fornuftige fly til fornuftige penge til salg brugt, der "blot mangler en servo". Men som ny er man jo frygtelig bange for at købe noget man selv skal bygge på når man intet aner om det. "Koster det 500, eller 1000 kr?" tænker man jo smiley


  • #25   16. apr 2013 Tak for svaret smiley

    Et sidste spørgsmål:

    Hvor meget vind kan man typisk flyve i?

    Jeg spørger fordi jeg ved der er forskellige modelflyveklubber rundt om i landet som jeg ville ud og besøge. Men jeg gider jo ikke køre forgæves, hvis de ikke flyver i fx 8-9 m/s smiley


  • #27   16. apr 2013 Okay, så tror jeg bare jeg starter med et el fly i skum.

    Men jeg er ikke meget til det der med at skulle kaste det fra start, jeg vil godt have en hvor jeg ska lande og lette med hjul på smiley

    Hvad er hot? Helst links smiley Da jeg ikke er inde i alle de navne og betegnelser.

    Også gerne links til reservedele, og hvad der hypisk dør. Nye propeller der virker til osv? smiley


  • #29   16. apr 2013 http://www.iccom.dk/shop/product_info.php?cPath=289_170&products_id=8276&osCsid=f153iq3bupu1kdfeiu7ma2mbd7

    Den du tænker på?

    Er det korrekt forstået, at hvis jeg vil have et fly mere så kan jeg købe en uden sender/modtager, og bruge det fra dette fly?


  • #31   16. apr 2013 Som skrevet længere oppe har jeg fløjet flysim siden september sidste år on/off. Nu mener jeg det er på tide at købe et smiley Kan lande og lette de fleste fly nemt i det sim smiley

    Tak for tippet.

    Har du nogen ide om hvor lang tid den holder batteri når man flyver?


  • #33   17. apr 2013 Okay smiley

    Jeg er meget i tvivl om hvad man skal gøre.

    Det dyreste valg er helt klart at købe en Dx6i sender og med modtager til, og så købe flyet ved siden af. Så ender jeg op i 2000-2500 for det hele. Måske for noget, som ikke lige er mig?

    Ellers kan jeg købe denne:
    http://hobbyfly.com/fly-reservedele-47/rtf-kompletsaet-begynder-215/dynam-ez-hawk-24ghz-rtf-boersteloes-version-1380mm-green-11889.html

    Til lige knap 1000 kr. tilgengæld kan jeg ikke bruge senderen til en skid efterfølgende.

    Hvad ville folk gøre? Eller hvad har i gjort jer der startede? smiley

    Jeg vil jo også gerne have et batteri eller to ekstra så jeg ikke ska kører for at kun flyve 10 min og så hjem igen. Er der nogen der har links til en biloplader? smiley




  • #36   17. apr 2013 Nej det havde jeg ikke set, men det var også bare modellen og prisklassen jeg mest tænkte på smiley

Kommentér på:
Forelsket i p51 og WW2 fly.

Annonce