{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.353 visninger | Oprettet:

Hjælp til fejl på Traxxas Nitro Rustler {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Da der blev kørt med bilen sidste gang i efteråret kørte den uden problemer

Da jeg så ville starte den i dag ville den ikke rigtig som den plejer, normalt når man tænder for bilen og fjernbetjeningen kan man jo få hjul og gas til at bevæge sig, men det er helt dødt, motoren kan jeg godt starte

Tænker om der er en metode jeg kan måle om der går strøm fra batterikassen bag på bilen og op igennem tænd/sluk knappen og videre over til servoen
Jeg prøvede at måle med sådan en prøvelampe jeg plejer at bruge når jeg roder med anlæg og andre ting i bilen (12volt), men ingen lys i lampen :O)

Håber nogen kan hjælpe

Olsson


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til fejl på Traxxas Nitro Rustler
  • #1   8. jun 2013 Er dine batterier friske? Det har været en lang og kold vinter...

  • #2   8. jun 2013 Mark *Savage Dust Bunny*
    Batterier helt nye, og min søn og jeg prøvede min fjernbetjening på hans Traxxas stampide, og det virkede fint, derfor jeg vil mene at det er fra batterikassen og til servoen problemet er,, det er bare lige hvordan man måler sig frem til det :O)


  • #3   9. jun 2013 Giver servoerne et lille ryk når du tænder?
    Hvis ja, så kan det være du skal binde din sender og modtager igen.
    Hvis ikke, så tjek om stikket mellem batteri holderen og on/off knappen ikke er kommet løs. Tjek også om stikkene i modtageren sidder rigtigt. På nogle kan de vendes forkert uden at det ser sådan ud. Til sidst, med en flad skruetrækker pres batterierne ned mod plus enden og derefter forlæng fjederen lidt. De små batteri holdere får ikke altid lige god forbindelse.

    Det var lige det jeg kunne finde på. Sig til hvad der virker eller hvis det fortsat er gal...


  • #4   9. jun 2013 Hvis ingen af dine servoer reagere når der kommer strøm til så tjek on/off knappen jeg har for nylig måtte skifte den på 3 af mine biler efter at have fundet dem frem efter vinterhi.
    det kunne ihvertfald være en mulighed


  • #5   9. jun 2013 En anden ting! Kommer der lys på din modtager? ? Hvis den har et lille lys og den ikke tændes så ...

  • #6   9. jun 2013
    Mark *Savage Dust Bunny*
    Nej der sker ikke noget med servoerne når jeg tænder.

    Ledninger fra batteri holder og op til on/off knap er ok, de 4 lodninger i on/off knappen ser fine ud
    Stikkene på servoen sidder som de skal
    De små fjedre/batterier sidder som de skal

    Men jeg tænker på om der er en måde at måle om der kommer strøm op til on/off knappen, og om strømmen kommer videre fra on/off knappen og over til servoen



  • #7   9. jun 2013
    thomas M
    Det er lige præcis on/off knappen jeg tænker den er gal med, men kan jeg tjekke det uden at skulle lodde en ny på, ved godt den nok ikke koster mange kr, men der er jo ikke nogen grund til at lodde af/på hvis man kan måle sig til det

    Hvordan fandt du frem til dine 3 defekte on/off knapper


  • #8   9. jun 2013 Jeg tog stikket fra min batteri pack og satte den direkte i modtageren og da den så virkede kunne jeg på den måde konstaterer det var on/off knappen der var fejlen

  • #9   9. jun 2013
    thomas M
    Nåh ok, det kan jeg ikke rigtig gøre, min batteriholder og on/off knap ser ud som på linket

    http://holte-modelhobby.dk/product_info.php?products_id=9361

    Men måske jeg bare skulle prøve sådan et sæt og se om det ændre noget :O)


  • #10   9. jun 2013 At OK nej så er det lidt svært men ellers slå knappen på on og sæt en måler på stikket til modtageren plus til rød og sort minus og måler du strøm er det ikke i stikket fejlen ligger

  • #11   9. jun 2013
    thomas M
    Jeg tager den med på arbejdet og ser om der er en der kan måle det igennem, ellers køber jeg en ny og prøver det :O)


  • #12   15. jun 2013 Så fik jeg løst problemet, det var on/off knappen der drillede, har lige haft det skilt ad, og 2 meget små fjedre var trykket for meget sammen, så trak lidt i dem og samlede det igen, og nu funker det hele

    Hygge
    Olsson


Kommentér på:
Hjælp til fejl på Traxxas Nitro Rustler

Annonce