{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vedligehold 1-8 bane
  • #1   22. jun 2013 Det er forskelligt fra klub til klub, og afligevel er det samme måde... Alm. Ukrudt's bekæmpelse. Og flere og flere bruger tæppe på D.v.s hop. Og fliser/beton i nogle enkelte sving...

  • #2   22. jun 2013 Man kan vel rive den og så trommle den og evt smide jord på hoppene hvis de trænger?

  • #3   23. jun 2013 For mig er den mest effektive måde at bekæmpe ukrudt på,at brænde det ,det er laangt det billigste, men så foregår det også løbene,har selv ca. 80m x 2 m jordbane veligeholde, det tager ca.25 min med en enkelt flamme ,til større baner skal man nok ha fat i noget bredere ala dem det offetlige bruger ..

  • #4   23. jun 2013 jeg bruger raundup som jeg køber på en foderstof der får jeg 5 litter konsentret (blanding 2procent) det er nok til 5 tønderland for ca 350 kr og når der er tale om plet sprøjtning rakker det meget langt. jeg bruger en ryksprøjte og det tager 5 minuter for ca 250m men at holde banen jevn og hård og fri for sten er noget andet jeg har set nogle der fejer baner for sten og det løse jord men så er der sku langt rundt

  • #5   23. jun 2013 Måske har du heller ikk nogle naboer ,der glor ondt ind over hækken,hvis du så meget som pensler en tidsel i plænen med round up smiley
    Lyder ellers billigt, køber du som privat?

    Mht. bestandighed har jeg ladet mig anbefale dustex, som gir jorden en støvbindende effekt ,har dog ikk prøvet det , bruger selv betonbinder som jeg syntes har en go effekt ..


  • #6   23. jun 2013 ja jeg køber privat det heder(glyphogan) men er det samme og ingen naboer så lige så snart jeg ser noget der ikke har farve af jord får det et skud. hvad er dustex

  • #7   23. jun 2013 Det er et sprøjte produkt udviklet til at modvirke støv på grusveje og lign.
    Tror det er en glykose af en slags ,hvis du googler finder du det nemt ..


  • #8   23. jun 2013 Stort set eneste "ordentlige" måde at holde en 1/8 offroad bane.
    Det er en mini graver med kipbar planerskov og så kræver det en del erfaring af maskinføreren da det ikke bare lige er at rette / renover en bane af.

    Der ud over så en vej-trommel til at tromle med, eller endnu bedre en komprimator.

    Og så ellers bare vande banen godt igennem af en del omgange.


  • #9   25. jun 2013 det lyder mere som en hovedrenovering men jeg hade også en ide om en pladevibrator efter man hade rattet af med rive og skovel

  • #10   25. jun 2013 Hovedrenovering - nope. Det er stort set eneste måde at holde en offroad bane i god stand, hvis man ikke vil have en bane der er "smadret" konstant.

    Rive og asfalk retter er stort set kun lige til at lave finish efter mini graver, og inden tromlen køre over jorden.

    En pladevibrator hjælper stort set ikke. Det er kun lige til "nødlapning" af huller.

    (Har vedligeholdt 1/8 offroad bane fra 2007 og til nu)


Kommentér på:
vedligehold 1-8 bane

Annonce