{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

skifte stik på mamba esc {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har prøvet at skifte de 3 motor stik som sidder på esc'entror de hedder gold connectors. grunder til jeg spørger er fordi jeg har en esc hvor tidligerer ejer har loddet motorledningerne ned i esc stikkene er det muligt at gøre noget ved ska siges jeg aldrig har loddet før har bestilt stik til både motor og esc. alt fungerer nu men ik kønt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skifte stik på mamba esc
  • #1   3. sep 2013 mamba stikkene er speciele og 4.5 eller 5.5mm
    Men det er nærmest umuligt at få loddet stikkene af ESC.
    Sad faktisk den anden dag og prøvede at lodde dem af - uden held smiley


  • #2   3. sep 2013 Det er 6.5mm stik hvis det er en mamba monster.

  • #3   3. sep 2013 Som jeg forstår det er motorledningerne loddet direkte i terminalerne på esc'en og det er så de ledninger der gerne skal loddes af igen.

    Det kan man godt gøre


  • #4   3. sep 2013 Præsis thomas og så ska tin i esc stik selvfølgelig væk og stik loddes på motorledninger har bestilt stik både til esc og motor. men dem på esc ka selvfølgelig sagtens blive siddende hvis man kafå de nye motor stik i. og det er 6,5 mm stik der er bestilt

  • #5   3. sep 2013 Motorstikkene skal nok loddes på en ledning der er loddet i esc terminalerne.



  • #6   3. sep 2013 Du skulle lige have skrevet inden du købte stik for jeg havde samme ide som dig og har købt stik til jeg turde bare ikke lodde på esc printpladen da det kom til stykket,
    Men held og lykke med projektet for det murer arbejde der er lavet på den er ikke for kønt.


  • #7   3. sep 2013 Hehe henrik købte også lidt andre småting sammen med stik. tror du det er til at fjerne det loddetin i stikkene og så sætte stik på motor ledningerne det burde ku gøre det. er bare lidt usikke på om det ka fjernes i stikkene

  • #8   3. sep 2013 Ah ja. Huskede forkert med størrelse stik.
    Ved blot at det er en dum størrelse der normalt ikke fås her hjemme.

    Men det er så godt som umuligt at lodde ledningerne af på mamba print plade.


  • #9   3. sep 2013 Jeg har noget tråd som er beregnet til at suge loddetin op med men om det kan suge stikkene så rene at nye han stik kan gå i dem ved jeg ikke ?
    Du kan kigge op endag og så vil jeg med glæde hjælpe dig eller du kan sende mig din adr så sender jeg dig noget af det tinsugetråd hvis du selv vil prøve,problemet er bare at før loddetinnet i stikkene smelter er stikkene så varme de kan fjernes fra printet og så er det måske lettere at sætte nye stik på ?


  • #10   3. sep 2013 ja det ka jeg godt se. hmm ja ku være man bare sku leve med det=( har ikke den vilde forstand på loddetin og lodde i det heletaget troede måske bare man ku lirke klumpen og ledningen op af stikket med en tang men ka forstå det sidder godt fast når det først sidder der

  • #11   3. sep 2013 Tror man rimeligt nem kan lodde motorledningen fri med en tilstrækkelig kraftig loddekolbe,det sjove kommer bagefter når stikkene skal suges tom for loddetin eller der skal loddes nye stik på den,jeg overvejede at lodde nye hun stik ned oven på dem der sidder på esc,de vil så blive lidt høje men tilgengæld kan motor plugges af og på med stik fremover.

  • #12   3. sep 2013 Kender ikke lige stikkene på en Mamba ESC, men hvis de er sat på som de fleste andre lodde-stik på ESC'ere, så vil jeg tro de er sat fast i printet først med noget ala en nitte inden de er blevet loddet. På lodde-stik er det nødvendigt for at undgå at stikket bliver loddet af mens man lodder ledninger på, men kan forstille mig at man også nitter stikkene selvom de er beregnet til en eller anden form for motor stik.
    Jeg vil derfor tro at du i bedste fald ikke kan lodde stikkene af og i værste fald ødelægger du printet.


  • #13   3. sep 2013 Jeg har en defekt mamba monster max hvor jeg prøvede og lodde de stik og ledninger af på printet.
    Har hvis jeg selv skal sige det rimelig godt styr på at lodde.
    Men det lykkes ikke mig at lodde dem af som jeg har kunne på mange andre esc


Kommentér på:
skifte stik på mamba esc

Annonce