{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

1:18 brushless {{forumTopicSubject}}

Hej hej

jeg har købt mig en lille brugt buggy 1:18 for at prøve el, den er brugt, så har ikke rigtig noget info på den. Har altid kun kørt benzin og nitro, så er helt på bar bund.
når jeg tænder den og giver gas nakker den i det og slår fra hele tiden og nogen gange begynder esc at blinke rødt, og så skal jeg slukke det hele for at få connection igen. der var dårlig forbindelse mellem batteri og esc, men er fikset og den gør det stadig.
er der nogen der har en ide hvad jeg snakker om må i meget gerne hjælpe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1:18 brushless
  • #1   14. okt 2013 hakker den i det smiley


  • #2   14. okt 2013 Kom med noget info om din bil og elektronik.
    Hvis ikke du har gjort det, skal du kalibrere din esc/sender. Tjek manualen for din esc.


  • #3   14. okt 2013 Sørg for at batterierne er ladet op så den får strøm nok.

    Men ellers video, billeder eller bare mere info.


  • #4   14. okt 2013 Det kan være flere ting. Enten har du gearet motoren alt for højt (hvis f.eks den har meget høj KV/ lav Turns, så pas på med stor pinion/ lille spur) eller dit batteri leverer simpelthen ikke power nok, så esc går i protection mode, måske fordi den er sat til lipo protect og du f.eks bruger ikke så potent nimh batteri(?)

    Men som andre også skriver. Så smid lidt mere konkret info. Motor KV? Batteri mAh? C rate? Esc type osv.

    Har du programeringsmulighed af esc/ manual til den osv.


  • #5   14. okt 2013 Worst case kan være du har en motor der har været overophedet og er defekt. Jeg har for nylig haft netop sådan en (mamba 8000kv motor) jeg købte af en bruger herinde, det var sku træls. Der blev esc og motorledninger varme, så snart jeg bare tændte for den, før jeg overhovedet rørte gas på den. Og den hakkede og hostede som eneste reaktion. Så den røg sku ud før esc'en også futtede af.. Håber ikke det er den situation du står i

  • #6   14. okt 2013 Kan se du bor i Nordjylland. Kig evt forbi RC klubben i Nr. Sundby Onsdag. Åben fra ca kl 15 i det gamle Hansen møbler's lokaler. Så kigger vi på det smiley

  • #7   14. okt 2013 smid nogle billeder ind af dyret så er det nemmere og hjælpe dig

  • #8   14. okt 2013 BRUSHLESS MOTOR 4200KV
    ESC 18 AMPER
    BATTERY 7.4 LIPO 1600MAH
    bilen ligner en himoto spino, men på esc står der at det er en turnigy


    profilbillede
  • #9   14. okt 2013 og et mere

    profilbillede
  • #10   14. okt 2013 Har ikke nogle papirer på den desværre, købte den på ebay for små penge, så det kan godt være at mortoren eller andet er defekt.

  • #11   14. okt 2013 jeg har sat en modtager på fra en gamle hpi driftcar på, har købt et nyt 2,4 Ghz kontrol sæt, ved ikke om det måske kan hjælpe.

  • #12   14. okt 2013 Kan se 2 muligheder. Med det samme springer det i øjnene at du har en kæmpe pinion, det er pænt hårdt gearet. Og, motoren er også ganske stor, så den kan nemt tænkes at trække mere end de 18 (25A ?) ampere esc'en er på. Har selv et par stykker af netop den esc. Der foruden kan det være, ser nu ikke såå sandsynligt ud, at batteriet kniber med at levere strøm nok.

    Men igen. Jeg har (hvis du ikke selv har) et Trackstar programkort liggende, så der kan kigges på lidt der. Hvis den samtidig måske er skruet op i timing, så belaster det bare esc endnu mere. Hvilket selvfølgelig resulterer i protection frakobling.

    Det var præcis det samme jeg havde problemer med, med min første brushless bil smiley

    Og. Jeg har lige set at klubben i Nr. Sundby holder længe åbent her på Onsdag, fra 11 til 21. Og ikke medlemmer kan køre hele dagen for 100kr (eller resten af året for 300kr(!)) Så kig forbi, så finder vi ud af det. Jeg har også en ekstra motor liggende vi kan teste med om det er motoren der er defekt.

    Den jeg havde der var i u-du, var ikke "mærket" som at man kunne mærke den var træg at køre med, med fingrene. Først da der kom strøm på var det helt galt.

    Men, jeg tror det her kan løses, ved lavere gearing og/ eller simpel om-programmering smiley


Kommentér på:
1:18 brushless

Annonce