{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

Vedr opgradering af HPI Savage xs ss kit {{forumTopicSubject}}

Så bestilte jeg en Savage XS SS kit idag da den gamle Savage XS RTR skulle have ny gearkasse samt bagerste nyt diff.

Købte denne her, syntes det er vildt billigt...!! http://www.ebay.com/itm/390701120283

Så kan jeg bruge reservedelene fra den gamle over på den nye, og da den skal samles fra bunden kunne jeg godt bruge nogle gode imput til ting der burde opgraderes fra starten af..

Jeg har lige fået disse med posten idag http://www.ebay.co.uk/itm/2x-Savage-XS-Bullet-WR8-Diff-Cups-Silver-/360721380015?ssPageName=ADME:L:PMR:GB:1123

Andre ting som er svære at komme til at skifte man burde opgradere..??

Jeg havde en del knas med den gamle gearkasse, den ødelagde tandhjulene hele tiden, skulle man købe tandhjul i en bedre kvalitet eller har jeg bare været uheldig???


Kommentarer på:  Vedr opgradering af HPI Savage xs ss kit
  • #1   18. nov 2013 Tillykke med bilen smiley

    Siden jeg ikke kender den så godt kan jeg kun nævne du skal købe forskellige shims så dine diff'er sidder godt.


  • #2   18. nov 2013 Mange tak for det.. Ja shims havde jeg håbet på de gamle fra det gamle diff samt fra det nye der følger med burde være nok til at få det til at sidde godt.. Hvor køber du dine shims?? Jeg har lidt problemer med af finde noget via nettet.. smiley

  • #3   18. nov 2013 Hov jeg faldt lige over disse på Ebay?? Kan de bruges, de ser lidt tykke ud på billedet!!

    http://www.ebay.com/itm/HPI-Racing-SAVAGE-XS-FLUX-Z685-WASHER-2-7X6-7X0-5mm-10pcs-GENUINE-NEW-PART-/380715041219?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item58a46281c3


  • #4   18. nov 2013 Jeg har tygget mig igennem et par stykker af de Savage'er, og min anbefaling vil være at samle differne helt efter bogen - ikke noget med anden type skiver eller lignende, men til gengæld bruge olie i differne (30-40wt) Husk kun at fylde differne 70% op, da de ellers vil gå for trægt.
    Derudover er det vigtigt ikke at geare bilen om, men sørge for at mesh'en er perfekt i gearkassen. Den er gearet std. til at køre omkring 60km/t hvilket må være rigeligt til offroad. Hold bilen på to celler ved offroad kørsel, og lad være med at stramme slipper clutch helt i bund....hold dig til denne opskrift, og du vil have en bil der praktisk talt kan holde til alt hvad du udsætter den for.

    Håber det hjælper bare en lille smule



  • #5   19. nov 2013 Hej Uffe. 1000 tak for god feedback.
    Jeg har et spørgsmål angående olie i diff. Du skriver en 30-40 olie i diff, vil det virke lidt spærrende samtidig?? jeg har ellers indkøbt special diff spærrende olie som ligger oppe hos Holte der skulle spærre en del mere end min gamle standard Savage xs. Og problemet i gearkassen er at du ikke kan shimme gearkassen da tandhjulene sidder på langs i gearkassen i lejer og huller der ikke kan flyttes på, eller er der stadig en mulighed?? Gearkassen var helt klart mit største problem på den gamle.


  • #6   19. nov 2013 Hej Benjamin
    Jeg taler ikke om at schimme, men om mesh'en - altså afstand på spur/pinion. Hvis du har oplevet problemer med gearkassen, burde det ganske enkelt kunne afhjælpes ved at udskifte de kuglelejer der sidder i gearkassen. Disse bliver jo slidte, og når de bliver det, kan tandhjulene rykke sig lidt, hvilket sagtens kan tænkes at være grunden til dit problem.
    Angående diff-olie, så kan det sagtens virke spærrende. Jo højere tallet er for olie, jo tykkere er det, og jo mere spærrende er det. Det er vigtigt ikke at have noget olie der er alt for tykt, da du dermed tvinger mekanikken til at knokle mere end højst nødvendigt.


  • #7   19. nov 2013 Aha det kan være det er lejerne i gearkassen, jeg har bestilt en masse gode ABC lejer jeg kunne sætte i den nye, de originale lader ikke til at være af bedste kvalitet nemlig. Nu jeg med på olien også hvad du mente ??

    Jeg skal prøve at gøre den så holdbar som muligt, da bilen for det meste skal køre på 3s lipo, som du selv nævner går hårdt ud over bilen, jeg behandler den ikke grimt, og ved hop og banekørsel bliver det på 2s lipo. Men havde ski ikke tænkt på det med lejerne i gearkassen.

    Tak for hjælpe Uffe... Igen ?? Du har været med gode råd og vejledning på flere af mine tråde mener jeg at huske.


  • #8   19. nov 2013 Det er skam så lidt!

    Hvis du vil gøre noget godt for køreegenskaberne, så smid de originale dæk af helvede til....de gør ikke noget godt for bilen...

    Jeg satte paddles på min - både for og bag - som gjorde at den kørte betragteligt bedre på græs og grus.

    Her er link til dæk:
    http://www.modelsport.co.uk/hpi-sand-thrower-tire-d-compound-2.2in-102x53mm-2pcs-/rc-car-products/27438

    Disse dæk passer lige over på de fælge der medføler til SS-modellen....

    Du siger bare til, hvis du har flere spørgsmål :o)



  • #9   19. nov 2013 Det var sku irriterende Uffe..

    Du havde ret med de lejer i gearkassen, der var slør i 2 af dem på den aksel hvor slipper koblingen sidder...!!!

    Prøvede lige at skille den gamle gearkasse ad.. Det godt nok skuffende, jeg har kørt 6 celler på min e-revo i 2 år og drivlinjen har aldrig været slidt.. Der var også gået et leje i det bagerste diff, der hvor centerakslen går ind i diffet, derfor det store tandhjul var ødeligt. Jeg har også måtte udskifte alle lejerne i hjulnavet hele vejen rundt.. Så de nye lejer bliver skiftet ud i kittet med nogle ABC lejer oppe fra Holte-modelhobby.

    De "kopper" som drivakslen går ind i er også slidt virkelig store riller ind i, det også vildt hurtigt det er sket

    Jeg har også nogle andre dæk i tanke, nogle Proline oppe fra Holte-modelhobby. De originale er virkelig skod..


  • #10   16. maj 2014 Hej Benjamin

    Hvilke upgrades installerede du så i din XS og var det noget der duede? Jeg har en XS SS der står overfor en overhaling. Har også haft problemer med bl.a. kronhjul og spidshjul der har mistet tænder samt idler og drive gear der har været fuldstændig pelset af. Hvad er det for nogen ABC lejer du snakker om fra Holte og har det gjort en forskel?

    Mvh Mathias


  • #11   17. maj 2014 Hej Mathias.

    Jamen jeg fik opgraderet med næsten alle delene og en del det har gjort hele forskellen er Proline badlands dækkene. De er fantastiske, og ændre bilens grip totalt. Den bedste opgradering du kan købe for penge. Hvis din bil spiser tandhjul skal du skifte ALLE kuglelejer i bilens transmission, køb gode ABC lejer da de originale ikke er de bedste, og du vil have en gearkasse der holder til alt. Alu diff fik jeg købt, men skidtet var ikke tilpasset så tandhjulene kunne ikke sidde i aluhuset, jeg har dog kørt med de originale og de har været virkelig holdbar, måske fordi man selv har samlet dem fra bunden og shimmet/smurt dem rigtigt. Universal drivesharft har været noget lort, de falder fra hinanden på skift så den har jeg bøvlet meget med locktite for at få dem til at virke.
    Håber du fik lidt svar på dine spørgsmål.


  • #12   18. maj 2014 Ja tak. Det lyder som om jeg skal spare sammen til et sæt Badlands smiley Har du et link til de lejer? Synes ikke jeg kan finde dem hos Holte.
    Tilbage står gåden om hvorfor mine kron- og spidshjul er røget, ligesom de også var det på den reservedelsbil jeg havde købt - altså de "ydre" tandhjul på differentialerne. Har du samlet dine differentialer og bulkheads anderledes end der står i bogen? Og hvor meget har du spændt din slipper?

    Mvh Mathias


  • #13   18. maj 2014 Jeg har ikke oplevet dette problem som du nævner med dine tandhjul. Hvis du shimmer dem ordentligt vil jeg vove og påstå de ikke bliver ødelagte. Jeg har samlet som det står i manualen men jeg har bare brugt flere shims end de skriver der skal bruges. Tjek dine lejer ikke har slør, tandhjulene skal sidde tæt sammen uden de går stramt mod hinanden, når tingene er samlet i plastik giver det sig også ved belastning. Holte modelhobby har lejerne, de har en del som ikke er på hjemmesiden, ring og køb deres lejesæt til den. Så har du lidt at skifte ud på. Jeg ville skifte alle lejer i drivlinjen. Det koster under 200 kr og min har ikke endnu ødelagt noget på drivlinjen endnu. Og jeg kører på 3s. Slipper har jeg spændt så den kun giver sig i nødsiturationer. Den er spændt til hvad den kan hvert fald ?? men nu behandler jeg også min bil pænt, den lander aldrig på hjulene mens der gives fuld gas. Fordi så splitter man da alt ad. Håber det kan hjælpe det jeg har nævnt.

  • #14   18. maj 2014 "Men nu behandler jeg også min bil pænt..."

    Se, det er muligvis der skoen trykker for mit vedkommende smiley Må have fat i sådan et sæt lejer. Har du også shimmet kron- og spidshjul anderledes end foreskrevet, eller kun tandhjulene indeni differentialerne?

    Mvh Mathias


  • #15   19. maj 2014 Alt hvad der har kunne shimmes af tandhjul et blevet shimmet, ikke som HPI skriver der skal i, men simpelthen efter hvad det skulle bruges. Gearkassen kan man ikke gøre noget ved, den ødelagde tandhjul på min gamle model konstant, det var så de originale lejer der var slør i, og det var efter kort tid det var sket. Som sagt blev min SS version opgraderet med ABC lejer og shimmet korrekt, det et intet der er gået i stykker på drivlinjen. Så du har nogle timers pillearbejde foran dig. Men det er det hele værd.

  • #16   19. maj 2014 Ja, der går sgu hurtigt nogen timer med at skrue i den lille møgspand smiley Har du hældt olie i dine differentialer som Uffe foreslår ovenfor, og har du i givet fald en idé om hvorvidt de er tætte eller skal tætnes yderligere?

  • #17   19. maj 2014 Jo jo jeg bruger diff olie, kan ikke huske tykkelse men jeg sørger for der ingen lufthuller er. Der skal være noget spærrende effekt ellers kører bilen forfærdeligt

Kommentér på:
Vedr opgradering af HPI Savage xs ss kit

Annonce