{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

On-road bil for nybegynder. {{forumTopicSubject}}

Hej alle jeg køre lidt off-road på bane med min losi 2.0
men jeg kunne godt tænke mig af begynde at køre lidt on-road på bane også men har ingen ide hvad for en jeg skulle vælge eller hva mærke inden for on-road:D

kom med nogle bud og jeres viden:)

Med venlig hilsen.

Nicklas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  On-road bil for nybegynder.
  • #1   17. dec 2013 Det kommer fuldstændig an på dit budget, ambitionsniveau samt din anvendelse af bilen.

    Mit umiddelbare råd vil være at holde dig til "pro-biler" af een eller anden afstøbning. Fordelene ved at vælge sådan een, selv en ældre model, er uendelige i forhold til at gå ud og vælge sådan en plastic-legetøjsbil som nogen vælger da de tror det er den billigste måde at starte på.

    Den såkaldte "pro-bil" er ofte langt nemmere at skrue i og justere på. Den er langt mere robust og kan holde til at køre stærkt.
    - Det fedeste er dog næsten at du er fri for at kaste den i småt brændbart så snart du er blot een tand bedre end absolut nybegynder- faktisk kan man køre med den længe før end at man selv overstiger bilen. smiley

    Køber du en bil der max er en 3-4 år gammel går du nok ikke helt galt med hverken Xray, Yokomo, Serpent, Tamiya, Schumacher, Associated, TOP og sikkert flere jeg glemmer.

    Jeg vil dog råde dig til at opsøge din lokale klub/bane og forhøre dig der, da det er ret smart at vælge noget andre har eller kan hjælpe dig med. Ofte har folk også tit en bil til salg.


  • #2   17. dec 2013 Hej tommy jeg tror jeg tager ud i klubben og høre mig lidt omkring:D

  • #3   17. dec 2013 Held og lykke med det. Jeg håber du kommer godt igang smiley

  • #6   18. dec 2013 Jeg tænkte mest på tc:)


  • #7   18. dec 2013 Hej Nicklas
    Smut en tur forbi Birkerød klubben BRCC om søndagen www.brcc.dk eller kom et smut forbi i Brøndby hos BRC www.brc-racing.dk mandag eller torsdag aften. Så kan du lure og tale lidt med kørerne.

    smiley


  • #8   18. dec 2013 Det vil jeg gøre smiley

  • Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 6 Følgere: 4 Svar: 2
    #9   18. dec 2013 Hej Nicklas
    Her er der et link der virker lidt bedre i øjeblikket smiley
    Birkerød klubben BRCC
    http://rconroad.dk/

    Du skal være velkommen smiley


  • #10   18. dec 2013 http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/111950-bil-xray-t3
    Køb en brugt pro bil.
    Det kan kun betale sig, og jeg har stadig ikke forstået hvordan man kan overveje andet end en brugt pro bil.
    Der kommer jævnligt pro biler til salg, til billige penge.
    Tør desuden vædde med at du ikke finder en seriøs klub, hvor der ikke er en eller to gutter som kan hjælpe med setup til en xray t2 og opefter smiley


  • #11   19. dec 2013 Xray har også den fordel at den praktisk talt er en kampvogn, holder til væsentligt mere end fx. Tamiya gør. Og er nem at køre med, selv med det setup den har "ud af kassen" smiley

  • #12   20. dec 2013 Hej Nicklas smiley

    Jeg kører til hverdag på meget højt plan med RC biler.
    Jeg kører både 1:10 TC og 1:5 TC i dag, men har prøvet lidt af det hele indenfor RC verdenen smiley
    Jeg er sponsoreret af flere store firmaer som fx. FG Modellsport, Tamiya, LRP, Sanwa osv..

    Et rigtig godt første råd er klart, at du skal finde ud af hvad du vil køre (1:10, 1:5, 1:12..)
    Derefter skal du finde ud af følgende:
    Hvor mange penge vil du bruge?
    Er det bare for sjov, eller er det særiøst?
    Hvor vil du køre henne?

    Et rigtig godt råd vil være at lægge ud med(som bla Søren også skriver) at tage ud og kigge i en klub og snakke med nogle erfarne mennesker. Til hverdag kører jeg selv i Tølløse ( www.mmrc.dk ), som er et sted for nye kørere, nogle der vil have sjov og ikke være særiøse, og så selvfølgelig særiøse mennesker. Vi har både indendørs og udendørs TC 1:10 bane plus en indendørs drift bane, så man kan lidt af det hele.

    Så er næste råd efter du har været i en klub og snakket med nogle, at du evt tager ud til en RC forretning og snakker om hvilke biler og sådan der er gode (de ved trods alt hvad de snakker om), eller spørger nogle af os herinde.

    Håber det var behjælpeligt smiley


Kommentér på:
On-road bil for nybegynder.

Annonce