{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Brugt bil. - Hvad skal jeg være opmærksom på? {{forumTopicSubject}}

Davs!

Mig igen, igen, igen.

Er simpelthen blevet så bidt af de skide fartbøller, at jeg allerede er ude efter en ny kone.

Jeg har kigget på denne FG Monster truck
http://www.dba.dk/fjernstyret-bil-fg-monster/id-1004418888/

Jeg er bare en smule "bange" for at købe den.. Sælgeren lyder skam troværdig nok, men det gør bilens historie ikke rigtig.

Har snakket med ham, han skriver batteriet er brændt sammen, det ene karosseri har en flænge, og det andet er ikke skåret til med den nye udstødning.
Fair nok. Han skriver i sin annonce han har fået skiftet stempel, og så er der kommet et 28,5 kit i.
Han ved ikke hvor gammel den er, fordi han har købt den af en ven, som har købt den af en anden.

Jeg regner med at tage et smut forbi, og se på den her en af dagene. Regner med jeg skal give omkring 2000.- for den. Synes egentlig den virker billig, måske næsten for billig.

Derfor vil jeg gerne have nogle input til hvad jeg bør se efter? Vil gerne høre morteren igang.. Er der nogle lyde man bør være opmærksomme på, eller andet?

Og er det i hele taget en bil for mig? Bare lidt for sjov, til at fræse haven op smiley

Tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugt bil. - Hvad skal jeg være opmærksom på?
  • #1   30. dec 2013 Virker den sådan nogenlunde velholdt, så går du nok ikke helt galt i byen. Du kommer alligevel til at ødelægge noget før eller siden og det er jo en del af hobbyen at skue i bilerne. Til den pris ville jeg i hvert fald kigge på det.

• #3   30. dec 2013 Til 2K kan det vel ikke gå helt galt men igen du må ud og se på den og springer den igang som en bette haremis så tag den med, dog lad være med at advisere ham før du kommer ud over at sige du kommer en bestemt dag men undlad tidspunkt. Så kan han nemlig ikke fuske med hvor nemt den springer igang, Men kan være andre har andre råd.

• #5   30. dec 2013 Tak for det drenge.

Jeg vil smutte ud og se til den engang i det nye år smiley

• #6   30. dec 2013 hold øje med kompression, du skal gerne kunne løfte bilen i trækstarteren uden at snoren løber til enden.

kig på styrtøjet for revner / skævhedder det tyder på hårdt brug.

tjek om benzinslangen er stiv/hård kan give lækager

tjek efter om motoren sveder, så vil der være pakninger der skal skiftes.

der skal ikke så gerne være køleribber der er knækket af motoren, det samme på blæserhjulet

kig på trækstarteren om snoren er slidt.

til den pris vil der nok være nogle skader og mangler. men alt kan købes / laves
    bare motoren er i orden.

• #7   30. dec 2013 Tak Nicki.
    Det da nogle punkter jeg klart vil tjekke op på.
    Han siger bilen er køreklar, når den har fået nyt batteri. Den eneste skade der er, er på frontskjoldet. smiley

• #8   30. dec 2013 Kender du ikke en som du evt. kan tage med som evt selv køre LS ellers hvis du kan så tag et batteri med så du kan tjekke elektronikken i bilen. Det ville være super bitteret hvis du kommer hjem med bilen og alt elektronikken er ristet, godt elektronik er jo ikke helt billigt.

• #9   30. dec 2013 Danny - Nej, kender desværre ikke lige nogle.. Jeg henter den, og tager den med op til fatter.. Han er mekaniker, og ved en del, hvad angår morterer. Det er selvfølgelig lidt for sen,t når (hvis) jeg har købt den.

Regner med at tage mit batteri med fra min Losi. Det er et 6v. Går jeg også udfra det er i hans? Så er spørgsmålet om stikket bare passer. (Det er de der røde stik, med 2 aflange plugs, men ikke deans, et han stik. Hvad hedder de egentlig?)

Edit: Det er vidst nok et JST stik?

• #10   30. dec 2013 Jeg tror du tænker på disse
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/catalog/AM1009x10.jpg
    de hedder HXT stik

JST er disse her
    http://www.gobrushless.com/shop/media/ccp0/prodlg/JST.jpg

Men ellers hvis bare du har en batteripakke med enten Futaba eller JR/Spektrum stik
    Sådan et her http://brainthings.files.wordpress.com/2013/06/futabawire.jpg <--- Macro billede af stikket
    http://www.kickinbot.com/Project%207/sec-led-prep01.jpg <--- Der ses det hvor en er igang med at rode med stikket.

Håber det hjælper lidt.

• #11   30. dec 2013 *Føler sig heldig*

Lavede lidt reseach, og så vidt jeg kan se, som du også linker til, benytter FG'en sig af Futaba stik..
    De JST stik du linker til, er også dem som allerede sidder på min batteripakke.
    Jeg er bare så heldig at der allerede sidder en omformer på min lader, så den laver et Futaba han stik om til et JST hun stik.. Det passer jo perfekt til bare at prøve bilen!

Tak for hjælpen. Tror jeg har fået det meste afklare nu smiley

Kommentér på:
Brugt bil. - Hvad skal jeg være opmærksom på?

Annonce