{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Et par nybegynder spørgsmål, ang batt. og rengøring? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Er som sagt helt ny vedr. RC, derfor har jeg lige et par spørgsmål jeg håber I vil besvare..:)

Det første er ang. batteriet:

Sådan som jeg har forstået det, så må man ikke køre sit batt. helt tør for strøm, men hvornår finder man ud af at man ikke må køre mere på det, er det når man f.eks kan mærke bilen bliver "svagere", så stopper man?

Det andet er ang. rengøring/vedligeholdelse:

Lad os nu sige jeg har kørt på bane, og min Ten scte er møghamrende beskidt... Hvad er den rette fremgangs metode?
Tage batteriet af, skrub med en tandbørste/opvaskebørste med lidt varmt vand, tør den af med en klud. Men hvad så bagefter, skal man give støddæmpere og andre dele noget form for olie, kan man f.eks. få noget på spray?

Håber I vil hjælpe mig lidt med jeres viden og erfaringer...

Mvh smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et par nybegynder spørgsmål, ang batt. og rengøring?
  • #1   22. jan 2014 Hej.

    Du har delvist ret i din påstand med dit batteri. Det er et LiPo batteri der sidder i din bil ikke?
    NiMh batterier, bør nemlig køres tør, før de lades op. LiPo batterier er lige modsat.. Hvis du kører dit batteri helt tør ,kan du risikere at ødelægge cellerne, så de ikke kan lives op igen. Jo længerer du kører batteriet ned, jo mere mister det kapaciteten. Udover det, kan du faktisk godt "klat lade" dit batteri. Har du f.eks 80% strøm på dit batteri, kan du godt lade det op til 100% uden skade på batteriet.

    Man kan få en LiPo buzzer, som hyler, når batteriet er lavt, og bør lades op Det kan måske være en god idé..
    Held og lykke med den!


  • #2   22. jan 2014 Jo det er korrekt, det er er LiPo batteri jeg har... Okay, men ellers kan man vel også mærke på bilen når kapaciteten på batteriet er dalende?
    Ja det kan godt være sådan en buzzer ville være en fin ide måske..: )


  • #3   22. jan 2014 De fleste (nok alle tror jeg) brushless ESC'er, slår automatisk fra når lipo batteriet er ved at løbe tør så det ikke går i stykker ("low voltage cut-off" hedder det).
    Man kan godt slå det fra, men det tror jeg ikke den tidligere ejer af din bil har gjort. Hvis du gerne vil være 100% sikker på ikke at køre dit batteri tomt, så kan du som Kasper lige har skrevet, købe en "alarm" eller "buzzer" som siger en hyletone når du skal stoppe.


  • #4   22. jan 2014 Super tak for det:)

    Hvad så med vedligeholdelse? og må jeg bruge luft fra en kompressor? der kan jeg være lidt olie i luften på sådan en...


  • #5   22. jan 2014 Jeg bruger en kompresser med højt tryk på, til min nitro og benzinbil.. Jeg forsøger så vidt muligt at blæse udenom elektronikken, men bare lige tager det værste.. Kan også læse din bil er vandafvisende, så lidt vand og en børste vil ikke skade smiley
    Tror de fleste bruger luft til at rengøre smiley


  • #6   22. jan 2014 Jeg bruger et par gamle tandbørste, toiletpapir og kompressor.

    Først tager du det værste med trykluft.
    Så bruger du tandbørsten til at komme ind de steder, hvor trykluft ikke rigtig gavner, og når børsten er "fuld" gnidere du den bare i hænderne så jord osv. Kommer ud fra mellem hårenen.
    Til sidst tar du toiletpapiret og gør let våd, kører det over bordet og så er du done.
    Du kan evt. Bruge trykluft efter børsten, da den vil tag det du ikke lige ku smugle ud før.
    Men pas nu på ikke at trykke alt møjet ud i hele lokalet smiley



  • #7   22. jan 2014 Okay tak for det. I bruger ikke nogen form for olie bagefter?

  • #8   22. jan 2014 Det eneste olie jeg ville bruge, er syrefri symaskineolie, til lejer og sådan, men det er kun hvis du har været ude og mudre den godt og grundtigt til smiley

    Ellers bruger jeg ikke olie til mine...


  • Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #9   22. jan 2014 Angående rengøring,jeg bruger en sprøjte pistol tager noget opvaskemiddel og blander op med vand og vasker bilen med det, jeg går uden om elektronik ellers får hele bilen en ordentlig tur når den er ren blæser jeg den tør med luft så har jeg en bil der ser ud som ny

  • #10   22. jan 2014 Jeg renser mine nitro biler med pensler, trykluft og toiletpapir der ikke ridser (gerne samtidig så det løsnede snavs bliver pustet væk). Jeg bruger aldrig vand.

    Jeg ville ikke bruge olie da snavset meget nemt sætter sig fast i olie og det bliver et helvede at gøre den ren bagefter smiley


Kommentér på:
Et par nybegynder spørgsmål, ang batt. og rengøring?

Annonce