{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Christian N
Christian N
Tilmeldt:
12. jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Hjælp til Spur gear {{forumTopicSubject}}

Hej alle !
Jeg har problemer med at min bil går i stykker når jeg kører. Det der er galt er at den smider tænder af mit Spur gear. Det er sket 3 gange på 5 min kørsel.
Jeg har ingen ide til hvad det kan skyldes, har i :-)??
På forhånd tak !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Spur gear
  • #1   24. jan 2014 køre tandhjulene meget stramt?

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #2   24. jan 2014 Nej slet ikke. Jeg mistænker måske at det kan være fordi bilen snurrer rundt mens jeg kører, men det kan bare heller ikke passe ?!?

  • #3   24. jan 2014 Det ligner noget 2 gear. Kan man tænke sig at skifte mekanismen ikke virker korrekt? Det ser mystisk ud for der er ingen slid på de øvrige tænder, bare et par der er revet af.

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #4   24. jan 2014 Hmm, ja muligvis ? Hvordan kan man finde ud af sådan noget ? Og ja præcis, har skiftet Spur gearet 3 gange nu, og der er sat et helt nyt på hver gang. Det samme er sket alle gangene.

  • #5   24. jan 2014 Jeg ved ikke hvordan man checker sådan en skifte mekanisme.
    Men min tanke er at i det øjeblik den skifter gear river den tandhjulet.


  • #6   24. jan 2014 Prøv at koge det næste tandhjul du vil smide på.
    Men hvis du siger det sker i forbindelse med at du snurrer rundt og så giver gas igen.
    Så svarer det til at du bakker og så kører frem, og det kan skidtet ikke holde til.
    Så skal du bremse helt op inden du giver gas igen.
    Evt lav den til 1 gears hvis du ikke kan finde fejlen.


  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #7   24. jan 2014 Tak for svarene. Det der skete i dag, var at jeg kørte og den snurrer rundt og så er skaden sket. Slap gassen med det samme da den snurre rundt, så kunne godt tyde på at skaden sker og så snurre den rundt .

    Hvad sker der hvis jeg koger det først, og hvordan kan man lave sådan en maskine om til 1 gear ? Er ret ny i faget.


  • #8   24. jan 2014 Prøv at kontrollere om alt er samlet korrekt. Jeg ved ikke om du har haft bilen fra ny af. Hvis du ikke har kan du risikere at den forrige ejer har samlet noget forkert.
    Jeg har lige købt en brugt Traxxas Bandit. Aldrig har jeg troet at man kunne sætte så mange dele så forkert sammen. Støddæmpere vendte på hovedet, styrestænger sad på den forkerte side af uprights og bla. bla.
    Så tingene kunne ikke bevæge sig korrekt.


  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #9   24. jan 2014 Okay det lyder ikke for heldig hehe. Har næsten lige købt bilen brugt.
    Men tidlig ejer lyder til at have kørt meget og har meget forstand. Men umuligt at vide. Jeg har ikke en skid forstand, så lidt ærgerligt smiley


  • #10   24. jan 2014 Der må kunne downloades en eksplosionstegning af bilen. Dem plejer jeg at bruge. Udprint i A3 og laminer den. Så kan man have den liggende, så man ikke pludselig glemmer en skive i gearkassen.

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #11   24. jan 2014 Ja okay. Men Tænker at det kan være noget med det gear at gøre, for den kørte også drejer den rundt, og så er det nok fordi skaden sker og så drejer bilen rundt. Så skal lige have fundet ud af hvad dælen jeg kan gøre ! Men mange tak for de gode svar !

  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #12   25. jan 2014 Kristian L, hvordan kan man lave den til 1 gears ? Er det noget man bare lige gør ?

  • #13   25. jan 2014 Nej, det er nok ikke smart du begynder at lave den til 1 gears når du ikke er erfaren.
    Grunden til jeg siger koge tandhjul er for at det nogengange hjælper, hvis det er tandhjul der er skrøbelige.

    Få fat i manual og skil det ad og saml det igen.

    Jeg ville dog se om jeg ikke kunne finde nogle andre spurgear end dem du kører med. Feks et andet mærke


  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #14   25. jan 2014 Okay, men hvordan kan jeg vide om et andet tandhjul passer, hvis jeg skal prøve et andet mærke? Kan self se om det er samme størrelse, men lidt svært hvis jeg bestiller det over nettet :-)?

  • #15   25. jan 2014 Jeg ville klart starte med at skille det ad og samle det efter instruktionerne.....
    Der er sikkert en skifteskrue, som har en factory setting osv.


  • Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #16   25. jan 2014 Jeg har lige skilt den ad, og inde bag Spur gearet sidder skifte gearet (tror jeg nok) det er 2 stykker der er sat sammen om en stang, (den stang Spur gearet os sidder på) den sad temmelig løs, så nu har jeg spændt den sammen, kan det have noget med det at gøre ??

Kommentér på:
Hjælp til Spur gear

Annonce