{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Gustav S
Gustav S
Tilmeldt:
6. feb 2014
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 32

Losi eller Agama {{forumTopicSubject}}

hejsa allesammen. Jeg har fået et godt øje til en agama a8 evo bil som er til salg herinde. Men jeg syntes også bare at en ny losi 8 2.0 ville være super fed. Så nu spørger jeg, hvad i ville anbefale mig at købe. Prisen på de to biler er den samme men vil vide hvilken der er bedst
-Gustav


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Losi eller Agama
  • #1   6. feb 2014 Hej Gustav

    Agama A8 er næsten identisk med Losi 8ight - dog kan du være sikker på at Agamaen er en "pro bil" hvor mange af de Losi'er der er solgt, er solgt som RTR biler.. de har ikke helt de samme gode stumper som "pro bilerne" - jeg har haft en Losi 8ight 2.0 solgt som RTR, den har ikke samme kvalitet i aludelene, dårligere støddæmpere, svage servoer og en middelmådig motor. Dermed ikke sagt at det er en dårlig bil, men den er ikke på højde med Agama! Ikke versionen i RTR.

    Hvis jeg var dig, så ville jeg vælge Agama! og det er fordi jeg ved hvor mange tæsk den bil kan tåle, det er meget svært at smadre noget på den! ( jeg har 2 af dem ) Dog kan Losi's pro version næsten direkte sammenlignes med Agamaen, mange af delene passer også sammen.

    Både Agama og Losi forhandles i DK - så det skulle ikke være noget problem at skaffe dele til dem.

    //CC


  • #2   6. feb 2014 Kørt vælge Losi

    Jeg kan ikke genkende det som Carsten skriver.

    Jeg har kørt bane kørsel og deltaget i rigtig mange løb her hjemme.
    Og mine Losi biler kører altid uden problem.
    Så skulle jeg vælge mellem de to biler.
    Så vil jeg på alle måder vælge Losi bilen!


  • #3   6. feb 2014 Hvad er det du ikke kan genkende Kim ? ? ?

  • Gustav S
    Gustav S Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 32
    #7   6. feb 2014 Tak for hjælpen allesammen smiley og lad os bevare den gode tone smiley

  • #8   6. feb 2014 Hej Niklas

    Det er jo NETOP RTR Losi'en vi skal sammenligne med, Gustav skriver om en NY Losi, og en ny Losi 2.0 EU + motor + udst + el + osv osv.. inden han er køreklar vil jo koste meget meget mere end den Agama annonce herinde han nævner.. så derfor må det jo være en ny RTR Losi han mener smiley

    Jeg giver dig fuldstændig ret, Losi er meget større og mere kendt end Agama.. tilgangen til reservedele i DK er nok nogenlunde ens.. mig bekendt er det kun Holte der handler med Losi i DK, hvorimod der er 2-3 forhandlere af Agama! Men på verdensplan er Losi absolut langt større! Og hvorvidt Losi er ringere eller bedre end Agama tror jeg der er ligeså mange meninger om som der er ejere.. personligt tror jeg det er småting hvis vi snakker kvalitet, det er vel at mærke hvis vi sammenligner Agama A8 og Losi race rolleren!

    Og grunden til at der er ret få Agamaer er simpel, det er den nye dreng i klassen.. og alle de andre børn vil først lege med ham når de har set ham lidt an.. Losi har gået i den klasse i mange år og alle kender ham - hvis du forstår! smiley

    Så det jeg prøver på at sige er vel egentlig bare at Agama er KUN lavet som "pro biler" hvor Losi er lavet både som "pro" og RTR.. Losi pro og Agama pro er i samme boldgade hvor Losi's RTR ikke er så nær i samme liga! Men hvis vi så tager den endnu et skridt, så er Losi's RTR biler blandt de bedste, ingen tvivl der.. har selv haft flere af dem.. eneste minus er at det er amerikanske "tommer" man skal bruge i værktøj til Losi's RTR.. det skal man også lige tage højde for.

    Og Losi's 8ight 2.0 RTR sæt med Spektrum, starterbox osv.. er da bestemt også pengene værd, det er jo langt dyrere at bygge en fuldblods "pro bil" med alt der skal bruges.. men personligt ville jeg vælge en brugt "pro bil" da jeg kender kvaliteten på den RTR bil, den er ikke dårlig.. bare ikke god nok som pro!

    Nu kan jeg ikke finde på mere.. smiley

    //CC


  • #9   6. feb 2014 til #5

    Man kan få ALT i dele til Agamaen her i DK.. jeg kørte træning hele 2013 med en gammel banket og godt brugt Agama jeg havde købt herinde, og jeg er pisse ringe.. havde mange grimme styrt, og havde alligevel ikke brug for en eneste reservedel.. smiley Jeg anbefaler bare det jeg ved DUR! smiley Jeg ved også at Losi dur mindst ligeså godt.. bare ikke liiiiige den RTR version!


  • #11   6. feb 2014 Enig, tror Niklas og jeg kunne diskutere i timevis smiley endda uden at tyre mudder efter hinanden.. smiley

    Så Gustav, gå du efter den bil du selv synes bedst om, men skal det handle om den Agama fra annoncen her på RCG vs. en helt ny RTR Losi, så ville jeg vælge Agamaen - men finder du en brugt Losi 8ight 2.0 EU altså "pro" versionen.. i samme prisklasse, så er det hip som hap.. om du vælger den ene eller den anden.

    Men kan se du har skrevet lidt med Morten om hans HongNor X3'ere.. det er altså heller ikke en tosset bil smiley


  • Gustav S
    Gustav S Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 32
    #13   6. feb 2014 Tak for hjælpen, den er meget værdsat smiley og jeg vil helt sikkert kunne bruge min nye viden smiley

  • #14   6. feb 2014 Nu har min søn kørt en del løb med sin truggy som er en RTR bil, der blot har fået el kit monteret.
    Og den har han nu vundet løb med, samt gjort det rigtig godt til løb.
    Så Losi RTR bilen kan uden problem gøre det rigtig godt på bane og løb.
    Og hvis man ikke har behov (eller kan finde ud af at bruge mange af de justerings muligheder den har - hvilket der faktisk er mange der ikke an generet)

    Tror vist der er et par stykker der sælger Losi. Men Holte er klart den største forhandler af det.

    Agama er vist ikke helt den nye dreng i klassen. Den har været i dk 2-3år nu.
    Men som Salkin skriver. Hvorfor købe en hybrid agama, når man kan købe en losi så man kun behøver at handle et mærked og sted.


  • Gustav S
    Gustav S Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 32
    #15   6. feb 2014 Alle har jo forskellige synspunkter og meninger, men jeg regner altså stærkt med st jeg køber agamaen, da jeg syntes det er fedt med en pro bil, og en bil ikke alle har. Og så også fordi at forhandlerne virker rigtig flink og jeg syntes at jeg for meget for pengene smiley

  • #16   6. feb 2014 Den skal du nok blive glad for Gustav. smiley Held og lykke med det hele

  • Gustav S
    Gustav S Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 32
    #17   6. feb 2014 Selv tak smiley

  • Gustav S
    Gustav S Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 32
    #19   6. feb 2014 Jo tak, og jaa.. Man ved jo aldrig smiley

  • #20   6. feb 2014 Hobbykarl kan osse skaffe alt i Losi smiley

    Kender kun til en god håndfuld af Losi's biler, men ud fra dem jeg har haft, vil jeg absolut ikke være et sekund i tvivl om kvaliteten kontra prisen..
    Syntes man får en hel del mere bil pr. Krone, end visse andre biler, men har ingen erfaring med banekørsel med 8ight, så lige dèr kan jeg ikke udtale mig om, med hensyn til performence og holdbarhed..

    Mvh. Vegas


Kommentér på:
Losi eller Agama

Annonce