{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.402 visninger | Oprettet:

Vedr køb af: Kyosho Mini-z {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg ønsker at købe en fjernstyret bil til min 7årige dreng - og har kigge lidt på en Mini-z.

Jeg har set lidt på de danske hobby sites, men jeg syntes ikke udvalget er ret stort - så jeg har kigget lidt på Ebay.de.
Der er der en masse - men hvilken model skal man gå efter ?

Har i links, må i meget gerne smide dem til mig

Håber i kan hjælpe en gammel far :o)
Mvh Morten


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr køb af: Kyosho Mini-z
  • #1   13. feb 2014 Følger lige med her.
    Er det tiltænkt indendørs kun?


  • #2   13. feb 2014 Hej Vegas,

    Jeg ved det ikke helt - men det må være det mest optimale at den også kan bruges ude på vejen :)...også mere så mor får lidt frem....far skal nemlig også prøve den :o)


  • #3   13. feb 2014 Så mor får lidt fred...skulle der stå smiley


  • #4   13. feb 2014 Oka. Jamen hvor meget plads har du?

    Skal det være den str. Og hvad er dit budget?
    Hvis det skal være småt, billigt, hurtigt,,holdbart og nem at få dele til, så tjek Losis 1/24 modeller: rally, truggy og SC. de er super spændende og holder ekstremt godt:-D

    Prisen tror jeg ovenikøbet er lavere end Mini-Z


  • #5   13. feb 2014 Ja, den må gerne være "mini z" størrelsen.

    Vi har 155 m2 - så okay med plads smiley

    Jeg har ikke rigtig noget budget - altså ikke at det gerne må koste 5-10000kr - men vil ikke spare nogle 100kr for så at få noget skrammel smiley

    Håber det giver mening


  • #6   13. feb 2014 Hvis du vil have noget der dur både ude og inde, skal du nok op i 1/18.
    Det andet er simpelthen for småt til udv. brug.


  • #7   13. feb 2014 Denne her er et godt bud på noget der dur.

    http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/113515-buggy-team-associated-sc18-brushless


  • #8   13. feb 2014 Rigtig god Mini-z shop

    http://www.mini-zshop.de/index.php


  • #10   13. feb 2014 Vil også som Dennis M siger anbefale du går en klasse op så i får en 1/18 den kan man more sig med både inde og ude.

    Denne kunne være en mulighed:

    http://www.modelsport.co.uk/associated-rc18t2-truck-brushless-rtr-2.4ghz/rc-car-products/368498

    Hvis du, helst vil handle i en dansk butik. Så er jeg sikker på, der er mange som kan anbefale, nogle danske forhandlere som har 1/18 i deres sortiment.
    Men lad være med at købe for billigt. Det kan betale sig at købe en bil fra et kendt firma hvor man kan få reservedele til sin model for der vil nok ryge lidt bære arme og andre "knæk dele" hen ad vejen. Plus en god ting, at investere i fra starten, er nogle gode batteri pakker og en god digital lader.


  • #12   13. feb 2014 Det er simpelthen super drenge - 1000 mange gange tak for alle jeres svar! Fedt smiley

    Han kommer fra en FG, så tror godt han kan styre en mindre...hehe

    Jeg kigger lidt rundt på de mange godt links i har lagt - fedt!
    Tror godt det kunne give mening at gå en størrelse op, så den også kan bruges udendørs.


    Mvh Morten


  • #13   13. feb 2014 Revo 1:16 Køb den i brushless, og så byt rundt på 2 tandhjul i center gearkassen og nøjes med 2cells lipo.
    På 3 celler der kører den 43kmt med ombyttede tandhjul i centergearkassen.
    Den er gearet til alt for høj topfart ud af æsken.
    Gør du det med centergearkassen plus evt training mode i starten så vil både dig og knægten får meget fun ud af dem (Køb 2 smiley )
    Også husk at fjerne center skid/guard under center trækakslerne da der ellers kommer grus op og gnaver akslerne over.

    Min brors knægte fik sådan en hver og jeg fiksede det med gearkasse og center skid guard, og de har kørt med hoved under armen i 2 år. Kun en knækket bærearm og en død servo og en skindød servo (Køb en ny bedre til 10usd på hobbyking)
    Pt har jeg begge deres revos hjemme da jeg skal smide en større motor i


  • #14   13. feb 2014 Vil osse sige, at LRP´s S18 modeller, er mest til udendørs, de egner sig ikke til indendørs, medmindre det er din stue der 155m2, men har haft min micro rally i noget tid snart, og den holder til virkelig mange slag, da karrossen tar imod meget, for hjul og bærearme, fordi den sidder så tæt som den gør.

    Har osse haft både S18 buggy, truggy og monster truck, hvor jeg lige er blevet færdig med min brushless upgrade på min MT, som kræver man smider en lille pose penge i den, men den kører fantastisk, er nem at skrue i og billig i dele, så hvis du/han KUN skal køre udenfor, så ville en S18 være MINIMUM, evt. noget e-revo vxl istedet, men hvis det hovedsageligt skal være indendørs stuekørsel, så vil jeg klart anbefale en micro rally eller en af de andre to 1/24 modeller.

    de kan komme over det meste, og holder bedre end 1/36 bilerne fra Losi, og på vejen klare den osse rigtig godt, dog vil jeg som offroad ikke anbefale græs, for så finder du den ikke igen smiley
    Men løs grus eller en tæt/kompakt jordbane, der kører den osse rigtig fint, så længe du undgår de dybbeste huller smiley


  • #15   13. feb 2014 Hehe Kristian din vildbasse... smiley

  • #16   14. feb 2014 De får samme setup som jeg har i min til offroad. En del længere end std og med kølefinner, og på 4800kv. Det giver noget vildere optræk samt lidt mere top plus køligere setup og længere køretid. Win smiley

  • #17   14. feb 2014 Kristian - for en far som fatter hat af RC, og er helt nybegynder (selvom vi har haft en FG truck) - er du klar over hvor sort dit indlæg så er :o)





  • #18   14. feb 2014 Morten M, jo det er jeg godt klar over, men vi er nogle stykker som kan guide dig igennem herinde. Tandhjuls byt i gearkassen er beskrevet i manualen, og hedder vist big wheel gearing. Og hvis du vender bilen om på taget så kan du se det plastik skjold som sidder og dækker for trækakslerne i center.

Kommentér på:
Vedr køb af: Kyosho Mini-z

Annonce