{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.902 visninger | Oprettet:

Hjælp en ny :) {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Jeg er helt grøn i denne verden og ved stortset intet om det, så er det sagt smiley

Efter at have leget med knægtens fjernstyret mariehøne i flere uger, så var jeg frisk på selv at få en.

jeg tror tror den skal være på EL for, at gøre det nemt (og billig)

Men hvad skal jeg vælge, hvis jeg har 1500kr at kaste efter sådan en bil og få mest ud af det.

jeg kender intet til mærker osv. så meget gerne hjælp her til også

Jeg er stødt på denne flere gange, og synes ellers den ser smart ud, er det et godt køb til pengene?

Og hvad kan sådan en sag ca køre på en opladning?

http://www.rodes.dk/maxam-thunder-m10.html

på forhånd tak smiley

VH Brian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp en ny :)
  • #2   13. feb 2014 Jeg tror du vil få mest ud af f.eks. en Team Losi mini 8ight, trods den koster lidt emere
    http://holte-modelhobby.dk/biler-fjernstyret-elektrobiler-biler-losi-mini-8ight-losi-p-19979.html


  • #4   13. feb 2014 Med et godt kast kan du nok få den i skraldespanden i første hug smiley

    Brug 700,- mere og Køb en brugt 1/10 pro buggy.
    Tror faktisk man kan få en ny RTR Losi 22 til omkring 2000,- i UK


  • #5   13. feb 2014 Phønix:
    jeg må prøve, at se lidt på traxxa.
    Ang. reservedele på den jeg har fundet (maxam) Så ser det ud til der er en del.

    Kim. Bilen ser fin ud, men ville gerne have noget der kan køre offroad.


  • #7   13. feb 2014 Karlo:
    den ser også rigtig fin ud smiley
    Problemet er bare det overskrider budgetet og, hvis jeg var sikker på, det var noget jeg ville bruge var jeg også helt frisk.
    Men det er et forsøg på, om jeg vil få det brugt.


  • #8   13. feb 2014 Jeg ville vælge sådan en her, http://www.midhobby.dk/produkter/470-hpi/20631-hpi-e-firestorm-10t-24ghz-rtr-vandtaet/ den er så godt nok kun 2wd og lidt over dit budget.

  • #9   13. feb 2014 Kan godt se der er delte meninger smiley

    Var det ikke et spørgsmål om kr øre, så skulle der bare købes ind smiley

    Er der slt ikke nogen med kendskab til denne?
    http://www.rodes.dk/maxam-thunder-m10.html

    der er ihvertfald mange forhandler af den.


  • #10   13. feb 2014 Hej Brian, velkommen til smiley

    Jeg kender ikke den bil du linker til, men den ser da fin-fin ud. Store bløde dæk som kan tage de fleste tæsk når man kører galt. smiley

    Og vi har jo alle som én været igennem det du står for at skulle nu, nemlig købe den første bil. Rådene er sok sådan gode og uden tvivl velmenene, men vi skal bare begå vores egne fejl. (positivt ment) Jeg selv startede op med en Truck fra MOrFar med Lipo batteri, som var så vild, at det kostede mig +1100 i dele før jeg lærte at styre den.. Da jeg så havde lært det, så skulle den jo opgraderes for yderligere 1200,- kroner... Det jeg vist prøvet at sige er, køb den du finder mest spændende. Hvis du bliver grebet af dette med de små fede biler, så køber du alligevel snart en anden.

    Så, GO FOR IT !!
    Knæk & Bræk smiley


  • #11   13. feb 2014 Zippo:

    Du har selvfølgelig ret.

    Sådan for lige at få lidt basic viden.

    Hvad er kendte navne inden for elbiler?
    Batteripakke: Jeg kan se der er rigtig mange forskellige, der det bare amh man får ekstra eller er der hastighed og trækkraft i det også?

    Kan man opgradere på storset alle?

    Og sidst men ikke mindst, hvor længe køre en bil på en opladning med et standart batteri? Taler vi 5min eller en 1time?

    Alt viden tages i mod med kyshånd, jeg ved intet smiley


  • #15   13. feb 2014 Karlo:
    Tak for info, der lærte jeg også lidt-
    Jeg kan se han har denne bil tilsalg også, men det er måske en til tekniske baner og ikke race? jeg synes ikke jeg kan finde så meget info på den.
    http://www.dba.dk/fjernstyret-bil-traxxas/id-1006073859/


  • #17   13. feb 2014 Karlo igen tak.
    Det er sådan nogen erfaringer man kan bruge til noget.
    Jeg har også forelsket mig lidt i denne.
    Jeg synes i forhold til så meget andet virker det til man får meget for pengene.
    hvad synes du?
    http://no.midhobby.dk/produkter-no/473-maxam/29485-maxam-r10-monster-20-brushless-le-110-24ghz-rtr/


  • #18   13. feb 2014 Hej Brian og velkommen til galleriet smiley

    Jeg kan se du kommer fra det østjyske, der må være nogle baner og klubber i nærheden af hvor du bor. Det du kan gøre er at tage ud til nogle af disse og få en snak med folk om hvad de køre med og evt. vil anbefale og måske lade dig prøve en lille tur så kan du få lidt fornemmelse af hvad du kunne tænke dig både type og størrelse.

    Der er ingen der siger man skal starte med en bil til flere tusinde kroner, men som flere forslår. Så kan brugt være en nem vej til noget god kvalitet, men stadig uden at sprænge dit budget. Hvis du gerne vil ha noget sprit nyt, så er England eller Tyskland gode steder at handle ind, fordi de ofte er billigere både mht. indkøb af bilen men også fragten og så længe du køber i et andet EU land eller her i Skandinavien så ramler du ikke ind i problemer med ekstra moms og told.


  • #20   13. feb 2014 Og i tilfælde af jeg vælger, at købe en ny. Er der så nogle reservedele jeg lige så godt kan bestille med med det samme?
    Jeg har jo ikke rigtig en ide om hvad der plejer at gå i stykker.


  • #21   13. feb 2014 Har købt en gammel hpi firestorm brugt med bruschless motor sender og modtager for 1000kr. Jeg er forelsket. smiley

    Og det der nymodens 4wd er kun for folk der ikke kan styre speederen. smiley


  • #22   13. feb 2014 Der er os disse 2 os 2wd
    Alm
    (link fjernet)
    Brushles
    (link fjernet)
    det en god bil og køre godt og os holdbar


  • #24   14. feb 2014 Jeg er ikke så bange for reservedele til det, der er fuldt program smiley
    http://www.midhobby.dk/produkter/421-skala-110/

    Og de er ikke de eneste der her, så der vil jeg mene skulle være chance for, at holde den kørende.

    Og igen, har nu søgt rigtig meget og jeg synes stadig det er denne man får mest for pengene ved.
    http://www.midhobby.dk/produkter/473-maxam/29485-maxam-r10-monster-20-brushless-le-110-24ghz-rtr/


  • #25   14. feb 2014 Så længe du kan få stumper til den, så skal du købe den model du mener er den rette for dig.

  • #26   14. feb 2014 http://morfars.dk/products/pathfinder

    Hvad med sådan en bandit?? Jeg er VILD med shortcourse biler, og jeg smutter sgu en tur til Ballerup og køber mig én, bare for sjov...

    Billig bil, god sender = A LOT OF FUN!!


  • #27   14. feb 2014 Køb dig noget du kan raperer på selv.. hvilket mærke er jo en smags sag.
    jeg ville vælge en 1/16 Traxxas, se evt. link. www.trisdan.dk
    Hvis du så måske mere er til HPI, er dette også et fornuftigt mærke, men efter min mening lidt mere bølvet at skruge på selv, end Traxxas.
    og så er Traxxas Hurtigere. smiley


  • #29   14. feb 2014 Hej Biran og Welkommen..

    hvad er det helt præcist du vil bruge bilen til?

    mest på vejen eller primært offroad?
    Hvad er du mest til, høj fart eller længere køretid?
    Hvad har du af plads, og underlag?
    kender du til li-po?
    er en størrelse 1/10 et must eller kan en mindre bil bruges?

    Hvis jeg havde 1500 +/- 500 at smide efter en RTR slæde, og det måtte være en 2wd, så ville jeg helt klart købe endnu en Losi Mini SCT! evt. købe en billig li-po lader og et par af Hobbykings li-po´er som passer lige i.

    hvis det SKAL være 4wd, så ville jeg gå efter en mini 8ight, evt. denne: http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/115647-buggy-losi-mini-8ight
    det er en fornem pris, og der er opgraderet lidt og lidt nyt dele følger med og li-po, så du kun mangler at finde en lader, og de kan godt fås for de restrende 200 kr.

    eller denne:
    http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/116198-buggy-118-buggy
    udemærket begynderbil, og kan godt køres med li-po som den står, og er ret så holdbar, dog kræver brushless lidt ekstra upgrades, men nogle af dem kan du købe af mig for virkelig BILLIGE penge. Der er vidst heller ikke sender/modtager og lader med, men det kan købes billigt til. (klar den billigtste og bedste hvis man er til den skala)

    Hvis du skal have en 1/10 bil og 4wd, så ville jeg inten spare en del mere op, eller kigge efter noget brugt..
    dog vil jeg ikke anbefale en brugt ¨brugt¨ bil, da man nemt kan blive skuffet hvis en lille sliddel går istykker hurtigt, og man så tror at sådan er det bare.
    Men hvis du har mod på en brugt slæde, så kig efter disse:

    http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/116175-off-roader-losi-xxx-sct-2wd-evt-med-motor-og-esc

    Der kan du inten købet motorsæt med for merpris, eller finde noget ok billigt nyt hos hobbyking, samme med batteri og anlæg. det er virkelig MEGET bil for penge iøvrigt.. godtnok kun 2wd.

    http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/116278-bil-traxxas-e-maxx
    udemærket bil, alle dele fås i dk, og der mangler kun lader for at være komplet.
    er ret stor selvom det ¨kun¨ er en 1/10

    En anden en af slagsen: http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/114739-bil-traxxas-e-maxx den er så helt RTR (går jeg ud fra)



    sidst, men ikke mindst, skal det være en hurtig præver, for at se om hobbyen er noget, og fart og køretid ikke er vægtet ligså højt som selve kørsel, så er der disse:

    http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/115504-buggy-lrp-s10-blast-bx---2-stk_--dele


    Du skal helst holde dig fra biler som HBX, det er ikke pengene værd, desværre, men jeg ved at der er MANGE positive tilbagemeldelser på de Maxam der, og virker osse som nogle ok biler, men vil ikke anbefale dem til den pris..

    overvej osse om brushless er en mulighed i fremtiden, hvis du køber en bil med kul-motore, for så skal du sørge for at få en bil med slipper-kobling ellers ender du med en bil som skal opgraderes i hoved og r*v for at kunne holde til kræfterne..

    jeg ville vælge en mini SCT eller 8ight i den lille skala
    eller E-maxx eller Losi´es, hvis det skal være en større skala..

    Håber romanen kunne bruges smiley

    Mvh. VegasRC


  • #30   14. feb 2014 Vegas.
    Tak for hjælpen.

    min plan var at få en bil man kan køre flest steder med, så jeg tænker den skal have nogen store hjul smiley

    og nu stiller jeg nok et dumt spørgsmål, men kan man ikke køre med lav hastighed med en bil der kan køre hurtig? altså det er vel ikke bare on off?

    kan der være nogen fordel i de der carwler?


  • #31   14. feb 2014 ??

    Er du seriøs? Eller bare ude på at lave en meget lang tråd? Du har lige fået et sindsygt godt svar fra Vegas RC, og så spørger du alligevel ind til en ny biltype nu??

    Og det kan du jo så blive ved med... Der er MANGE forskellige slags..

    Over and OUT


  • #32   14. feb 2014 Zippo:
    Er du ikke interesseret i at svare på mit spørgsmål, så find noget andet at give dig til, et svar som det du kommer med, er jo netop med til at gøre en tråd lang og fuldstændig ligegyldig.

    Jeg spørger fordi jeg lægger alle kort på bordet og siger jeg ikke ved noget om dem og var fra en start af imponeret af folk her inde med hurtige og gode svar på spørgsmål som kunne lyde latterlig i de folks øjne som ved noget om det. Og alligevel får jeg et godt svar.
    Ud fra mine spørgsmål har jeg lært en del, så er det vel ikke så mærkelig at spørge ind til en ny model og på den måde få et indblik i den?

    I forvejen er der jo lagt mange modeler på banen, trods nogen af dem slet ikke har min interesse, er jeg glad for svaret fra de folk der har foreslået det.

    så stop med, at være storsnudet og svar på min spørgsmål eller hold dig helt ude af tråden tak.


  • #33   14. feb 2014 Det er nu ikke min mening at være storsnudet! Og jeg har selv tidligere i denne tråd svaret dig....

    Meennn... Mange ting kan man altså læse sig til Brian...

    smiley


  • #34   14. feb 2014 Hej Brian.

    jo slf. kan du det..
    bilerne er lavet med trinsløs hastighed og servo styring som osse er trinløs, altså fra 1-100% og alt imellem smiley

    Det er helt fint du spørger, og der findes somænd ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar smiley

    En crawler er MEGET langsom og vi snakker ligså langsom som en bedstemor på rolator, og de er jo lavet til at have en del flere kræfter end andre biler, og til at komme over seriøst terræn, hvor andre biler ville sætte sig til at græde..

    Det er ikke en bil jeg vil anbefale dig som begynder, for dem der rent faktisk kan holde, er ret så dyre (pånær Team Losi´s stuekravlere som Micro crawler og Micro Trekker) men de er osse på størrelse med en hånd smiley

    Men for det meste, går en crawler meget sjældent istykker, da den jo netop køre med så lav fart og det der går istykker, er tit fordi man presser bilen, hvilken er sporten i det.
    Det er osse meget vigtigt at understrege, at i den kategori er der to former: Trail og Crawler.

    En trail bil lavet for, mest at efterligne rigtige bilers opførsel og udseende, hvor en crawler er lavet udelukkende til at forcere terrænnet.

    Hvis der er mere du vil vide, er du velkommen til at kontakte mig på tlf. 61 69 69 34, så skal jeg gerne svare på dine spørgsmål..

    Mvh. VegasRC


  • #35   16. feb 2014 Brian S - saml så lige småkagerne op.
    Du får ikke en hujende fis ud af at sidde her og ævle stolpe op og raftehegn ned.
    Se nogle video´er på det store internet og køb dig så en bil.

    Det er ligesom med samleje, man skal prøve det selv før det er ordentligt sjovt.


  • #36   16. feb 2014 Vegas -
    En Crawler har ikke flere kræfter end andre biler. Den har som regel et godt moment ved lave omdrejninger, men at sige den har flere kræfter passer ikke. En Crawler bruger jo i nærheden af ingen strøm set i forhold til de 150 ampere en galsindet 1/8 motor kan sutte i sig.


  • #37   16. feb 2014 Dennis.
    Du har til dels ret.
    Med lidt logik i hatten ved du også det ikke nytter noget, at side og se videoer, hvis ikke man ved hvad man ser på.
    og jeg synes netop ved det her "stolpe op og ned" at jeg har fået den tilstrækkelige viden jeg havde brug for, at købe en bil.

    Det er det samme som når man er halv gammel og det halter lidt med, at få den op og stå, ja så nytter det heller ikke, at side og se video.

    Men tak for det konstruktive i denne tråd.

    TRÅDEN KAN LUKKES!


  • #38   16. feb 2014 Hold os nu lige først opdateret med hvad du ender med at få fingre i smiley



  • #39   16. feb 2014 Brian S

    Hvis du kan komme i nærheden af en klub hvor de kører rc buggy på bane, så prøv at tage ud at kigge. Så glemmer du alt om max beløb og Onkel Morfar modeller smiley


  • #40   16. feb 2014 Haha... Jeg mødte op hos SOS for en del år siden, og blev lokket til at tage min HPI Trophy 3.5 med. Det gik, set i lyset af prisen på bilen, overraskende godt.. Men! Efter 1 måned havde jeg brugt små 6.000,- kr en LOSI 8igth Truggy. Den FEDESTE bil EVER!! Og for fanden den kørte godt med den O.S Speed motor!! (sidder lige og savner den HELT vildt lige nu!!)

    Det jeg prøver at sige er, den du har købt er super fin til græsplanen og sammen med lillemanden. Men skal du på bane, så hold fast i læderet i baglommen, for det løber hurtigt op... (Foruden bil, så dele, værktøj, bedre dæk osv osv)


  • #41   16. feb 2014 Dennis - syntes ikke det er forkert, da det jo er rigtigt, at den har flere kræfter til at komme over slemt terræn, hvor andre biler ikke kan følge med..
    Den er langsom men har noget mere moment(kræfter) til at komme igennem, hvor en super hurtig buggy, har høj fart på bekostning af moment(kræfter)

    Det menes slf. Osse med, at de tit er lavet til at kunne tviste og vride sig uden at brække sig, og hvis det ikke er kræfterne der får den ti, det, ja så ved jeg ikke hvad det er:-D

    Hvis du har mange kræfter, er du vel osse stærk? Forstår du hvor jeg vil hen?


  • #42   16. feb 2014 Vegas -
    Ring til Isac Newton hvis du ikke er helt tilfreds med definitionerne smiley


  • #43   16. feb 2014 smiley

  • #44   22. feb 2014 hvad er det med dig og hårde ord Dennis???

    Du ved jo godt hvad jeg mener, så prøv lige at tag dig sammen da smiley


  • #45   23. feb 2014 Vegas -
    Tak for din mail - du ER jo en sød dreng smiley


  • #46   23. feb 2014 Dennis - så lidt da, håber den kan bruges.
    Du virker osse som en sød mand, men jeg spiller desværre ikke på det hold smiley


  • #47   23. feb 2014 Hehe kvinder det er hva vi kan li og de må jo gerne have nogle flotte former og kurver de rigtige steder hehe.

    Beklager det lille OT indslag


Kommentér på:
Hjælp en ny :)

Annonce