{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HPI SAVAGE FLUX XL SAVOX SERVO UPGRADE
  • #1   3. apr 2014 Det kommer vel an på hvilken servo du vil bruge.

Du har ikke behov for en voltage protector, men nærmere en BEC af en eller anden art. Noget som denne: (link fjernet)
    Det gør at din servo konstant får 6V så den kan yde maks kg træk. Der er typisk 2 tal på servo specs, en for 4.8V og en for 6V.

Du behøver ikke decideret købe en savox (ja de er gode). Der findes andre som er lige så gode såsom Futaba og Hitex. Du kan også søge på Hobbyking efter en billig version.

Multiplex/Rhino servoer skulle også være gode men jeg mener de kræver vistnok 7.4V for at yde deres bedste. Jeg mener også de er til large scale, så evt en ny radio plade fra Alza Racing kan bruges så disse kæmpe basser blot kan smides i.

Jeg kører med 20kg og er tilfreds, er i gang med at sætte en BEC i så den kan trække de sidste 4kg. Det kan anbefales du også køber Savage XL HD servo saver fjeder da den er strammere end std og dermed forsvinder en mindre del af servoens kræfter i fjederen.

• #2   3. apr 2014 kan du smide et link til den servo saver.. finder lige navn på den servo jeg har så kan du jo lige se om det er godt nok... skal du med på lørdag

• #3   3. apr 2014 turnigy 1269hv

• #4   3. apr 2014 http://www.hpiracing.com/en/part/102522 - du kan bestille den hjem fra Holte Hobby. Mener dog de først får den om et par dage da jeg tog den sidste tror jeg nok.

Google er din ven, ellers brug HPIs side smiley

Jeg bor på djævleøen...så deeet smiley

• #5   3. apr 2014 Den servo giver 18kg ved 6V og 21kg ved 7.4V

En anden klog hjerne må lige fortælle dig hvordan du får de sidste kg trukket ud af den, mener i LS biler bruger de en selvstændig lipo/life batteri til deres HV servoer.

Personligt synes jeg du skal bare få fat i en BEC og køre med den servo og evt den nye fjeder. Hvis du synes den ikke trækker nok, så kig på en ny. Mest fordi 18kg er da ret ok og hvorfor bruge flere mønter end nødvendigt når det ikke er en race truck?

• #6   3. apr 2014 Hvis ikke den nye servo trækker voldsomt mere strøm end den gamle, hvorfor skal der så BEC til??
    Der er vel en i bilen i forvejen?

(Har selv erfaringer med at Savox trækker en meget stor strøm i opstarten)

Med hensyn til LS bilerne, så tror jeg de fleste stadig kører på NiMh eller Life. Da vi så ikke behøver en BEC/regulator eller noget.
    Nogle kører med Lipo, og har en modtager der kan holde til de ekstra par volt.

• #7   3. apr 2014 @Lars A - servoen har ingen data for f.eks 4.8V så derfor tænker jeg den skal bruge en BEC for at få de 6V: https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__19920__Turnigy_1269HV_Digital_HV_Titanium_Gear_Servo_57g_21kg_16sec.html

Måske kan den virke ved 4.8V men blot trækker endnu færre kg.

• #8   3. apr 2014 Kommer der ikke 6V til den servo der sidder nu??
    Mener da at der kom 6V ud af den ene (gamle) brushless ECS jeg målte på smiley

Ellers så køb en servo der kan levere ved lidt lavere spænding.
    Selv har jeg gode erfaringer med Futaba, men er nok lidt overkill til det her

• #9   3. apr 2014 Så vidt jeg ved er det ikke 6V konstant - men tager gerne fejl smiley

• #10   3. apr 2014 Jeg skal bestemt heller ikke gøre mig alt for klog på el bilerne...
    Men at spændingen skulle variere giver ikke mening. Medmindre man overbelaster den BEC der er indbygget i ESC'en
    Det var netop det der gav mig problemer med en ezrun ESC og en stærk savox. Det hele lukkede kortvarigt ned, hvergang jeg drejede hurtigt smiley

• #11   3. apr 2014 Netop fordi denne servo er rated til 6V, så mener jeg en BEC er bedst og giver en konstant V flow. BEC'er i ESC'er er jo notorisk for at være mere ustabil og netop når ESC'en skal yde maks, så er det den indbygget BEC som får mindst strøm og alligevel belastes af f.eks servoen.

Altså, jeg har helt droppet el og det pis, nu skubber jeg min savage ned af bakken smiley

• #12   3. apr 2014 Ja, hvis man har en servo som trækker meget strøm, så er den indbyggede sikkert ikke nok. Men hvis man har en ok servo, så burde det virke uden.
    Der er ikke andet for end at prøve... måske er BEC nødvendigt, måske ikke

Der findes også andre servoer smiley

Jeg ville aldrig bruge en servo fra Tunigy... Har tidligere købt 14 ESC'er med motor til.. fejlrate på 20%.. Det var billigt i indkøb, men når man kunne smide 20% i skralde spanden så er det ikke billigt alligevel.

• #13   4. apr 2014 Jeg har savox 1256 i begge mine og de bliver brugt ?? og de her virker og tar et minut lige og smide ned i modtageren og så virker det

profilbillede
  • #14   4. apr 2014 Det var så slet ikke nok hos mig.... jeg havde endda langt over 20.000uF monteret, bare for at prøve... ingen nævneværdig forskel.

Men, ja... normalt er en kondensator nok. Netop fordi opstarts strømmen er høj, og så kan kondensatoren levere det nødvendige i nogle få mili sekunder smiley

• #15   4. apr 2014 okay er der så en der har sådan en liggende med stik på.. lidt nemmer end skal ud på nettet og finde en

Kommentér på:
HPI SAVAGE FLUX XL SAVOX SERVO UPGRADE

Annonce