{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.262 visninger | Oprettet:

hvilken 1:10 tc bil {{forumTopicSubject}}

hejsa

overvejer noget 1:10 tc stock, men aner ikke hvad jeg skal vælge og hvorfor.
gode råd modtages meget gerne om hvilken jeg skal vælge og hvorfor, der er mange mærker og modeller og kan ikke gennemskue hvad der er af fordele og ulemper.
budgettet er under 3000 uden el, så det skal være brugt.

Bobo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken 1:10 tc bil
  • #1   7. apr 2014 Min Serpent 411TE er til salg. Måske med el hvis det har interesse. Kig evt i mit galleri, den er monsterfed. Jeg er bare stoppet med tc.

  • #2   7. apr 2014 Hvorfor brugt til 3000 når du kan købe en ny for 2900 kr
    VBC wildfire er med fremme i toppen og koster kun 2895
    hos ahhobby.dk og reservedele er også på lager


  • #3   7. apr 2014 er det med mm skruer eller med tommer ???
    er den nem at finde dele til ???
    hvad koster den ???


  • #4   7. apr 2014 #2
    den ser også fin ud, hvordan er holdbarheden ??
    hvis jeg køber brugt til 3000 forventer jeg at få mere en bare bil, men også en del reservedele, kan se at der er en del xray t3 til salg for billige penge, men aner intet hvad der er godt eller skidt


  • #5   7. apr 2014 Holdbarheden er super, det er langt den mest brugte i klubben jeg kørte i.
    Og reservedele er billige og let tilgængelige.
    Prisen kan vi snakke om alt efter hvad du gerne vil ha med/ har brug for.


  • #6   7. apr 2014 #5
    uden motor, esc og karosse, men ellers hvis der er dele og lignende.
    er det skruerne mm eller tommer ???


  • #7   7. apr 2014 Jeg har lige købt en trf 417. Den ser rigtigt lækker ud, plus der er mange gode videoer og guides på nettet, til hvordan du kan sætte den bedre op, justere forskellige ting, og optimerer den til dit behov.. Jeg har aldrig selv kørt tc, og ved heller ikke så meget om biler endnu. Men jeg er ret glad for at have købt min 417. og den kan du få brugt til omkring 1000 kr. smiley

  • #8   7. apr 2014 Hvis du allerede nu ved hvor du vil køre med bilen er det en stor fordel at se på hvad andre kører med. Så har man altid hjælp tæt på både hvad angår reservedele og setup af bilen.

    Hvis du er ny med TC vil jeg personligt anbefale dig Xray, Yokomo eller Serpent.
    - Super holdbare biler alle (der kan køre) kan komme til at køre stærkt med.
    - Rigtig mange bruger dem- varierer dog fra klub til klub
    - De er nemme at få stumper til.
    - De er nemme at få vejledning til ift setup.
    - De kan typisk sælges igen, hvis TC ikke var noget for dig alligevel.


  • #9   7. apr 2014 Tommy, Minder Yokomo ikke utroligt meget om tamiya trf 417, ihvertfald den du har, bd7 smiley - er der en grund, eller er yokomo bare en billigere udgave af tamiya's modeller?

  • #10   7. apr 2014 Serpent er mm unbrako. Så vi snakker med servo? Og ellers uden el? Den savox servo der sidder i er også super. Det er den rigtig mange bruger. Den har en lille og ikke funktionspåvirket "fejl", at et tandhjul har lille hak, som høres når du drejer hjulene manuelt, men intet påvirker i praksis. I brug virker den upåklageligt. Du får lidt blandede reservedele med. Hvad siger du til 1500kr, med evt porto. Du kan også sagtens få et hjulsæt og en trænings karosse med for de penge ??

  • #11   7. apr 2014 De ligner ikke hinanden mere end alle andre konventionelle belt-drive touring-cars.. de er bare begge to blå smiley

    Min oplevelse af de to mærker er at Yokomo er stærkere. Faktisk må jeg indrømme at min BD7 også var stærkere end den Xray T3 jeg kørte med før den.

    Det generelle rygte om Tamiya 417 er også at den er en anelse mere skrøbelig end flere af de andre, og det kan man vælge at tage med i sin overvejelse.
    - Igen skal man huske på at man "flyver" lidt mere rundt i starten og derfor er det smart at starte med en relativ hårdfør bil.





  • #12   7. apr 2014 Jeg har en TC6 tilsalg til en billig penge

  • #13   7. apr 2014 #10
    jeg mener er gevindet på skruerne i tommer eller mm.


  • #14   7. apr 2014 Nåå, jamen det er også mm. Ligesom kærverne smiley

  • #15   7. apr 2014 HBX sniper smiley så er du godt igang smiley

  • #16   7. apr 2014 Ja okay Tommy, jeg synes bare de lignede hinanden rigtigt meget, men du ved nok bedst hehe smiley -


  • #17   7. apr 2014 Jamen det gør de også. Det er ikke det helt store der adskiller langt de fleste konventionelle touring-cars.

    Forsøger ikke at påstå jeg ved hvilken bil er bedre end den anden- for i sidste ende handler det mest om hvem der styrer den. Jeg kan kun vurdere ud fra egne oplevelser, hvad jeg synes er godt/skidt eller egnet/ikke egnet til forskellige formål.

    Hvilken som helst "pro-bil" kan jo komme til at køre fornuftigt- det er de andre ting som holdbarhed, og tilgængeligheden af både hjælp og reservedele jeg synes er vigtigst når man taler om den første bil.


  • #18   7. apr 2014 Ja okay. Men læste også lige lidt på nettet at yokomo faktisk skulle være dyrere end tamiya, nogen mener de er lidt bedre. Der er dog også nogen der som mener at trf 417'eren holder bedre(ref. rc-tech). Men ja, jeg tror også at det er en smagssag, som nok kun de aller bedste virkeligt kan mærke forskel på.

    Men som sagt tidligere:
    TRF 417, der er forskellige modeller den nyeste 417v5. specielt v5'eren skulle have fået god kritik. Jeg har selv den lidt ældre model 417. Har ikke fået kørt med den endnu, men har skillet den lidt ad og pillet ved den, min mening, den ser skøøn ud, skruer, alting spiller bare.
    Jeg synes selv, at det er super fedt at der er meget hjælp at hente på internettet via youtube, hvor nogen af profferne fortæller om hvordan de sætter deres 417 op. Derudover er der maaaassser af informationer at hente rundt på de forskellige forums.
    Jeg også fået den forståelse at det er ret ligetil at skaffe reservedele både fra dk og udlandet.

    Held og lykke med købet smiley


  • #19   7. apr 2014 Hvorfor brugt ??

    http://www.ahhobby.dk/product_info.php?products_id=3057


  • #20   8. apr 2014 #19
    se indlæg 4 hvor jeg også svarede første gang


  • #21   9. apr 2014 Xray , da går du aldrig galt i byen. Vi har lige fået en ny shop i dk , Xray-shop.dk , du kan få en ny top-end T4 2014 for 3400 , og der er sikkert en masse brugte også. Jeg har lige solgt min ene brugt for 2200 med servo. Men kig forbi enten brøndby imorgen (sidste klubaften inden udendørs) eller fra lørdag i Glostrup (grc-racing.dk).


  • #22   9. apr 2014 Hej Bobo,

    Der findes mange mærker indenfor RC-verdenen..

    Jeg synes personligt, at ved at vælge en Tamiya, så har du mulighed for at købe både biler og reservedele samt option dele i Danmark, du har mulighed for en masse support(også i Danmark) da der er mange kører med bilen og udstyret.
    Tjek evt. www.tamiyaracing.dk og tjek alt det support, som der bliver tilbudt.

    Tamiya biler findes selvfølgelig som nye (ved at den er på tilbud hos www.superhobby.dk), men garanteret også som brugt her på galleriet.
    Det der er godt ved at vælge en ny Tamiya 418 er, at i forhold til mange andre biler, kommer bilen ud af boksen med det, som der skal bruges for at følge med. Der er bla kulfiber chassis, topdeck og dæmpertårne, der er 2-ledsaksler foran, geardiff, ekstra dele og en masse andet.

    Mvh.
    Folman


  • #23   24. apr 2014 En lille hint til din købs politik hvis der er mange dele med er, det som regel et tegn på svaghed eller dårlig chaffør.
    Men når du vælger bil er det altid en god de og se om forhandler har dele på lager for så er det jo ikke nødvendig at få en masse brugte/nye med.
    Min erfaring er også at selv om der følger dele med er det som regel til den ene side af bilen og det er typisk den del du vil bruge også så du står bare med 10 bære arme til venstre side af bilen men du skal købe et sæt ??


Kommentér på:
hvilken 1:10 tc bil

Annonce