{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.109 visninger | Oprettet:

Mads B
Mads B
Tilmeldt:
19. apr 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17

hvilken bil til en nybegynder {{forumTopicSubject}}

Hej
Min bror og mig er helt nye i denne verden, men efter at have prøvet vores børns fætter br biler til 300 kr, vil vi have vores egne. Problemet er nu at vi ingen forstand har på det OVERHOVEDET.

Jeg har selvfølgelig googlet og googlet, men bliver bare mere og mere forvirret.
Til at starte med blev vi enige om en pathfinder til 700 kr fra morfars.dk (nybegynder og billig passer jo godt sammen) http://morfars.dk/products/pathfinder

Da jeg tidligere i dag var i butikken nævnte han også hbx rocket buggy til 1000 kr ( http://morfars.dk/collections/fjernstyret-bil) men han sagde at dækkene hurtigt vil blive slidt ved asfaltkørsel.
Han viste mig også en stealth X09 Truggy til 1500 kr ( http://morfars.dk/products/stealth-x09-truggy-24ghz) og sagde at det var en super bil for pengene, da den var lidt hurtigere og noget mere holdbar.

Hos midhobby.dk fandt jeg denne her: Carson rocket warrior brushless sat ned fra 3000 kr til 1600 kr ( http://www.midhobby.dk/produkter/473-maxam/30051-carson-rock-warrior-brushless-110-24ghz-rtr-vandtaet/) men da jeg snakkede med midhobby frarådede han mig denne, da den ville være for vild, og reservedelene til denne ville der højest sandsynligt være stor leveringstid på. Reservedele til de andre havde de oftest på lager.
Han rådede mig til enten en maxam (evt m10) eller en LRP (evt s10) da de ikke skulle være så vilde, og ville være lettere at styre for en nybegynder.

Jeg har kigget lidt på dem, og kan se at en af forskellene er batteriet, hvor Carson har et lipo og de andre har et almindeligt.

Her kommer mine spørgsmål.

Er der den store forskel på disse batterier?
Er Carsonen for vild for en nybegynder?
Hvilken en vil i anbefale? (det behøver ikke være en af de ovennævnte)
Er det vigtigt den er vandtæt, tænker her på fugtigt græs? (Carsonen er)
Hvad er vigtigt som nybegynder at være obs på?
Hvad er brushless (kan se at carsonen hedder det)?

Den skal bruges til lidt af hvert, både asfalt, skov, grus, hop og græs(hvis muligt). Prisen er maks 1700 kr.

Håber i kan hjælpe.

Vh
mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken bil til en nybegynder
  • #1   19. apr 2014 skal den være ny

  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #2   19. apr 2014 Helt ny. Jeg skal nemlig bruge to helt ens

  • #3   19. apr 2014 Er der den store forskel på disse batterier?
    Et Lipo batteri har MEGET mere kraft end et nimh, MEN hvis at man kører med lipo skal man være MEGET forsigtig, og det kan være ret forvirrende at lade et LiPo, men efter min mening er det det værd.

    Hvilken en vil i anbefale? (det behøver ikke være en af de ovennævnte)
    Jeg vil sige en Traxxas Slash, se evt min, det var den første jeg fik. Min onkel har en maxam et eller andet, og Slashen, synes jeg selv, er meget bedre. Reservedele an man då dra www.trisdan.dk der er de ikke mega dyre. Men hvis at du skal have en fra ny, med Brushless, koster den 3000 på nettet, og sikkert endnu mere i butikkerne.

    Hvad er vigtigt som nybegynder at være obs på?
    Hvis at du køber Lipo, kig rundt i de andre forummer. Og husk at rengøre din bil en gang om måneden MINDST!

    Hvad er brushless (kan se at carsonen hedder det)?
    Brushless er en anden form for motor, den har mere kraft og derfor er den selvfølgelig også dyrere.


  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #4   19. apr 2014 Slashen er bare alt for dyr


  • #5   19. apr 2014 Mini Losi 8ight

  • #6   19. apr 2014 Traxxas e-revo eller Summit vxl

  • #7   19. apr 2014 Skal valget være imellem LRP, Maxam, og Carson bør du vælge LRP. Det er nemt at få reservedele til LRP, og er særdeles anerkendt. Maxam slides for hurtigt og kan nemt blive en ærgerlig oplevelse da elektronikken ikke er specielt god. Carson er en ok bil til prisen men er svær at skaffe dele til i DK.
    Køb LRP S10 Truggy så har du nogle gode biler til sjov. De er gode både på bane og på græs.


  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #8   19. apr 2014 De er desværre stadig alt for dyre.
    Er der virkelig noget om det når ham fra midhobby siger at carson, som jeg henviser til, er for vild for nybegyndere?


  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #9   19. apr 2014 Er det lrp s10 blast tx truggy eller lrp s10 twister truggy du henviser til? Jeg kan se de begge er med 27 MHz fjernstyring og ikke 2.4 GHz fjernstyring. Er det sidste ikke noget bedre hvis man kører to sammen? Det er heller ikke lipo batteri, men det ved jeg ikke om er væsenligt? Muligvis nogle dumme spørgsmål

  • #10   19. apr 2014 Hvis din finger til gassen er digital ( fuld gas eller ingen gas) bliver den i hvert fald dyr i reservedele, er din finger analog (kan også give ½ gas) skal det nok gå.
    Dette gælder i øvrigt alle brushless biler.


  • #11   19. apr 2014 Hvad er din max pris alt inklusiv?


  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #12   19. apr 2014 Mht reservedele til carson, kan man ikke købe det over nettet mange steder?

  • #13   19. apr 2014 Jeg henviser til LRP S10 brushed Truggy med 2,4 ghz De findes som børstet og børsteløs. Det billigste er selvfølgelig børstet. Køber du børsteløs skal du investerer i et bedre batteri samt lader og så stiger prisen betragteligt. køb et ekstra NiMH batteri til den børstede så har du rigeligt med sjov til at starte med. (4500)

    Hvis du føler for hobbyen så er LRP S10 født til opgradering.


  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #14   19. apr 2014 Maks 1700 kr

  • #15   19. apr 2014 P.S Twister S10 er med baghjulstræk hvor den alm. er med 4wd. Personligt kan jeg bedst lide Truggyen med 4wd. Twisteren er sjov men der er ikke ligeså meget kontrol.

  • #16   19. apr 2014 er det 1700 pr bil eller for begge to?

  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #17   19. apr 2014 1700 pr bil
    Børsteløs????


  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #18   19. apr 2014 @henrik p

    Er det denne her?
    http://www.midhobby.dk/produkter/471-lrp/12575-lrp-s10-blast-tx-truggy-110-24ghz-rtr/

    Ved du hvordan den kører på asfalt blandt andet med hensen til slidtage?


  • #19   19. apr 2014 denne her:
    http://www.ebay.de/itm/TRAXXAS-Rustler-XL-5-2-4GHz-TQ-RTR-1-10-Stadium-Truck-Akku-37054-/231185615142?pt=RC_Modellbau&hash=item35d3bc8926

    Kører godt, billig i reservedele der kan fås overalt, klar til brushless.
    Den er godt nok kun baghjulstrukket men så er der ikke så meget der kan gå i stykker.
    Har selv en og den bliver aldrig solgt! (den var min først el bil)


  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #20   19. apr 2014 @claus n

    Er den ikke noget sværere at styre når der ikke er 4wd?


  • #21   19. apr 2014 Ja det er den model. Alle offroad dæk bliver slidt af at køre på asfalt. Afhængig af hastighed og kørestil.

  • #22   19. apr 2014 Køb min Carisma gt14b + en ny magen til hos tc hobby. Så har i lipo til begge.

  • #23   20. apr 2014 næh, min datter på 5 kører med en stampede XL-5 og den er også 2WD.

    Kan hun så kan du også smiley


  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #24   20. apr 2014 Tusind tak for svarene indtil videre.
    Mht budgettet på 1700 pr bil så SKAL det overholdes, da det er vores "dummebødekasse" der skal bruges på det og vi vil ikke selv smide penge i. Jeg ved godt man ikke får en prof bil til de penge, især når den skal være ny, men jeg håber lidt man kan få noget der kommer lidt i nærheden. Den skal jo kun bruges til lidt hygge på blandede underlag. Pris og kvalitet hænger jo nok sammen, og derfor spærrede jeg også øjnene op da jeg så den carson jeg henviser til, sat ned fra 3000 til 1600. Kender i noget til den og er det virkelig så svært at få reservedele til den som nogle siger??? Jeg ved ikke hvorfor den er sat så meget ned, for dens specifikationer ser da gode ud(brushless, lipo, vandtæt, 2.4 ghz fjernstyring)


  • #25   20. apr 2014 Uden at kende den så lyder den carlson som en god begynder bil.

    Men alle biler går i stykker så du skal gøre op med dig selv om du vil købe en billig bil hvor det kan være lidt svært at få reservedele og sikkert også lang leveringstid eller du vil ofre lidt mere på et kendt mærke såsom traxxas, hpi og få dele alle steder og rigtig mange upgrade.
    På de fleste traxxas og hpi biler kan du få det der hedder Rpm dele. Det er plast dele der holder bedre end dem bilerne er født med. Så på den måde kan du løbende bygge en bil der virkelig er holdbar.
    Endnu en fordel ved at købe et kendt mærke og så holder de brugt prisen bedre.

    Mvh. Christian


  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #26   20. apr 2014 Den som Henrik P henviser til (lrp s10 blast tx truggy - http://www.midhobby.dk/produkter/471-lrp/12575-lrp-s10-blast-tx-truggy-110-24ghz-rtr/) lyder også meget god og til en god pris, men der er to ting.
    Den har et 1600mah alm batteri. Nu kender jeg ikke forskellen på et alm og et lipo, men får du ikke noget bedre batteri med et lipo? Desuden giver 1600mah vel heller ikke så mange køreminutter eller tager jeg helt fejl.

    Den anden ting er, at den ikke er vandtæt. Har det noget at sige hvis man vil køre på græs som evt er lidt fugtigt?


  • #27   20. apr 2014 Lrp's truggy er stænktæt :o) det betyder at du skal lade være med at sende den ud at sejle på havet. Rc biler er heller ikke specielt glade for regnvejr, mudder sætter sætter sig i alt, og så er regnvejr bare røvkedeligt.

    Græs har ingen betydning hvad fugt angår, derimod har græsset betydning for farten samt varmen i motor og esc. Større modstand på hjulene giver større friktion lig med mere slid og varme. Jo kraftigere motor jo mere varme udvikles der.
    Fordel til Brushed ulempe for Brushless

    Hvis du ønsker en bil med med mere køretid skal du investere i større batteri uanset hvilken RTR bil du vælger. Betyder intet om det er en Brushed eller brushless.

    Batterierne er altid lige på kanten af hvad der er nok. Men der skal jo spares et eller andet sted.

    Dit budget er ikke til Brushless, men du ville kunne få mere køretid med brushed inden for dit budget.

    Håber du finder det helt rigtige til dig og din kammerat.




  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #28   20. apr 2014 Hva med denne her, og husk på at jeg er nybegynder.
    http://holte-modelhobby.dk/biler-fjernstyret-elektrobiler-road-me10-buggy-p-33477.html
    Hvordan er mærket cen generelt og mht reservedele?


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #29   21. apr 2014 Hej Mads, vis jeg var jer vil jeg nok tag en buggy I i 1 til 8 da den nok er lidt sjover for den kan beder køre på græs osv. Har selv en buggy 1til8 men det er nitro. Men tag en el bil da nitro kræver lidt viden til at få den til at køre optimalt, hel og lykke med det smiley


  • #30   21. apr 2014 hey jeg har selv en carson og jeg vil ik anbefale den til en nybegynder,den er simpelthen for hurtig og du kommer til at købe dig fattig i reservedele hvis du ik er vant til at køre med bil.men det er jo dit valg.vil anbefale en der er lavet til knubs,den i morfars til de 1600 er en go start.

  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #31   21. apr 2014 Hvad med en cen me10 buggy, og hvordan er cen med hensyn til reservedele?

  • #32   21. apr 2014 nu så jeg ik lige hvor du boede henne men jeg handler enten i holte hobby eller forfars da servicen er super go og de har de dele man skal bruge,har prøvet at købe over nettet da det var billigere men tilgengæld var servicen skod da men skulle ha dele,og tro mig det skal man hehe.men stealth fås jo osse både med lipo og uden og er en solid bil.men ta i en kendt forretning og ta en snak med dem om hva du leder efter.

  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #33   21. apr 2014 Maverick Strada XT EVO 1/10 4WD 2.4GHz
    Hvad med denne her også mht reservedele kontra cen me10 buggy?


  • #34   21. apr 2014 altså maverick ser jo meget fin ud men vil ta en tur i holte hvis det er muligt,cenen er jo en fin begynder bil men du blir nok hurtigt træt af de 35 km den kører.ofre lidt mere og find en der kører omkring de 50-60 stykker og find en stor mark og lær at køre der.

  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #35   21. apr 2014 Tusind tak for hjælpen til jer alle.
    Jeg har bestilt to Maverick Strada MT Evo 1/10 RTR Monster Truck fra rc-netbutik til 1075 plus to ekstra batterier.
    Godt eller skidt køb?????????

    Det ender sikkert med, at jeg ærgrer mig gul og grøn over, at jeg ikke brugte nogle flere penge på noget ordentligt, men nu er jeg i gang. På den anden side, vil det også være træls at bruge mange penge på det, og så den kommer til at samle støv på loftet...


  • #36   22. apr 2014 Tobias: Tillykke med dit køb.
    Er sikker på at den nok skal give jer nogle sjove timer.

    Rigtig mange af os er startet hvor I starter.
    Kig bare på folks profiler smiley


  • #37   22. apr 2014 Maverick er vistnok HPIs billige mærke. Hvis delene er svær at finde kan det være jeres biler deler dele med hpi bullet. Tjek evt competitionx.com for at finde hpi manualer hvor du kan sammenligne dele.

    Hyg jer derude smiley


  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #39   24. apr 2014 Typisk... De har kun en på lager, så det bliver ikke den. Har i stadet for bestilt 2 maxam m10 wiper for 1000 kr stykket (1600 normalt) Aner intet om den, men nu prøver vi.

  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 117
    #40   25. apr 2014 Hvis du ikke allerede har købt, så se evt denne:

    http://www.rckwebshop.dk/shop/tr04rtr-1-10-3310p.html


  • Tommy Møller H
    Tommy Møller H Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Svar: 9
    #41   26. apr 2014 Slet ingen tvivl, i skal købe dem her: http://www.cmc-versand.de/Team+Durango/TD102017-DEST210-RTR-1-10-2WD-blau-arnr-21-TD102017.html
    Team Durango er et prof mærke som for nyligt er begyndt at lave rtr-biler (Ready to run) og de laver biler i en meget høj kvalitet, langt over niveauet på de der morfars-biler. Til under 1300kr er denne bil et regulært kup! I mangler kun batterier og lader så er i kørende. Her kan jeg anbefale www.hobbyking.com hvor i finder de billigste lipo-batterier og opladere. Skriv hvis i skal have hjælp til valg af batterier og lader.


  • Claus R
    Claus R Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #42   29. apr 2014 Hej
    Der er rigtig mange gode forslag ovenfor, men vil blot give mit 'besyv' med. Jeg har selv en "Stealth X09 Truggy" og har haft den et par år nu. Jeg er stadig super glad for den og har da også skiftet 'stumper' på den et par gange.
    Den kan både køre asfalt, grus og 'nyklippet' græs. Jeg har lavet utallige hop med den, så der er rigtig meget fornøjelse med den.
    Men uanset hvilken 'udendørs' model du vælger, skal du regne med at have god plads for at få mest muligt ud af bilen.
    God fornøjelse smiley


Kommentér på:
hvilken bil til en nybegynder

Annonce