{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

Multirotor: Near miss ! En nybegynders bekendelser {{forumTopicSubject}}

Har fået skaffet mig en Multirotor, og har vel fløjet 6-7 packs
17 min rent pr. pack ganske pænt.

Som man bliver lidt mere modig, så giver man lidt mere gas, tager sving lidt skarpere, lidt hurtigere endnu.
Indtil man lidt mister orienteringen på dyret og ender med at klippe grene af et birketræ !
Resultat: 1 knækket propel, 2 landingben, og GoPro revet af....

Så bestilte jeg 6 nye Carbon propeller, istedet for de flimsy nogle i plast.
Synes dog dem i carbon vibrerer en del, ifht. plast dimserne. Jeg får nu "jello" effekt på mit GoPro, det gjorde jeg ikke med dem i plast ?!
Nuvel, fløj et par packs idag. Eller rettere 1 ½.
Da dyret pludseligt lyder lidt mærkeligt og helt forkert.
BANG, og den falder i et cirkulært spin mod jorden, direkte kurs mod sønnike, som spiller fodbold. (Ja, jeg var på en fodboldbane væk fra det meste)
Lige sekundtet før jeg beslutter at "nødstoppe" den og lade den falde uden propeller aktive. Så retter den pludseligt op og genvinder kontrollen.
LiPo alarmen går så, (3.50V) hvilket er underligt da jeg kun er halvt inde i en normal flyvning.
Jeg får den i sikkerhed fra min søn og mig selv, og får bragt dyret til jorden.
Batteriet, som jeg kunne have forsvoret var sat godt fast, var faldet ud, og blokeret den ene rotor. Hvor den så i sidste øjeblik faldt helt ud og hang i ledningen. Men rotoren kom fri og kunne dermed flyve næsten normalt.

Propellen har så ramt batteriet og næsten snittet en hjørne af.
Troede squ ikke mine egne øjne.
Det er satme da ikke legetøj !

Carbon propellerne er dog uskadte, så holdbare er de, trods vibrationer.

Note to self: Find en bedre måde at gøre batteri fast på. + Hold dig lang væk når propeller snurrer !!

Nå så kunne jeg da køre med min Savage Flux, indtil Diff. gik i smadder. smiley

Der er vist garagetid igen nu......

Mvh. Bo.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Multirotor: Near miss ! En nybegynders bekendelser
  • #1   16. maj 2014 Håber dagen i morgen bliver mere heldig smiley

  • #2   16. maj 2014 Det der batteri skal destrueres inden det selv gør det.

  • #3   16. maj 2014 kan man ikke afbalancere sådan nogle propeller for det lyder da til at det er ved at ryste det hele fra hinanden..

  • #4   17. maj 2014 Man skal aldrig undervurdere det legetøj vi har som hobby,skulle lige lave servo reversing på sideroret efter at have samlet et nyt fly og om det var træthed efter at have været igang 22 timer eller bare dumhed skal jeg lade være usagt men fik reverset gassen istedet for,propellen eksploderede og det er altså en egetræs stol som fik flere skader.


    profilbillede
  • #5   17. maj 2014 Synderen er en forvokset skide 6s skumbanan


    profilbillede
  • #6   17. maj 2014 Nu skriver du også at Carbon propeller er dårlige.
    Jeg har ikke læst nogen steder som anbefalede Carbon. De vibrere altid meget mere end std plastik

    Er der nogen som kan godkende Carbon? Eller er det bare show?


  • #7   17. maj 2014 Carbon ikke kun "show" de billige skal afbalanceres. T-Motors sælger dem balanceret, og de koster også derefter. Plastik propeller skal også afbalanceres.

    Rigtige Carbon propeller flexer ikke hvilket de heller ikke skal.


  • #8   17. maj 2014 Afbalancer dem, alternativt er graupner E props's ret gode, men de fås kun med pænt stejl stigning.... Bruger dem selv på min disco

  • #9   18. maj 2014 Som sagt er jeg nybegynder og har ikke det store sammenligningsgrundlag men.
    De originale DJI props der fulgte med (9.4x4.3) er taget direkte fra kassen og sat på.
    Med dem har jeg ingen Jello/rysten på mit Gopro 3+ cam ! Kameraet her hard-mounted med en sticky-pad fra GoPro.
    Når du flyver med den så larmer de klart mindre end Carbon, men larmer mere når du svæver med den !!

    Carbon ud_af_kassen, giver massive "Jello" billeder på GoPro, og markant støj fra maskinen.
    Jeg har så forsøgt selv at afbalancere dem (Uden noget fancy udstyr, (en kop øl og en Torx T30 skruetrækker !)) Det har fjernet Jello-virkningen men introduceret nogle andre hurtige vibrationer, som mest af alt ligner at kameraet er ude af focus hele tiden..

    Til video-optagelse er mit ud-af-kassen-valg helt klart originale DJI-plastprops !
    og flyvetiden er ikke mærkbart forskelligt, ca. 17 min. ved forsigtigt flyning.


  • #10   18. maj 2014 DJI propeller er rent ud sagt pis, de er dårlig kvalitet og kan knække i luften, og flexer alt for meget, men det opdager du hurtigt da der er kontant afregning på en multirotor når den mister en propel smiley

    Motor skal også afbalanceres smiley


  • #11   19. maj 2014 Det er IKKE legetøj smiley

  • #12   19. maj 2014 (link fjernet)


Kommentér på:
Multirotor: Near miss ! En nybegynders bekendelser

Annonce