{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Dæmper olie. {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal skifte olie på mine dæmpere. Jeg køre i øjeblikket med proline dæmpere med de røde fjedre skruget helt til det hårde. Og den hænger stadig MEGET!. (Tror så derfor den mangler olie) Men hvilken skal jeg bestille? Min ven bestiller fra holte og kan derfor tage min ordre med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæmper olie.
  • #1   28. maj 2014 Tror nærmere at det er din fjedre der er problemet så. Olien har ikke den store indvirkning på hvor lavt eller højt din bil står smiley Men det er en god ide at skifte/tjekke olien engang i mellem. Kører selv med RB 35W i min Savage X og det fungerer for mig smiley

  • #2   28. maj 2014 Det virker bare underligt at dæmperne virker helt flade i det selv med de hårde fjedre. Jeg mener. Der er grøn, blå, gul og rød. og den har ingen afdæmning overhovede. Men er 35W en tungere olie eller hvad man kan kalde det (håber du ved hvad jeg mener) for den går fra 20 til 90. (Det skal lige siges jeg køre med en xtra tung wheeliebar) men selv uden den slamer den fra en kantsten.

  • #3   28. maj 2014 Altså olien bestemmer hvor hurtigt/langsom, blødt/hårdt bilen lander. Hvis du f.eks. har meget tykt olie i, så bliver din landing meget hård og bilen vil højest sandsynligt få en "bounce" effekt (en tendens til at vælte ved landingen) Det er lige det der, med at finde den gyldne mellemvej for din bil smiley Fjederen skal bare sørge for, at bilen opnår den rigtige højde igen, så måske er fjederen blevet lidt slap i det. Det kommer jo med årene smiley

  • #4   28. maj 2014 RB 35W er vel en mellemting, mener den serie går fra 30 til 50 og forøger med 2,5W

  • #5   28. maj 2014 Vil lige skynde mig at sige, fjederen har selvfølgelig også en indvirkning på dæmpningen, men slet ikke så meget som olien smiley

  • #6   28. maj 2014 Start med at skrue toppen af dæmperen og se om der er olie i den.
    Hvis der er, så hæld det ud i et glas og fornem tykkelsen ved at hælde fra side til side. Sammenlign med de dæmperolier du har stående i værktøjskassen, og vælg en ny. Skriv op hvad du har kommet i (..den slags glemmer man...)

    Hvis der ikke er olie i så start med noget 35-40 WT (omkring 1000 hvis det er FG olie.)


Kommentér på:
Dæmper olie.

Annonce