{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

Stealth speedrun crash {{forumTopicSubject}}

Ville lige se hvad knægtens Stealth (Turnigy trackstar 4250kv) kunne klare i et speedrun, så vi monterede et 27t pinion sammen med nogle oversize hjul for yderligere at øge gearingen. Først kørte knægten et par gange, hvorefter jeg naturligvis skulle vise at det kunne jeg gøre bedre.
Da den er helt oppe i fart (76 km/t viste gps'en efterfølgende) vil den pludselig hverken dreje eller bremse, så jeg rammer en parkeret cykel.
Desværre fik vi det ikke filmet, men som det fremgår af billedet satte sammenstødet sine spor på bilen smiley
Som man kan se er ledningerne hoppet af stikket - der lå dråber af smeltet loddetin ud over hele bilen; det er simpelthen smeltet pga. for heftigt strømtræk - hvilket så var årsagen til at jeg pludselig mistede kontrollen; ingen strøm = ingen kontrol smiley
Skyldes det mon at mine lodninger har været for dårlige, eller for lavt smeltepunkt på loddetinnet (ser nu at der står 183 grader på det)?
Heldigvis overlevede alt elektronik og batteri, faktisk var hverken motor eller esc nævneværdigt varme.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stealth speedrun crash
  • #1   5. jun 2014 Ja upsi det ser ik godt ud

    Ik fordi jeg skal kloge helt vildt. Men ja mener hvis en lodning er krystaliseret ( hvis den bliver mæt grå ved afkøling) så ligger smeltepunkt også lavere end hvis den er blevet godt gennemvarmet, så flux'en har "kogt af" eller hvad man kalder det, og den køler af blank og jævn.

    Hvis ikke din loddekolbe bliver varm nok, så er det en sikker komplikation til knap så gode lodninger.

    Eneste gang jeg har oplevet lodning smelte var hvor jeg engang havde byttet rundt på + og - på traxxas stik, der smeltede et ben hurtigt af og heldigvis skete der ikke noget med andet. Der har også været pænt heftigt strømtræk, svarende til kortslutning..


  • #2   5. jun 2014 Vær for øvrigt sikker på batteriet kan tåle at levere kraft nok også, ellers risikeres endnu vildere resultater end "blot" en smeltet lodning.

  • #3   5. jun 2014 #1: Du har sandsynligvis ret i at lodningen ikke har været varm nok. Har nu loddet igen med en større spids, ser fint blankt ud nu.

    #2: Enig, han kørte med mit Turnigy nanotech 6600mah, 65/130c netop for at vi ikke skulle få problemer med batteriet smiley


  • #4   5. jun 2014 Så er den køreklar igen.
    Smadrede dele:
    -fælg
    -forreste kofanger
    -støddæmper-rør-
    -plastic-skiver i støddæmperen
    -metal-delen af øverste bærearm
    -karosseri (kunne samles nogenlunde med gaffa)

    Bøjede dele, rettet ud med hammer:
    -upper deck aluminiums-plade
    -forreste dogbone
    -forreste alu shock-tower

    Billigt sluppet for at ramme en cykel med 76km/t smiley


Kommentér på:
Stealth speedrun crash

Annonce