{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

1/10 onroad {{forumTopicSubject}}

Hej. Skal bruge et råd. Har ikke den store forstand på det nemlig.
Jeg har mig en Tamia 415 trf som jeg går ud fra er en Driftbil. Men det jeg vil have er bare en bil til at køre stærkt med på vejene.
Har et NOVAK GTB 4.5 system på den.
Skal jeg så ombygge den, hvis muligt, eller sælge den og købe en der er mere egnet?
hilsen claus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1/10 onroad
  • #1   16. jun 2014 Det kommer vel helt an på hvad du vil. Jeg har en 1/10 bil som jeg har til at gå ca 60km/t. Det er sgu hurtigt for så lille let bil. Den bliver svær at styre, og hvis man rammer en lille sten eller noget kan det nemt gå galt.
    Det kommer også an på hvor hurtigt du vil have den til at køre?
    Hvis jeg fyrer sømmet helt i bund på min, så river den bare mit spur gear i stykker, så den skal også køres lidt forsigtigt.


  • #2   16. jun 2014 Jeg har en lille traxxas vxl som også køre godt derudaf, og har en lille xray jeg har målt til 81 km/t. Så hastigheden kan jeg nok styre. Det var mere om det var den rigtige bil jeg har, da jeg mener der er diff spær osv på den tamia 415 trf. Skal den bare have et større pinion end den 18t der sidder på?

  • #3   16. jun 2014 hvis du vil lege med gearing så skal du prøve at kigge herinde

    http://scriptasylum.com/rc_speed/car_setup.html

    http://scriptasylum.com/rc_speed/top_speed.html

    Her kan man lege med tophastigheder i forhold til motor gear og strøm



  • #4   16. jun 2014 Ok, det er den lidt mere avanceret udgave. Prøver med et større pinion og nogle almindelige onroad dæk. Så ser vi hvad der sker..

  • #5   17. jun 2014 Tamiya 415 er IKKE en drift bil, men derimod en touring car.
    Deres drift biler hedder VDF og VDS til sidst


  • #6   17. jun 2014 Ok, super info Steff. Men hjulene drejer ikke modsat som de gør på de andre 4 wd og når jeg køre baglæns trækker den kun på baghjulene. Er det normalt? Eller hvad kan jeg gøre?

  • #7   20. jun 2014 Hvis du holder det venstre forhjul/baghjul og du ikke kan dreje det hjul der sidder i den anden side uden at det du holder følger med, så sidder der en spool / et låst diffrerentiale i den ende af bilen, og sidder det i begge ender er det ikke den store bekymring, det er meget almindeligt til drift brug, det er derimod ikke så godt hvis man skal køre bane, eller bare stærkt hvor bilen skal stå fast og styre uden udskridninger. De fleste touringcars i dag har en spool i front og et almindeligt differentiale i bagenden ( der hvor højre hjul kører frem mens venstre kører tilbage hvis man drejer på det ene mens man holder drivlinen.
    Det der med at din bil kun trækker på baghjulene når den bakker, vil jeg tro enten er et oneway i frront eller i midten der hvor de to remme der trækker de to ender mødes, og hvis det er tilfældet, er det et spørgsmål om en eller anden reservedel for at få den til at lade være, kan bare ikke lige sige dig hvilken, er ikke så stærk i tamiya stumper....


  • #8   20. jun 2014 Når jeg drejer forlæns på et af baghjulene drejer alle 4 hjul rundt. Når jeg drejer baglæns på det ene baghjul drejer det andet baghjul samme vej og forhjulene står stille. Når jeg drejer det ene forhjul forlæns er det kun det hjul der drejer. Drejer jeg det baglæns drejer baghjulene også med.
    Jeg vil bare have den til at køre så godt som muligt når jeg skal køre på vej og ikke drifte. Er det så at skifte diff I begge ender? Syntes det virker lidt mærkeligt, men har jo heller ikke styr på det hvis den er sat til drift.


Kommentér på:
1/10 onroad

Annonce