{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.000 visninger | Oprettet:

BMX-banen på Darupvej {{forumTopicSubject}}

Jeg har for et par uger siden skrevet til Roskilde kommune og spurgt om bmx-banen på Darupvej må benyttes til kørsel med rc-biler. Her er deres svar:

-----------
"Det er korrekt at bmx-banen ligger på kommunal grund og som forening får støtte fra kommunen. Banen er imidlertid anlagt for klubbens midler og sponsorater og det er klubben selv der står for vedligehold, derudover har de en brugsretsaftale.

En BMX-kører fortæller at det er hjulspind, bremsning osv der kratter op i underlaget på en anden måde end bmx-cyklerne og det på steder der kan gøre det farligt for kørerne. Det er faktisk det samme problem når mountainbikere forvilder sig ind i området.

Vi vil gerne tage en dialog med klubben, evt lave et lille møde med repræsentanter fra jer og fra bmx-klubben, så vi får en saglig snak om de problemer der kan være, men ud fra de aftaler der ligger og det arbejde klubben selv påtager sig gennem brugsretsaftalen kombineret med den forklaring vi har fra bmx-klubben er det overvejende sandsynligt at I vil være henvist til at køre et andet sted.

I øjeblikket ligger bmx’ernes gamle bane ved Vor frue boldklub ubenyttet hen. Der har været forskellige tanker for dette areal, men indtil videre ligger det som en forladt mindre bane, den ville jeg anbefale jer at se om den er anvendelig."
----------

Så umiddelbart ser det ikke så lovende ud for os rc-tosser, dog er de åbne for en dialog - så måske nogen kunne tænke sig f.eks. at demonstrere rc-kørsel derude for de involverede parter? Tobias? (Kan ikke selv lige foreløbig pga. ferie).

Hvad angår den gamle bane ved Vor frue har jeg ikke været ude og kigge på den, men ud fra Google maps at dømme så er den ikke brugbar til rc-kørsel i sin nuværende stand (ser totalt overgroet ud) - er der nogen der kender den?
Herudover har jeg en tilsvarende forespørgsel ude vedr. bmx-banen i Hedehusene, som vistnok er ejet af en fritidsklub.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMX-banen på Darupvej
Kommentér på:
BMX-banen på Darupvej

Annonce