{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.672 visninger | Oprettet:

Slash eller Torch E? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har brug for et godt råd: Jeg er fristet til at købe en RC bil så far kan komme ud og køre med sine to drenge. Dvs. køre for sjov i haven, på vejen og en tur i skoven/grusgraven. De har begge "hobby grade" biler i den billige ende, men der er ingen grund til at jeg selv skal gå ned på udstyr smiley

Jeg har kigget på to ret forskellige biler:

1) Traxxas Slash 4x4, brushless og med LCG chassis (præcist hvilke af de mange modeller opfylder det?)

2) Team C Torch E. 1:8 Truggy med brushless motor, kører på 2x2S batterier. Se (link fjernet) . Kan fås RTR ex. batterier for 2900kr i en butik nær mig.

Jeg hælder måske med til nr. 2. Godt valg, eller skal jeg hellere betale de ektra penge og købe "mærkevaren", altså Traxxas'en og glæde mig over det store marked for reservedele og stumper til ombygninger? Eller måske noget helt andet? Jeg har nul erfaring med RC, men kan både skrue og lodde uden problemer. Jeg gider dog helst ikke skulle skrue hver gang bilen har været ude at køre...

På forhånd tak,
S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slash eller Torch E?
  • #1   22. aug 2014 Det er slash 4x4 ultimate der har LCG, men den ligger også ved 5000,- cirka. Men som alting i RC jo flere penge du betaler jo bedre kvalitet du får. Jeg kender ikke så meget til den truggy du viser mig, men den ser helt fin ud til lidt hygge kørsel smiley

  • #2   22. aug 2014 http://www.modelsport.co.uk/thunder-tiger-st4-g3-brushless-truggy-blue-black/rc-car-products/370441 har hørt megeet godt om denne bil til 3000,- dog uden batterier og oplader. Ville helt klart foretrække denne fremfor torch'en

  • #3   22. aug 2014 Når du siger biler i den billige ende, er det så hbx vi snakker om eller?

    Er det så ikk mest fair at give dine drenge noget ordenligt, og så selv købe en brugt?

    Med hensyn til valg, så vil jeg til enhver tid anbefale en Losi..
    Evt. Den losi mini 8ight der er til salg i marked pt.
    Men hvis det skal være større, så er der osse en pæn xxx-sct (2wd)

    Og så brug de restrende penge på batterier til alle 3 biler

    Jeg er selv igang med at bygge 2 Mini SCT'ere op og en mini 8ight, til en kammerat der gerne ville glæde sine to drenge og sig selv på villavejen, og eftersom han ikk har de vilde penge til bilerne, blev vi enige om at gå ned i skala og få noget ordenligt for pengene til alle 3


  • #4   22. aug 2014 Den Team C ser da fin ud. Men spørgsmålet er så, om du skal skrue i den og købe nye stumper hver anden gang. Jeg ved det ikke, men jeg ville vælge et mærke eller en model der er lidt mere udbredt og så læse folks erfaringer. Når du vælger et større mærke er der også større sandsynlighed for at skaffe reservedele mange år frem og så er de for det meste let tilgængelige.

    Hvis du ikke er bange for at købe brugt, rækker 2900 kroner meget langt i mine øjne. Jeg vil helt sikkert sige, du får mest for pengene der. Kig evt. på Traxxas, som har rigtig mange fine modeller som, E-maxx, Revo, Rustler, Slash osv. HPI Savage kan også findes som brushless. Ellers kan mærker som Team Losi og Mugen findes som brushlesskonverteret.


  • #5   22. aug 2014 Den ene har en HBX Stealth X09. Den er selvf. ikke vildt hurtig, men det er også meget godt.Mit eneste klagepunkt på den ind til videre, er at der er udskåret alle de huller ud i bunden på den. Jeg har foret batteriholderen med noget hård plast for at undgå at der slår sten op i batteriet. Jeg regner med at skrue en brushless motor/esc i den engang når han er blevet lidt bedre til at køre.

    Den anden har lige bestilt en Team C Hyde brushless - det vil vise sig om det er noget, der dur.

    Team C/Absima/Ansmann ser ud til at være ret udbredt og vellidt i Tyskland. (Torch E er i familie med Ansmann Terrier 2 BL) Jeg snakkede med en tysker der klart ville anbefale dem i stedet for det "dyre Traxxas skrot" som han kaldte det smiley

    Mht. Thunder Tiger ST4 - så vidt jeg kan se på wondertiger.com er det MT4 man skal købe. Den er lidt dyrere, og så undrer det mig, at man "skal" skifte så mange ting på den før den kan holde (?)

    Mht. brugt, så synes jeg det er svært at se om de har været voldtaget eller passet på. Alle brugte biler har selvf. skrammer, men jeg kan ikke vurdere som der bare skal en ny body på, eller om det hele er skrot. Jeg vil egentlig helst lave mine skrammer selv.



  • #6   22. aug 2014 Altså hvis du insistrer på en af de biler du har fundet, vil jeg sige slash'en.. Den er super nem at skrue i og nem at finde dele til (billige)

    Det andet mærke der, er noget møj at finde dele til, og ligeledes render delene hurtigt op, da de tit ska bestilles fra udlandet og koster gerne mere end 80kr


  • #7   22. aug 2014 RCKongen.dk har Team C reservedele, og jeg bor kun ~10km fra butikken.

    Jeg kan finde masser af gode grunde til at købe den Torch, men jeg er meget glad for at høre meninger om det nu er et dumt valg.

    Jeg insisterer ikke nødvendigvis på at det skal være en af de to biler, men jeg vil gerne støtte den lokale shop, og de to biler var tiltalende. Det er sikkert 100% irrationelt, men sådan er det jo. Monster trucks f.eks. siger mig ikke rigtigt noget - de ser for klodsede ud.


  • #8   22. aug 2014 ja, hvis han har alt til den, så er der jo ikke så meget at diskutere..

    hvis du ikke vil bruge de penge en slash koster, og Rckongen alligevel kan skaffe alle dele, så kan jeg ikke se nogen grund til at købe slashen..


  • #9   22. aug 2014 Team C 1/10 buggy er meget poppulær biler, og køre super godt.

    Hvordan deres andre biler er. Det ved jeg så ikke.


  • #10   22. aug 2014 hvor hurtigt ønsker du, at få reservedele hjem, når du ødelægger noget....??

    Traxxas dele vil du som oftest kunne få fra dag til dag......
    undersøg fx. lidt om markede for dele til den bil du lure på, inden du handler..


  • #11   22. aug 2014 Mange tak for svarene!

    Jeg har også et par generelle tekniske spgsml:

    1) Det ser ud til at spur og pinion tandhjulene sidder frit fremme på de fleste 1:8 biler. Kommer der grus i skidtet, eller er det ikke noget problem når tandhjulene er i stål?

    2) Traxxas står til at være vandtæt, hvor den anden har vandtæt ESC. Hvad kan man reelt forvente af elektronik, motor og lejer vs. vandpytter og vådt græs? Hvordan vedligeholder man en våd bil?


  • #12   22. aug 2014 Jeg så lige de videoer af Torch-E på den side du linkede til, og det slog mig at - udover at han crasher med vilje hele tiden - den ikke ligefrem ser ud til at køre særlig kønt.

    Så jeg gik lige på youtube og fandt nogle videoer hvor der bliver bashet med den, og den vil meget gerne lande på front skid plate og bore sig lidt ned i gruset eller klaske hele chassis'et ned i jorden i stedet for at lade affjedringen tage noget af det. Den ser ud til at være i meget dårlig balance i luften.

    Der var også et par videoer fra bane, og den så ud til at være temmelig svær at styre, den så ud til at gå fra understyring til overstyring konstant, den mindede mig ligefrem om den lille e-Revo 1/16 på hvor dårligt den kørte.

    Så jeg ville hvis jeg var dig lige kigge lidt youtube om du kan lide hvad du ser. Bevares Slash 4x4 er ikke nogen raffineret køremaskine, men den ser bedre ud både på bane og offroad efter hvad jeg lige har set fra den Team C truggy.


  • #13   22. aug 2014 Hvad angår vandtæt, så er børsteløse motorer "vandtætte" i sig selv. Slash 4x4 har et plastiklåg på motoren, så der ikke kommer skidt ind, og det samme hen over pinion/spur gear.

    Jeg ved ikke om det samme gælder for LCG versionen, men hvis du kører i vand kræver den gamle Slash 4x4 meget rengøring efter. Du skal helt ind til kuglelejerne og få den helt tør. Det samme gælder i øvrigt for andre biler, der ikke har rustfri lejer.


  • #15   22. aug 2014 Der ligger meget rengøring i en lcg slash - især efter kørsel i vandpytter osv. I det hele taget dumt at køre i vådt terræn og regnvejr med en slash. En slash er jo en short course truck som er en klasse som ikke rigtig er kommet til Danmark endnu. Vand og den slags terræn hører hjemme til en Monster truck.

  • #16   22. aug 2014 en af mine drenge har en team c t8e og jeg meget imponeret over holdbarheden og den kører og styrer rigtigt godt (også i luften)
    rmracing.dk har også team c biler og reservedele og rimelige priser, der udover er Tom god til at hjælpe hvis man har spørgsmål.

    Bobo


  • #17   22. aug 2014 @Bobo: Ja, det var noget af det, der tiltalte mig ved Team C, altså at de fleste biler fås i en konkurrence-udgave. Det må give et vist udvalg af opgraderede dele, hvis det bliver nødvendigt.

    @Don: Kan du forklare lidt mere om hvordan du ser den kører dårligt? Video eksempel? Gør det samme sig gældende med "Pro" udgaven T8TE?


  • #18   22. aug 2014 Lille Per: RB E One kan p.t. fås til 3.000 i DK..
    http://www.rcmodels.dk/product-9286-2507.php
    Den er godt nok udsolgt, og har været det rimelig længe..


  • #19   22. aug 2014 Når det er svært at finde sådan en RB-E One, hvor svært er det så ikke at få reservedele?

    Mht. Mini Losi 8ight - den går åbenbart i stykker for et godt ord: https://www.youtube.com/watch?v=pgocHy7nuzA


  • #20   22. aug 2014 Hvis du hører efter i videoen siger han at det hele kan fixes med opgrades til små penge...

  • #21   22. aug 2014 Du går altså også fra 1:8 til 1:14 så losi'en vil jo ikke kunne klare det samme som fx. RB-E.

  • #22   22. aug 2014 Han siger den er fin til at køre på bane og blive passet på, men direkte uegnet til at køre for sjov.

  • #23   22. aug 2014 Du har fat i den lange ende, men den eneste, der kan svare på dit spørgsmål, er dig selv. Surf nettet tyndt for folks erfaringer.

    Du virker dog meget hooked på Team C, så hvis du kan forvente at få reservedele om 2 år og mere, er det fint. Jeg vil slå endnu et slag for en brugt og udbredt bil. Det giver de bedste forudsætninger for reservedele og hop ups i mange år.

    Hvis jeg kunne vælge, ville jeg ikke vælge noget mindre end 1:10, da de ikke har så meget frihøjde og vægt til at få fat i halvlangt græs og skoven. Men det er jo bare min holdning smiley


  • #24   23. aug 2014 Har haft mini 8ight i flere år nu.
    De køre super godt og holdbarhenden er super god.
    Det er få dele min, min fars og min søn mini losi har brugt af dele igennem de par år


  • #25   23. aug 2014 http://morfars.dk/products/traxxas-slash-4x4-tqi-brushless

    har jeg selv købt, er ganske tilfreds, men håber du har en stor have, hvis du skal køre i haven alt for meget i hvert fald smiley


  • #26   23. aug 2014 Mini 8ighten går kun i stykker, hvis du kører 3 celler og behandler den som en 1/8'er smiley
    (Og samtidig er en idiot der elsker store hop men ikke altid får landet på alle 4 hjul)


  • #27   23. aug 2014 Det her er den værste af dem, men synes også den ser helskidt ud i de produktvideoer du har linket. https://www.youtube.com/watch?v=UDE-u25s8vk

    Det er smag og behag om man synes det ser godt ud til bashing at den hele tiden klasker chassiet i jorden og går på for eller baghjul bagefter. Det er sådan set effektivt nok til at komme frem, og den burde ikke rulle rundt så ofte.

    Men jeg ville ihvertfald gå langt uden om til bane kørsel, den ser ud til at være helt ude af balance konstant.


  • #28   24. aug 2014 Som jeg skrev i PB, så tjek min Tekno RC SCT410 short course ud. Den bil (med alt der medfølger) opfylder præcist dine krav:

    http://www.rcgalleri.dk/marked/rc-enhed/125424-bil-tekno-rc-sct410-short-course-truck_-rtr


  • #29   25. aug 2014 @Gregers: Den ser virkelig lækker ud, men hvor får du reservedele fra når det kniber of skal gå hurtigt?

    Det, der tiltaler mig ved Slash 4x4 er, at der er så stort et marked for mods og dele. Der er _masser_ af info på nettet hvis man vil ombygge den til en MT eller opgradere stumper eller noget andet. Men ja, den virker for dyr for en plastik-bil (er plast i sig selv et problem? Det er formstabilt og bøjer ikke som alu).

    Alternativ: Losi Ten-SCTE: http://holte-modelhobby.dk/biler-fjernstyret-reservedele-losi-losi-scte-short-course-truc-losi-p-25133.html - kan det passe den er billigere end en Slash 4x4 Ult., eller overser jeg noget?

    Jeg skal bruge bilen 100% til sjov. En racerbil der kan vinde løb, men er sart, dyr i drift eller kræver uendelige justeringer vil ikke være det rigtige her.

    @Don: Ja, jeg kan godt se at den Torch E virker næsetung - problem at motoren ligger foran? Mht. undervognen, så så jeg et eller andet sted at den skulle blive rigtig god til hop, hvis man hæver den 10mm med længere støddæmpere.


  • #30   25. aug 2014 Jeg bestiller reservdele fra USA (skriv mig en PB, så kan jeg forklare nærmere. Vi kan også ringe sammen.) og har ADLRIG haft problemer med dette. Uden at jeg vil lægge hovedet på blokken, for jeg kan ikke vide hvor hårdt du vil bruge din bil, så er SCT410 en ekstremt stærk bil. Den er bygget på Tekno's anerkendte 1/8 buggy, som er almindelig kendt for at være ekstremt holdbar og solid. Tekno's biler/dele, Losi's biler, osv., er klasser over hvad Traxxas leverer. Jeg har ikke noget imod Traxxas, andet end at jeg synes det er for dyrt iforhold til kvalitet. Det er min subjektive vurdering.

    Jeg har selv ejet og kørt Slash 4x4, og det var jeg første gang fik øjnene op for hvor fede SCT RC biler er. SCT kører fantastisk og kan tåle så utroligt meget, bl.a. fordi kroppen beskytter bilen godt, og med SCT410 fordi den er bygget på deres buggy platform, så køreegenskaberne fejler ikke noget. Mine Slash biler gik jeg dog straks igang med at opgradere, da jeg som nævnt ikke var imponeret over plastkvaliteten.

    Her er mit første Slash projekt:

    http://rc-forum.dk/index.php/topic,575.0.html

    Her er mit andet Slash "projekt" (ikke meget Slash tilbage):

    http://rc-forum.dk/index.php/topic,576.0.html

    Det er op til dig. Jeg ville blot gøre opmærksom på min annonce fordi du får en af de bedste biler med upgrades, den vildeste motor/ESC (sat op til 3s LiPo), fedt radioanlæg, suverænt ladegrej og helt nye batterier, samt et ton reservedele. Samtidig er det brugt maks en håndfuld gange, så jeg kan garantere for at du får en "ny bil" med en massiv besparelse! Det er bare at smide strøm på, og så ud at køre. Der mangler ingenting. smiley

    Hvis du har lyst er du velkommen til at sende mig en PB, og så kan vi snakke videre som du ønsker (helt uforpligtende). smiley


  • #31   25. aug 2014 Jeg bruger selv min slash til sjov, og der er rigeligt at justere, rengøre osv. det er jo en del af sporten. havde jeg kunnet gå tilbage i tiden havde jeg nok valgt en lidt billigere model til det sjove brug.
    så hvis du tvivler om den er god nok til det sjove brug tager du helt fejl.
    som du selv siger er der et hav af opgraderinger bla. kan RPM fra Trisdan anbefales. Traxxas er meget plastic som du selv nævner og det skal helst opgraderes før man kan gi´ den nogle tæsk...


  • #32   25. aug 2014 Jeg ville vælge den Gregers har til salg smiley den er klasser over Traxxas Slash...Alu bund f.eks

  • #33   21. sep 2014 Tak for rådene! For lige at bringe tråden til konklusion:

    Jeg endte med at købe en MT4 G3. Den er ikke "perfekt", men der er alligevel meget bil for pengene i forhold til alternativerne. Jeg har lukket hullerne i låget af med noget stift insektnet, og der er en "chassis brace" på vej med posten fra azrockcrawler. Så skal jeg skal ha' fundet en karosse, der ikke er så grim som den medfølgende, så spiller det smiley


Kommentér på:
Slash eller Torch E?

Annonce